• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PiNan Kevätpäivänäyttely, 23.5.2010, Tampere

Aloittaja Marla, 26.02.10 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

NormaJeane

#45
Harmi kun ei ole hamstereille ja hiirille ulkomuotiluokkaa :(

Eikös sen L1 jutun saa vain ulkomuotoluokasta? Eikös lemmikkiluokka ole sitten lemmikkitasoisille eläimille tarkoitettu?
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

Vevve

#46
Lainaus käyttäjältä: "NormaJeane"Harmi kun ei ole hamstereille ja hiirille ulkomuotiluokkaa :(

Eikös sen L1 jutun saa vain ulkomuotoluokasta? Eikös lemmikkiluokka ole sitten lemmikkitasoisille eläimille tarkoitettu?

Ulkomuotoluokassa arvostellaan nimensä mukaisesti hamsterin ulkomuotoa ja sieltä voi saada Laatu 1:n. Lemmikkiluokka ei ole tarkoitettu huonommille eläimille, vaan siinä arvostellaan aivan eri asioita: eläimen luonnetta, kuntoa ja miten se on hoidettu. Lemmikkiluokan menestyksestä kannattaa olla iloinen, koska se tarkoittaa että olet hoitanut eläimiäsi esimerkillisen hyvin!  :)

Minski

#47
Lainaus käyttäjältä: "NormaJeane"Eikös lemmikkiluokka ole sitten lemmikkitasoisille eläimille tarkoitettu?
Lemmikkiluokka on tarkoitettu ihan kaikille hamsuille :) Sana lemmikkiluokka ei tarkoita, että luokka olisi tarkoitettu joillekin hylkiöhamsuille, jotka ei ulkomuotoluokkaan kelpaa vaan lemmikkiluokka tarkoittaa sitä, että siinä arvostellaan hamsun lemmikillisiä ominaisuuksia ja kyllähän ne lemmikilliset ominaisuudet on ne joka hamsun tärkeimmät ominaisuudet; sen jalostushamsunkin pitää todellakin ensisijaisesti olla lemmikkihamsteri, se on kaiken a ja o, että hamsu on ensisijaisesti hyvä lemmikki, vasta toissijaisesti jotain muuta. Lemmikkiluokassa pärjää hamsu, joka on hyvin pidetty, hyvin hoidettu, hyvässä massassa ja lihaksissa, kiltti ja hyvä käsitellä. Tätä kaikkea pitää niiden ulkomuotohamsujenkin ja jalostushamsujenkin vähintään olla :)
Hamsteriton tätä nykyä

Minski

#48
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Hamstereilla ilmomaksuissa veteraani-ikäisiksi lasketaan kaikki yli 14kk vanhat eläimet, myös syyrikset. Joskin sitten arvosteluissa mennään normaalilla kääpiöt 14kk ja syrkit 16kk kaavalla.
Onko toi veteraanijutska nyt siis varmuudella noin ? Kun en löytänyt näyttelykutsusta mitään tuommoista ikämainintaa, ainoastaan "Kanien ja jyrsijöiden veteraani-ikäiset eläimet kilpailevat ilmaiseksi" ja veteraani-ikähän syyriksillä on se 16 kk niin mietin vaan, että uskallanko nyt näillä puhein jättää yhden hamsun sit maksamatta, kun se ei ole vielä tuota 16 kk, mutta on yli 14 kk ? Niin ja miksi tuo raja on ilmottautumisissa 14 kk, mutta näyttelyssä 16 kk, siis että mikä logiikka siinä on tuolla tavalla tehtynä ?


Olen siis juuri matti myöhäsenä ilmottautumisia laittamassa :)
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#49
http://www.pirkanmaannakertajat.net/tap ... minen.html

Logiikka mun puolelta (tuomarina) on se, että hamsterit kilpailee Shy:n sääntöjen mukaan. Pinan puolelta en sitten tiedä. Mutta jos kerran 14kk on ikäraja maksuissa niin ei kai se näytteilleasettajaa varmasti kauheasti haittaakaan. :D

Minski

#50
^ Ok. Onkohan niillä tullu tossa hamsujen iässä joku virhe ? Mä oon aika monesti maksanu sit turhaan niistä 14-16 kk ikäsistä hamsuista Pinalle, kun oon aatellu, että ne menee SHY:n sääntöjen mukasesti. Nyt en maksanu, mutta kyllä se tosi hassulta ja väärältä tuntui olla maksamatta kun ei tuo oo veteraania nähnytkään.

