• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Tatu

#15
Syrkkikokoisia pahvirullia, puinen keinulauta, puumökki, sienimökki, mansikkamökki, vessapaperista tehty mökki, itsetehty virike puusta, kiviä, heinää, puinen putki jossa paljon hamsterinmentäviä aukkoja, juoksupyörä, puutikkaat, "kalteritikkaat", "kalterisilta", oksia ja yleensä pahvisia keksipaketteja... Siinä nyt oli ainakin suurinpiirtein kaikki..

?Lyllerö?

#16
Hieno virike tuo itse tehty, Tatu!!! Saakos varastaa idean?? :P
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Tatu

#17
^Kiitoksia!
Tässä vaiheessa täytyy kuitenkin mainita, että kyseinen virike ei siis ole minun tekemäni.  :)
Ja saat varastaa idean. ^^

Dude

#18
Onko hamsuille pakko ostaa juoksupyörä?

lentsu

#19
Pakko on vain syntyä ja kuolla, kuten sanonta kuuluu, ja lukeehan SHY:n hamsun hoito-ohjeessakiin että "juoksupyörä on tarpeeton" mikä on tosin mun mielestäni vähän turha ilmaisu, koska "tarpeeton" ainakin mun mielestä tarkoittaa sellaisia juttuja, joista ei ole mitään iloa tai hyötyä, mutta itse pyrin tarjoamaan kaikille hamstereille ison juoksupyörän, koska saavathan ne siitä liikuntaa ja hupia. Hyväksi se on eikä pahaksi, kunhan on kunnollinen eli riittävän iso ja turvallista mallia. Eli mieluummin sanoisin, että juoksupyörä "ei ole välttämätön".

?Lyllerö?

#20
Lylleröllä on "linna", pahviputkia, muovinen pesä, juoksupyörä, ja lasipurkki kallellaan toisena pesäkolona:D Vaikka ei se missään niistä pesäkoloista nuku, koska yleensä se tekee pesän juoksupyörän, ruokakupin, tai pohjallisen pesän alle.. :roll:  :D  :D
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Kana

#21
Meillä on tavallisia wc- ja talouspaperirullia, na sitten ihan kunnon jotain putki-hylsyjän, joita ei ihan puremalla saa huonoksi..  :)

Sitten löytyy kiikkulauta, jota en tosin ole noille vielä tarjonnut, kun ovat liian pieniä, edesmenneelle gerbiilille sen annoin.

Juoksupyörä, jota tietenkään herrat ole käyttäneet kovin aktiivisesti pienen koon takia, mutta pari kertaa siinä on juostu.

Kookosmaja, normaali halkastu ja tyhjennetty + pesty kookospähkinä. Hyvin siellä ne viihtyy.  :D
Kääpiöhamsterit, robot:
Olli ja Onni, syntyneet 21.7.07, ostettu 25.8.07

Woollen

#22
Ostan hamsulleni lähes jokaisella eläinkauppakäynnillä jotain uutta virikettä.. Tällä hetkellä on wc-paperihylsyjä, pahvilaatikoita, munakennoja, taitettava pajusilta, erilaisia pesäkoppeja, juoksupyörä, käpy ja oksia/varpuja, pieni kuutio johon on porattu reikiä ja jonka sisällä on herkku, purutanko, kiviä, heinäpesä ja eilen väsäsin sille tikkaat.
Huh, aikamoinen lista vaikka Opri on ollut meillä vasta viikon ja yhden päivän.. :D

mona

#23
oon tehny ite mun hamsterille esim semmosesta pyöreestä puupölkystä semmosen putken. Ja sitte kuivatetusta pajusta tikkaat. Eilen ekan kerran noi tikkaat laitoin tonne häkkiin ja kovasti tuntu kiinnostavan :)

piksu

#24
Meidän hamsulla on pajusilta, heinäpesä, puinen kulmataso jolle menee portaat, juoksupyörä, wc-paperirullia, kiviä, oksa, pahvilaatikko johon olen leikannut reikiä sinne tänne josta lähtee kahdet itse tehdyt tikkaat katolta maahan. Vielä se ei niillä tikapuilla oo ainakaan mun nähden mennyt, mutta pahvilaatikko alkoi heti kiinnostamaan kun sen eilen sille ensimmäistä kertaa laitoin. Myös purua olen laittanut ison läjän terran pohjalle, siinä se tykkää kaivella :)
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

