• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Marin

#825
täällä kans kauhea kuume ja tiedän, että muu perhe ei asiasta innostuisi, joten täytyy nyt vaan malttaa. Silti pähkäilen koko ajan, ottaisinko aikanaan sittenkin talvikon vai kaksi roboa  :loov:

Blues talvikko oli aika päiväaktiivinenkin, joten siksi talvikkoakin pohdiskelen, vaikka niiden reviiritietous sitten taas on vähän miinusta  :icon_redface:

Toisaalta aktiivisiin gerbiileihin tottuneena robot voisi sitten kuitenkin olla se mun juttu  :peukku:

Vili-syrkki on ihana ja niin leppoisa käsiteltävä, mutta herää niin tolkuttoman myöhään tai minä menen tolkuttoman aikaisin nukkumaan, eli tavataan tosi harvoin. Ja mä EN vaan voi sitä herätellä iltaisin, kun olen sitä mieltä, että sillä on rytminsä ja mulla omani  :icon_lol:


Katitar

mä puhun robojen puolesta ja suosittelen niitä jos kaipaat seurailtavaa lemmikkiä. robot pääsääntöisesti tykkää touhuilla paljon päivälläkin ja meillä ainakin herkästi tulee tyypit seuraamaan jos niille laittaa (niiden ollessa nukkumassa) jotain herkkua tarjolle.  :mhappy:

mä en oo pahemmin talvikko ihmisiä, mutta toi meidän nuori talvikko uros on kyllä kans symppis. se on käsiteltävissä, mut on kans aika ajoin hereillä päivällä. puolensa ja puolensa - ihan kaikella.  :icon_cheesygrin:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Marin

Kiitti Katitar:  tää helpotti ihmeesti  :icon_cheesygrin:

Kyllä mä robojen kannalla ehkä vähän enemmän olen, mutta moni muukin on kyllä noiden talvikkopoikien puolesta puhunut . No, onneksi ei tarvitse vielä päättää, koska noi  muut perheenjäsenet eivät ole ihan samaa mieltä lisälemmikeistä  mutta kova kuume mulla silti on...  :hauskaa:

Ritu

Onko sillä reviirin puolustuksella sitten jotain väliä? Muistaa vaan käyttää hissiä asumuksesta poistamiseen, niin eihän se sitten kädessä enää ole mikään ongelma. Ite en ainakaan koskaan cämpsyjeni kanssa kokenut ongelmaksi, vaikka pari niistä ärhäköitä terrassa olikin. Kädessä olivat kuitenkin kilttejä. Pari muuta taas ei välittänyt vaikka pesästä olisi pominut.
- Riikka

Marin

#829
no kun mä en ole varsinainen sylittelijä, niin sen puoleen ei ylipäätänsä ole väliä, eikä Blueskaan kädessä ollessaan purrut, kynnet sai leikattua ym.  Mutta en tykkää, että ruokaa ei voinut laittaa asumukseen, jos talvikko oli hereillä, kun sai pelätä, että tulee hammasta. Hanskat pistin siis aina varoiksi käteeni. Enemmän varmaan "mielipide" juttu ja toisaalta onhan se lajinomainen piirre puolustaa reviriään,  joten siksi ehkä robot olisi oikeampi valinta  :icon_e_smile:

Katitar

robot nyt ainakin yleensä juoksee piiloon jos käsi tulee liki. vasta kun ''reitti on selvä'' niin tulevat kipalle mutustamaan parhaat päältä.  :icon_cheesygrin: toki on niitä rauhallisiakin roboja, jotka ottaa herkkuja kädestä ja tulee nuuhkimaan jos niiden kanssa seurustelee. luonteesta ja omistajan kärsivällisyydestä pitkälti kiinni - kyllä nekin oppii jos näkee vaivaa.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ritu

Lainaus käyttäjältä: Marin - 10.03.13 - klo:18:02Enemmän varmaan "mielipide" juttu
Näinhän se kyllä menee, makuasia :) . Mää aina luovin jotenki ruuan annon, harhautin tyttöjä :D
- Riikka