Ilmotettu jokunen hamsu :) Tylsä vaan, että mun hamsut tunnistaa taas jo kilometrin päähän, että yhtä hyvin voisin luetella ne tässä :D



Onko teille muuten tullut tän vuotista jäsenkorttia ? Mulle ei. Olisko sen vielä pitänytkään tulla vai tuleeko se ens lehden mukana ? Siis kun mulla viime jäsenyys päätty 15.2.
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#51
Shy:n korttia vai jotain muuta? Meille ei ainakaan ole tullu Shy:n.

ammie

#52
Auttakaa tyhmää.  :D  Tarkoittaako tuo 14.5 mennessä, että huomennakin ehtii vielä ilmota, vai onko tänään viimeinen ilmo-päivä? Multa on vissiin mennyt joskus jotain ohi, kun en tälläisiä käsitteitä ymmärrä.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minski

#53
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Auttakaa tyhmää.  :D  Tarkoittaako tuo 14.5 mennessä, että huomennakin ehtii vielä ilmota, vai onko tänään viimeinen ilmo-päivä? Multa on vissiin mennyt joskus jotain ohi, kun en tälläisiä käsitteitä ymmärrä.
Tänään on 14.5 eli tämän päivän aikana viimestään ilmot pitää laittaa :) Huomenna on jo 15. päivä ja myöhästä ilmota enää mitään.


taikahamsu: Pinan korttia tarkotin :)
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

#54
^ Voi kauhea! Miten osaankin sössiä aina näin kauniisti. Hyvä kun sanoit, niin ehdin vielä ilmoittaa.  XD  Siis apua, nyt kyllä hieman meinaa kädet täristä, kun olin ihan 13. päivässä vielä. Eli meiltä lähteepi myös kohta ilmot matkaan - näin hyvissä ajoin...
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minski

#55
^ No mä vähän ihmettelinkin, että mikä logiikka sun kysymyksessä oli xD Mutta hyvä kun tulit kysyneeksi, muuten olis jääny sun hamsu/hamsut ilmoomatta, kun ei jälki-ilmoja oteta vastaan.


Onko muuten kukaan tulossa tänne pk-seudulta päin ? Kaksi poikasta kaipailisi kyytiä pk-seudun suuntaan.
Hamsteriton tätä nykyä

Jinny

#56
Ai ei jälki-ilmoja? Voi räkä, oonpas huonosti lukenut noi tiedot :| Mun piti tuon kaksikon kanssa tulla jos saan auton, mutta se selviää vasta ensi viikolla, joten eipä sitten näköjään tullakaan... Harmi. Olisi ollut kiva saada tuo robokin näytille.

Vai uskaltaisikohan sitä sittenkin luottaa siihen, että junat on aikataulussaan, ja asemalta pääsisi jotenkin fiksusti (= bussilla?) näyttelypaikalle? Hmmm.

Minski

#57
^ Luota vaan :) Ja kymppi ei hirveesti kirpase, jos sen turhaan maksaa, on mullakin useesti käynyt niin, että syystä tai toisesta jätän kotiin ilmottamiani ja maksamiani hamsuja.
Hamsteriton tätä nykyä

Jinny

#58
^ Onkos tää nyt joku salakavala juoni sitä varten, että saisit kaapattua tuon Javan? :D Noo, kaipa tuon voisi maksella, onhan tässä vielä viikko aikaa setviä juna- / bussiaikatauluja tai yrittää lainata jostain autoa.

Nettz

#59
Meiltä lähti ilmot äsken matkaan, näin ajoissa taas.. Mukaan lähtee vaan yksi talvikko tällä kertaa.. :)