• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Ely

#735
Lainaus käyttäjältä: "Markka30"Pohja on 24x34cm. Et ei nyt ihan kamalan pieni nyt kuitenkaan.
On jo eläinsuojelulainkin puitteissa liian pieni. Syyrianhamsterin häkin pinta-ala tulee olla vähintään 0,12 m² ja tuon kuvailemasi asumuksen pinta-ala on 0,08 m².
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Markka30

#736
Voi ei :O Olenko ostanut liian pienen häkin, vaikka kerroksia on 3 :( Suosittelivat sitä liikkeessä :( No eihän se auta ku alkaa muuttaan suunnitelmia.

Kiitos kaikille avusta :)

Markka30

#737
No niin, nyt on hamstereilla uusi koti, ja iso sellainen. Nyt on vain jo emolla täysi työ pitää ne kopissa  :D  Muutama jo hortoilee pitkin uutta asutusta :) Ja näyttää emokin olevan tyytyväinen oloonsa.  :lov

EmmaTi

#738
^Kiva kuulla! Siinäpä onkin hieno näyttämö jossa saat seurata pesueen temmellystä  :sydan

Sintturainen

#739
Minä oon käsittänyt että noissa monikerroshäkeissä lasketaan ne kerroksetkin pinta-alaan? Mulla on itellä vaan dunia, mutta näin sivuhuomautuksena  :D

GaneshaX

#740
No joo, mut jos pohjan pinta-ala on 24x34cm, niin onhan se aivan hirveen pieni.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ken_G

#741
Tosi pieni on, ei siinä pysty edes juoksuaskelia ottamaan seinään törmäämättä..

Eläinkauppojen myyjiä ei juurikaan kannata hamsteriasioissa kuunnella.

tammenterho

#742
Pystyykö robonaaraat jemmaan spermaa? Meille synty toiset tuplat naaraalle, vaikka edelliset oli vasta 14 vrk. Uros oli siirretty toiseen terraan viikkoa ennen edellisten poikasten syntymää.

mirauh

#743
Poikasien tullessa neljän-viiden viikon ikään, minkä kokoisiin asumuksiin erotatte ne?  :)

Toivoisin että kasvattajat silmäilisivät aina satunnaisesti mun blogia, jossa tulen jatkossa pohdiskelemaan paljonkin kiperiä mieltä askarruttavia kasvattamiseen liittyviä juttuja.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Anzukka

#744
Mä olen aina ensimmäiseksi yhdeksi-kahdeksi viikoksi modattuun muovilootaan jonka koko on noin 40x50 (en ole 100% varma). Sitten noin 7-8 viikkoisina isompiin. Tälle poikueelle on onneksi vähän enemmän tilaa kuin aikaisemmille niin pääsevät heti 5-6 viikkoisina hamsterikokoisiin asumuksiin (2 dunaa ja 2 terraa (2x 70x40, 60x35-40 ja 70-80x35-45) silloin kun erotan sukupuolet erikseen niin olen laittanut ne joita on enemmän suurimpaan mahdolliseen ja toiset toiseksi suurimpaan.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

GaneshaX

#745
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Poikasien tullessa neljän-viiden viikon ikään, minkä kokoisiin asumuksiin erotatte ne?  :)

Tavis syrkkikokoiset gabberit/dunat. Toiseen tytöt, toiseen pojat.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

wiidii

#746
Meilläkin on ollut aina neliviikkoiset omissa syrkkikokoisissa dunissaan. Yksi 90-senttinen terraario meillä on emolla+poikasille, ja siihen jää asumaan aina määrällisesti isommat poikaset. :)
Olen joskus harvoin iskenyt esimerkiksi yhden kiusapukarin minidunaan, jos ei ole ollut muita asuntoja käytettävissä. Tosin tällä hetkellä on hamsterimäärä vähentynyt niin hurjasti, että ylimääräisiä asuntoja on kyllä useammallekin poikaselle..
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

#747
Joo, siis kyllä mullakin on välillä ollut noita miniduna-yksiö asukkaita. Eli yksin asuva nuori syrkki, joka on odottanut uuteen kotiin lähtöä. Minidunia on muutamia "vara-asumuksina"  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

mirauh

#748
Haluaisin vielä tarkennusta, ellen sitten tosiaan ole aivan luupää, koska mä en nähtävästi tajua helpolla :D eli siis kun poikaset tulee 4vk ikään, erotetaan kaikki emostaan, naaraat omaan ja urokset omaan. Yleensä ottaen joihin normaalin kokoisiin asumuksiin n. 80x40, poikasien lukumäärästä huolimatta?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

EmmaTi

#749
^Minä oon tehny niin että urospoikaset muutti 4vk iässä porukalla omaan terraarioon, naaraat jäivät vielä viikoksi äitylin seuraan. Sitten 5vk iässä naaraspoikaset muuttivat yhdessä hamsterdunaan.
Mutta meillä olikin niin että 4 urosta, 5 naarasta joten tuli sopivat porukat.

Pulmun ainokainen urospoikanen muutti 4vk iässä äitin helmoista n. minidunan kokoiseen häkkiin, jossa oli viikon verran ennen sijoituskotiin lähtöä. Jos se olisi ollut naaras niin olisin pitänyt luovutukseen saakka emon seurassa.