NuclearBitch

Kai tämä tänne pulinan puolelle sopii, eli meille on tulossa varmaan nyt pitkästä aikaa syrkki. Mulla ei ole ollut hamsuja pariin vuoteen, kun muutin pois Suomesta. Nyt sitten löytyi täältä vihdoin kasvattaja ja mahdollinen hamsukin on löytynyt. Eivät ole ihan vielä luovutusikäisiä, joten viikon parin päästä olisi sitten toivottavasti syrkki tulossa. En malta odottaa  :loov: Täällä on muuten tosi vähän kasvattajia, Pohjois-Irlannissa vain yksi!

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: NuclearBitch - 14.03.13 - klo:15:56
En malta odottaa  :loov: Täällä on muuten tosi vähän kasvattajia, Pohjois-Irlannissa vain yksi!

Jännä juttu, ettei sen enempää. Sun pitää viedä sinne uutta verta täältä tuliaisiksi. :icon_cheesygrin:
Minkäslainen syrkki on tulossa, ja mitä muunnoksia tämä kasvattaja muuten kasvattaa?

NuclearBitch

#834
Lainaus käyttäjältä: Hajime - 14.03.13 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: NuclearBitch - 14.03.13 - klo:15:56
En malta odottaa  :loov: Täällä on muuten tosi vähän kasvattajia, Pohjois-Irlannissa vain yksi!

Jännä juttu, ettei sen enempää. Sun pitää viedä sinne uutta verta täältä tuliaisiksi. :icon_cheesygrin:
Minkäslainen syrkki on tulossa, ja mitä muunnoksia tämä kasvattaja muuten kasvattaa?

Niinpä, täällä tuntuu olevan kaikilla vaan kissoja ja koiria lemmikkeinä. Ei ole vielä mitään varmistunut, mutta jos kaikki menee hyvin, niin mulle tulee lyhytkarvainen mustasilmäinen valkoinen. Tuo ilmeisesti kantaa cinnamonia, pitkäkarvaisuutta ja rexiä. Katsotaan nyt miten käy, jos vaikka saataisiin tänne toinenkin kasvattaja  :icon_smile: En ole oikein varma mitä muunnoksia hän kasvattaa, mutta ihan asialliselta vaikuttaa.

Edit. Mulla olisi itseasiassa valittavana joko tuo lk ms valkoinen tai lk hopea kyyhkynharmaa vn. Voi valinnan vaikeutta  :icon_rolleyes: Miten tuo hopea muuten tuohon väriin vaikuttaa? On mennyt multa ihan ohi.

Eve87

^ http://www.petsie.fi/pets/246838-julius-cesar-hamsteri-syyrialainen <-hopeakyyhkynharmaa. Tuo on vielä todella hopeasta päästä  :icon_cheesygrin:
http://www.petsie.fi/pets/235003-darya-hamsteri-syyrialainen <- tässä tuon emo, joka taas ei ole niin hopea.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

NuclearBitch

Kiitos kuvista, selvensi asiaa. Osaisiko joku muuten sanoa mikä on Silver Honey Black väri? Kun tuossa poikueessa on sen värinen yksilö, mutta en nyt hokaa mikä se on suomeksi. Kielimuuri  :icon_lol:

Ely

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

NuclearBitch

#838
Mitähän mä nyt sählään. Eli siis, jos Silver Honey Black on hopeakyyhkynharmaa, niin mikä Silver dove sitten on? Molempia on tuossa poikueessa.

Alkemistin

#839
^Silver Honey Black == hopea hunaja-kyyhkynharmaa (SgsgaappToY-uros, SgsgaappToTo-naaras) ?
Tämä oli vain ehdotus, en ole kovin hyvä näissä vielä  :msilly:

Täältä löytyy ainakin Honey Black : http://mailkey07.blogspot.fi/2012/12/genetika-hamster.html