fonzie

#25
Pakko antaa pieni vinkki tässä välissä!
Niinkuin Woollen tuossa mainitsi niin juoksupyörän pinnojen välit voivat olla vaarallisia. Mutta siihen on ratkaisu. Joko menee eläinkauppaan ostamaan juoksupyöriin tarkoitetun suojan, ja maksaa siitä rahalla, tai sitten kaivaa esille vanhoja vaatteita/muita kankaita ja räätälöi itse suojan. Minä leikkasin vanhoista farkuista sopivan mittaisen ja levyisen suikaleen ja pujottelin sen pinnojen välistä. Farkkumateriaali on kestävää ja hamsteri saa siitä kynsilläänkin otteen jos tarvii! Ja kaiken lisäksi tämä oli aivan ilmaista.  xD

Ninde

#26
Lainaus käyttäjältä: "fonzie"Pakko antaa pieni vinkki tässä välissä!
Niinkuin Woollen tuossa mainitsi niin juoksupyörän pinnojen välit voivat olla vaarallisia. Mutta siihen on ratkaisu. Joko menee eläinkauppaan ostamaan juoksupyöriin tarkoitetun suojan, ja maksaa siitä rahalla, tai sitten kaivaa esille vanhoja vaatteita/muita kankaita ja räätälöi itse suojan.
(siirsin tämän tänne tuolta eläinkauppa-keskustelusta)

Siis ei voi muuta sanoa kuin voi hyvä luoja onko nykyään olemassa jo oikein juoksupyörän suojiakin.  :shock: Ihan tavallinen paperi tai pahvi pinnojen väleistä pujoteltuna ajaa ihan saman asian, ei tartte mitään kalliita suojia ostaa.  ;)

Juulia

#27
Meillä on käytössä paljon luonnonantimia kuten kivia, käpyjä jokunen kuivatettu vaahteranlehti piha-vaahterastamme, sekä kaikenlaisia pestyjä varpuja mustikkaa, puolukkaa ja jokunen koivunoksakin lehtineen voi häkissä olla.
Häkeissä on kaikilla riippumattoa, juoksupyörää, pahvisia putkia, karkkikoteloita (piiloina)  sekä jyrsimiseen tarkoitettuja munakennoja.

Häkit ovat kaikilla tilavat ja reilut.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

?Lyllerö?

#28
No, nyt on aivan pakko tehdä uusi lista lyllerön virikkeistä :D
Eli Lylleröllä on: Puinen Karlie Wonderland- linna, sekä saman merkkinen virike, joka on puinen. Siinä on ympyrän muotoinen alusta, siitä nousee pieni keppi, jonka päässä on pesäkolo. Sitten siinä samassa virikkeessä on keinulauta, ja keinu. (samanlainen keinu mitä ihmiset käyttää :D ) Sitten sillä on pahviputkia, akvaariokoriste, sellainen pieni linna :grin  sekä juoksupyörä, lasipurkki kallellaan (piilopaikkana) sekä vanha muovinen Chinchilla Bandzand (tai jotain sinneppäin)-purkki. Ja sitten vielä katollinen WC-astia jossa Lyllerö nukkuu :D  :D Mulla on sama juttu, Woollen. Aina kun oon eläinkaupassa, on pakko ostaa jotain uutta virikettä. :D
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

S.D.G.

#29
Täältä on saanu kyllä kauheesti hyviä ideoita. Meidän talvikot on tykänny kovasti kaikenlaisista katosta riippuvista langoista ja naruista, ne tykkää taistella niitten kanssa... :) Pahvilaatikoita, putkia. Mahdollisimman isoja kiviä ja vanhoja karahkoita; keppejä ja pienehkön kannon kappaleita. Otukset on kauheesti tykänny järsiä ja kuoria niitä. Joka ilta Benjamin 2,5 v istuu siellä ja jyystää jotain keppiä vaik on ikääkin jo mittarissa.

Kesällä päätin toden teolla tuoda kesän hamstereille. Ostin Ikeasta tosi suuren, siistin muovilaatikon ja täytin sitä sopivasti vaihdellen hiekkaa ja multaa. Istutin kasveja ja laitoin kukkaruukun luolaksi. Hamsut saa siis siellä oleilla silloin tällöin, kiipeillä, kaivaa ja syödä kasveja... Yks naaras tais tuhota mun koivuntaimen  xD  Ihan hullun painava siitä laatikosta tuli ja täytyy miettiä, missä säilytän sitä talvella, mutta hamsut on nauttinu mielettömästi.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.