Poikaspäiväkirjat 5

BLOGI
Kajaani

gimlixx

Toivon täällä sormet, varpaat ja kaikki raajat ristissä, että meillä on 16 päivän päästä pieniä samppanjanakkeja...

Crodino

Meillä on nyt 7 talvikko vauvaa pesässä :sydan: Huomenna ovat jo viikon ikäisiä. 2 normaalia, 2 safiiria ja 3 helmeä.
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Lainaus käyttäjältä: gimlixx - 18.03.14 - klo:23:44

Isosti peukkuja sinne! :peukku:

Lainaus käyttäjältä: Crodino - 19.03.14 - klo:12:37

:icon_razz:  Toivottavasti tulee nättejä safiireja. :yes:

Mä täällä tuijotan Tellun massua, että josko... Ei tuosta kyllä millään vielä tiedä. LA ois 27. pvä.

EmmaTi

Mun hamsulan ensimmäinen laikkusyrkkipoikue alkaa olla luovutusiässä.
Päättämättömyyden vuoksi tällä hetkellä kotiin on jäämässä kolme naarasta, suklaa-keltainen, rex suklaa vkkk (laikukas) ja musta vkkk (laikukas). Harmi että tuo musta on piilokilppari ja suklaallakin keltaista on vain aavistus selässä ja otsassa.

Seuraavat laikut taitaa olla la-su yönä syntymässä, emoehdokas Gildan paino eilisiltana 198g :)
Yhdistelmä lk rex rs keltainen (umb?) + lk musta laikukas

Ana

Meillä yrkki vauvat on jo 6 viikkosia.

Ja saattaa olla, että ihan pian syntyy pikku kiinareita <3

Lainaus käyttäjältä: Ana - 21.03.14 - klo:15:49
Ja saattaa olla, että ihan pian syntyy pikku kiinareita <3

Wau!  :icon_razz:

Lautsi

Jee, mä pääsen vihdoin taas tänne kirjoittelemaan. Meillä on pesässä sunnuntaina syntynyt poikue! Ihan mielettömän siistiä. :) Nimien teema on vielä vähän hukassa, mutta odotan jo malttamattomana poikasten kasvamista..
-Fluffy's syyrialaiset-

Vevve

Meillä kans putkahti sunnuntaina syrkkipentue.  :icon_smile:

Ana

Meillä pikku kiinariset nyt 8vrk :) Tuli 5 laikkua ja 2 norrea.

^Onneksi olkoon! :mhappy:

Meillä Tellunen synnytti viikko sitten. En ole koskaan nähnyt niin hermostunutta emoa.  :icon_confused:  Se vaikutti olevan lähes paniikissa terrassaa klo 2 yöllä ja heräsin melskaamiseen, vaikka terra on alakerrassa. Muuten kaikki näytti olevan kunnossa, eikä oltu edes menty yli lasketun ajan.

Seuraavana iltana raotin mökin saranakantta ja vilkaisin, että poikaset ovat tulleet. Tellukin oli hiukan hoikistunut, mutta isohan se on aina. :icon_e_wink:  Parin päivän kuluttua laskin poikaset emon ollessa muualla ja niitä oli kolme! Siitä parin päivän kuluttua enää kaksi elossa... Jokin oli siis mennyt pieleen, ehkä vaikea synnytys tai muuten liian stressaantunut emo. Nyt kaksikko on viikon vanha ja toivon kovasti pikkuisten selviävän.

gimlixx

Äkkiseltään laskettuna 13-14 nakkia pesässä. Oli kyllä ihan jäätävän kokoinen mammakin eilen, että vähän jotain tuollaista määrää odottelinkin.

Jos kaikki selviävät, niin siinä onkin aika nimeäminen. Eikä se koskaan ole ollut vahvin puoleni.  :tongu:

Alkemistin

^Tasan ei mee nallekarkit! Meillä ei ole Tellun pesässä enää kuin yksi poikanen ja sekin ikäänsä nähden liian pieni. Vaikuttaa ehkä viisipäiväiseltä, vaikka on 9 pvää vanha.  :icon_sad:

EmmaTi

Täällä on yritetty väsätä laikukkaita valkokirjokilppareita, mutta parin poikueen kokemuksella voin nyt todeta että ds-laikut ja kilpparilaikut ei tahdo asettua samaan hamsteriin  :eijei:

Uusimmassa pesueessa on seitsemän  yli pariviikkoista  naperoa, joista kolme laikukasta kilpparia, mutta kellään ei pysty erottamaan keltaisia laikkuja. Muuten nättejä kyllä, kaksi rex musta vkkk ta ja yksi normaali vkkk, joka jää kotiin.

Alkemistin

^Mielenkiintoista. En ole perehtynyt missä noiden alleelien lokukset ovat, mutta voisivatkohan olla samassa... Tai sitten yhdistelmä on letaali? FB:n Rodent Genetics Groupissa voisi tuosta kysellä. :icon_e_wink: