• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

windi

#810
Lainaus käyttäjältä: "Tiiza"Mutta minulla on kysymys kuljetuslaatikosta: Haittaako, jos kuljetusboxi on ollut käytössä jo jollain muulla eläimellä? Sillä minulla olisi vapaana yksi ferplastin geobox, kokoa L, mutta se on ollut akaattikotiloilla käytössä.
Joten riittääkö pelkkä pesu kuumalla vedellä?

Ei haittaa :)
Voishan siinä käyttää jotain mietoa pesuainettakin, esim. tiskiainetta.
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

AnZu

#811
Ajattelin kokeilla turvetta tuonne Haraldinkin terraan, kun hommasin sitä pupusille. Täällä aiemmin olikin jokusella sanalla jo keskustelua aiheesta vissiin.
*Soundlover\'s Harry Potter "Ron"*
RIP Soundlover\'s Asteroid "Harald"
RIP Oodi

blood.and.tears

#812
Mä kokeilin turvetta mut en vakuuttunut asiasta pidemmällä käytöllä. Varsinkin kun tuo yksi kuseksii kaikkiin kulmiin niin että kaivaa niistä melkein kaikki kuivikkeet pois, joten haisee helposti.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Tunturisusi

#813
Jouduttiin ostamaan hirveä putkilo seulaverkkoa, pienissä erissä kun sitä ei saanut.  :c8 Monta metriä, hintana 20 euroa. (Keravan Rautia.) Nippusiteet olivat vain pari euroa, jotkin peltisakset 12 euroa. (Ja ketähän kiinnosti?!)

Maxi Dunassa tuli mukana tuommoinen ylimääräinen ritilä, tekeekö sillä mitään? Itse en ainakaan havaitse käyttöä sille.

Vielä mietityttää molemmin puolin dunaa olevat juomapullonaukot, en oikein älyä tuota pilttipurkinkansiruuvimutteri - sydeemiä. Jos löytyisi ihan kuvaa tai jotain..?
[size=85]>> Tuntsari rapisee täällä.
>> Kämpillä lyllertää Pumpkin\'s Scary Skeleton aka Markku-Emppu. (aka Sieni >33)
>> In Memory
? Jesse, lk syyrialainen
? Kasper, lk syyrialainen, 11.06.2006 - 06.10.2008
[/size]

GaneshaX

#814
2 piltin kantta, ruuvi, mutteri ja prikka. Ruuvin mentävän reiän voi pistää esim. ruuvimeisselillä kansiin. Ja huom. niin päin ettei terävät reunat jää näkyviin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

blood.and.tears

#815
Pakko laittaa kuva turvehamsterista  :mrgreen:


Tänään tosiaan ajattelin että laitetaan nyt sit reilusti pelkkää turvetta ja siirrän sen tonne muovilootaan, tota turvetta kun oli vielä yks pussi jemmassa varastossa, ja se alkaa olemaan niin täynnä et pakko käyttää veks. Kaveri sit sekoitti koko kämpän tuon näköiseksi alle tunnissa, ja itsekkin oli aikas turpeinen.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

tarra

#816
Hihi. Mahtava!  xD

Cami

#817
^^Ihana :lov
Onko tuo turve hyvä hamsujen terraan? hyviä puolia ja huonoja puolia? Onko kalliimpaa kun puru tai mörtti-röpö?
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

KaisaM.

#818
Voi Kami-kulta mikä möyriäinen.  xD
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

suski87

#819
Lainaus käyttäjältä: "Cami"^^Ihana :lov
Onko tuo turve hyvä hamsujen terraan? hyviä puolia ja huonoja puolia? Onko kalliimpaa kun puru tai mörtti-röpö?

Itse olen hankkinut turvetta hiirille, 125-litran paali maksoi noin 8 euroa. Eli on jonkin verran kalliimpaa mitä puru (ainakin jos purun hankkii 25 kg:n paaleissa), mutta halvempaa mitä mörttiröpö.

KaisaM.

#820
^Mistä olet turpeen hankkinut, Agrimarketista? Hiirille voisi ainakin olla kyllä hyvä vaihtoehto purun sekaan...  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Cami

#821
onko turve parempaa kun mörtti-röpö?
Tällähetkellä meillä on mörttiröpöä ja sen seassa kissan puupellettejä. Vanhemmat valittaa että hurjan kallista, joten jos tuo turve on hyvä nii sitä voisi kokeilla. Pöllyääkö se hirveästi?

Hirvee galluppi :D
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

GaneshaX

#822
Mä joskus mietin turvetta, mutta mies sanoi, että meille ei tod ole mitään turvetta tulossa. Olen ihan tyytynyt agrin puruun/mörttiin/toalättiin/puupelletteihin ja ihan hyvin toimii nekin :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

blood.and.tears

#823
Myöriäinen tosiaan  :mrgreen: Ainakin tykkäs. Ja kanit sai kätevän tason huoneeseensa kun laitoin tuon muovilootan sinne eteisen lattialle. Kokoa tolla oli muistaakseni lähelle 70*35, joku 70-80L laatikko kai oli. Ei pysty muistaa. Mut pyörät alla nii kätevä siirrellä, ja saapahan neiti metelöidä yöllä rauhassa. Eikä toivottavasti pääse tuolta karkuun.

Mä maksoin tosta puupellettisäkin kokoisesta (vapon lämmityspelletti) turvesäkistä muistaakseni 4e, kekkilän luonnonturve, ei sisällä mitään ylimääräistä. Mutta halvemmalla saa varmasti agrimarketista sen iiiison säkin.

Mä en ole kauheen vakuuttunut tosta turpeesta, koska musta se alkaa haisemaan paljon nopeemmin kuin mörtti+puupelletti (50:50 suhteella käytettynä). Se pöllyää jonkun verran kun on yli viikon ollut terrassa (=kuivuu), eli jos vaihtaa joka viikko niin varmaa ihan hyvä, mutta mä vaihdan 2-3 vko välein noi mörtti+puupelletti sekotukset, kusikulmaa pesen rätillä joka viikko tosin.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

KaisaM.

#824
Joo no ehkä mekin mennään tolla puru+puupelletti-seoksella hiirilläkin. Pitäis vaan hakea se Vapon iso säkki K-Raudasta, mitäs se olikaan, jonkun 6-8e..?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.