• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

s.at.u

#720
Mie olin kyllä tänään ihan ihmeissäni, kun Faunataressa käytiin. Mentii iskän kans kattoo, et jos siel ois niit Karlien juoksupyöriä, ku oltii sitä enne käyty varmaa kaikki Lappeenrannan el.kaupat läpi, tuloksetta. Myyjä tuli kysyyn et tartteeko apua. Iskä siin et Karlie Wonderlandin puisii juoksupyörii tultii ettii. Myyjä sit semmoi tietävä ilme naamallaa et "Ei kyl oo puisii juoksupyörii tullu missää vastaa. On vaa olemas metallisii ja muovisii." Oli kyl lähel etten revenny sen ilmeelle, ko sanoin sille et kyl niit kuule on olemas. Sen piti viel koneelt tarkistaa, ja oli sit ihan nolona ku kappas vaa löytyki niitä. xD

Marla

#721
Ihme ja kumma... Isä haluaisi yhelle hamsulle nimeksi Bacardi Cola, mutta kun mä lupasin nimetä yhden sillä ehdolla, että isä ottaa sijoitukseen sen itselleen niin ei kelvannut. xD Tuohan on nyt B:llä alkava poikue drinkkiteeman mukaan, joten...
Mutta ei, kuulemma Tossun tai Zaredin ottaisi, mutta mähän en kummastakaan luovu!
Indyn seuraajaksi isälle siis tuota, mutta kai sen pitää olla tyttö, jolla ei kiima tuoksahda ja joka on pk tk tai ps valkoinen... Ei pk ps luonnonvalkoinen kelpaa... Höh. :haha

Vevve

#722
Mäpäs sainkin yhtäkkiä innonpuuskan uudistaa hamsusivuni kokonaan. Väänsin uuden ulkoasun samassa hengessä kuin mitä muistan sivuilla olleen joskus vuosi sitten ja nyt onkin sitten kamala vaihtourakka.  :D
Ulkoasua saa tietty kommentoida  :sydan

Miharu

#723
^ Hienot sivut on! :) Ja aivan ihana tuo kuva tuossa etusivulla  :lov
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Miharu

#724
^ :---D Minäkin joskus näin AAPOSTA, joka olisikin varmasti aika ihme, jos tuo herra saisi vauvoja..  xD

Mutta niin siis. Kun kerroin siitä, että meille tulee se hamsu joskus syksyllä, niin nyt olen vain hirveästi miettinyt, että mitä pitää ostella ja kaikenlaista. Huoh.  :oops: Mutta on vain kivaa, kun saa vihdoinkin toisen hamsterin, joka on sitten taas hamsuharrastusta jatkamassa.  :sydan
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Hessuinen

#725
Uhhuh, oli kyllä uuvuttava ja "tuottoisa" kirpparireissu. Löytyi ensiksi siistikuntoinen gabberin n.syrkkikokoinen vanha häkki, joka oli pakko haalia ihan puhtaasti sen vuoksi että oli halpa (5e). Tulee sitten vara/siivous/matkahäkiksi. Sen jälkeen löytyikin melkein heti syrkkikokoinen duna johon kuului kaikenlaista kamaa ihan tasosta lähtien, ja tämäkin suht. edullinen (20e). Siistikuntoinen myös, mutta juomapullon reiän vieressä on pieni tee-se-itse-aukko ja ei suoraan sanottuna ollut mitenkään puhdas, mutta nyt se loistaa tuolla puunattuna puhtauttaan (ensiksi pari kertaa fairylla, sen jälkeen oli ihan pakko vielä vetää kloorilla kun tuntui ettei bakteerit lähteneet vaikka pinta kiilsi, se on näitä pieniä asioita jotka vaan on mun päässä). Vielä pitäisi keksiä jokin kiva tapa peittää se pieni reikä, katsoo minkä isäpappa áka remonttireiska sanoo parhaaksi tavaksi. Kiva kun välillä löytää jotain mitä tarvitsee. :D
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Sintturainen

#726
Mä löysin viikon sisään kirpparilta 15€:n gabberin (syrkkikokoisen), siihen tason wiidiiltä 3€:lla, ehyt lasiterra 3€, ja eläinkaupasta uusi miniduna jossa ehkä sentin halkeama (siis sellainen viiru vaan, ei estä mitenkään käyttöä) 10€. Pakkohan ne oli ostaa  :D

Maranth

#727
Munkin pitäisi varmaan kirpparilla käväistä, jos sattuis löytymään joku asumus suhteellisen halvalla  :) Eihän sitä menaan koskaan tiedä, jos vaikka eläinkaupasta joku hamsteri tulisi mukaan  :lov
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Mustikkamaan

#728
Mun täti muutti yhteen karseessa kunnossa olevaan kämppään, ni sielt partsilta löyty joku tommoi about 70-80-litranen jyrsijäterra! Sain sen tietty :D Halkeema siinä on, mutta ihan siisti silti ku sen pesi!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

#729
Meidänkin robojen terra löytyi aikoinaan taloyhtiön roskiskatoksesta!  :D

PiiaL

#730
Meillä on tulossa lopetusreissu tiistaina :( Desirellä on nyt kohta kolme viikkoa ollut turvotusta mahassa, koko ajan se on tainnut hieman isommaksi kehittyä. Tällä hetkellä eläin näyttää siltä, kuin odottaisi todella isoa poikuetta, mitä nyt hamsterille tuskin syntyisikään. Koko maha on kuin ilmapallo, pinkeä. Ensiksi mahan kasvu ei näyttänyt häiritsevän hamsteria itseään mitenkään, yhtä touhukas oli ja ihmettelinkin yhtäkkistä lihomista, kun ruokintakaan ei ole mitenkään muuttunut. Seurailin laskeeko turvotus, muuttuuko tilanne mihinkään suuntaan ja sitten soitin lääkäriin kun viikossa mitään ei ollut tapahtunut, maha ehkä vaan kasvanut. Nyt tämän viikon sisällä käytös on muuttunut rauhallisemmaksi ja liikkuminen on kömpelömpää, ruoka kuitenkin hyvin edelleen maistuu. En vaan tiedä mistä on kysymys, epäilempä osaako lääkärikään sanoa, parempi on toisen päästä pois kivuista. Surettaa vaan niin paljon, ikää Desirellä on 1,5v nyt, mutta en olisi vielä odottanut sen poismenoa.

Louna

#731
Vitsit mua harmittaa nykyään kun en oo ostanut kirpparilta häkkejä/dunia/terroja/akaavrioita kun joskus on ollut halvalla myynnissä, kun oon aatellut, et ne on vähän turhan pieniä tai rumia tai jotain. Nyt kun on ihan tosissaan alkanut haaveilemaan hamsukasvatuksesta, niin vois jo alkaa varautumaan keräilemällä edes kohtuullisen hyviä vara-asumuksia kirpparilta ym. Omille ja itselle jääville poikasille ym. vakituisille asukeille varmaan rakennan isoja terraarioita, mutta sit pitäs olla niin paljon kaikenlaista varalla jos ei saakaan kaikkia poikasia myytyä. Haluaisin pitää kaikki hamsut mahdollisimman isoissa asumuksissa, mut ihan vaan jemmaan ei viitti tajuttomia määriä terrojakaan rakentaa  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

GaneshaX

#732
Mä kanssa keräilen noita siis aivan kaiken kuntoisia. "Kun sain halvalla" tai "tätä voi tarvita"  :mrgreen:  
Heti kun näkyy jossain matkan varrella oleva vitosen pikkuhäkki, niin ei kun mukaan. Toisaalta, meidän varastosta on loppunut tila aikapäiviä sitten.  :oops:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miharu

#733
Miekin olen nykyään innostunut enemmän noista kirppareista, kuin ennen. Aina pitää olla melkeinpä silmät selässä, kun katselen, että jos löytyy joku häkki tai muu, niin pakko keretä ottamaan se.  xD Kerran oli syrkille tosi hyväkuntoinen häkki, muttei rahaa mukana ja kun seuraavana päivänä menin sinne, oli häkki lähtenyt jo..  :< Mutta enemmän kuitenkin noita duniakin katselen, jos sitten joskus tulee niitä poikasia, niin sitten niihin voi sijoittaa pikkuisia.  :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Maranth

#734
Leikkelin tuossa äsken pahvisia koppeja ja yhtäkkiä ihmettelin, miks yhdessä kanamunankennossa oli jtn punasta. Sitten huomasinkin, että koko käsi oli veressä. Olin tökänny sakset just ihanasti sormeen.  xD
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]