Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

MirkkuH

^musta toi näyttää ihan normi isabellahuskylta. Mulla oli yksi poikue, jonka huskyt olivat erivärisiä kuin aikaisemmin eli eivät punertaneet niin...luulin jo, että ovat niitä vaalenevia, mut ei ne mitään ole vaalenneet, minulla oleva poitsu (Gallin veikka) on kyllä vieläkin erivärinen kuin muut huskyt.

...Saana tuu kommentoimaan...

Nunnu^

Kuvat on liian suuria tänne lisättäväksi, mutta tässä linkki kahteen kuvaan. Koitin saada nyt sellaset kuvat, et näkyy vähän tota valkoista juovaa (joka loppuu noin etutassujen väliin, takajalkojen välissä valkoinen alue myös) ja sitä että Börje on aika ruskea, etenkin taaempaa.

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1754 ... &showAll=1

wiidii

^Musta on herra väriltään. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nunnu^

Okei :) Taitaa olla aika värivirheellinen?  :D

wiidii

Juu. :D Mustat tuppaa rusehtamaan tuolleen, etenkin iän myötä. Jotkut on kyllä ruskeita koko ikänsä.  :D  Yleensä juurikin hajurauhasten, naaman ja pepun kohdilta.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

windi

Lupailin muutama viikko sitten kaverille että selvittelen täällä sen popotin värin. No joo, ne kuvat mitä siitä hämärässä sain puhelimella otettua, on sen verran huonoja että yhestä korkeintaan saattaa tuurilla pystyä jotain sanomaan...

Ite sanoin siitä että huskyksi veikkaan, mutta kun en tosiaan noista kuvioista sinänsä tiiä, jo sana "isabella" pistää pään sen verran pyörälle että ei hajuakaan mitä se on :D Ei sellasia usein tullu vielä sillon vastaan kun mullakin roboja aikoinaan oli... :)

Valkoista siis naamassa, muuten normaali. Onko siis husky vai mikä? Ja jos joku haluaa niin voin kuvankin myöhemmin lisätä, josko noista jostain jotain selvää sais.
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

Tüna

^ Huskyhan se. :)

Vevve

Isabellahusky on siis resessiivisesti periytyvä husky ja platinahusky taas dominoivasti periytyvä. Isabelloja Suomessa enimmäkseen on.

Unipallo

Tämän pirpanan väri on aiheuttanut paljon mietintää, että mikä se mahtaa olla, tietäisikö kukaan? Veikattu on suklaata mutta en tiedä vääristääkö valokuva sitten väriä miten mutta minusta se on ihan harmaan värinen. Onko tällaista väriä olemassakaan.  :c8  :)

lentsu

Mun veikkaus on aaSgSg eli se on vaan tuplasti hopsu musta, kun ne kaksi muuta mustaa ovat aaSgsg.

Unipallo

^ Joo, luinkin meilisi, kiitos valaistuksesta.  :) Jäi vaan vaivaamaan, kun sitä ruskeaksi epäiltiin ja minusta se ei näytä ruskealta niin mitenkään päin.  ;)

lentsu

Se näytti niissä pienempänä otetuissa kuvissa aika ruskealta, mutta johtui vaan valokuvan valaistuksesta. Tässä kuvassa näkyy selvästi, että se on harmahtava, ei ruskea.  :)

Hessuinen

Nyt täytyy sanoa notta olen sittenkin vähän pihalla noiden Tytön poikasten värien suhteen. Tai lähinnä kahden poikasen. Emo on väriltään keltainen vn ja isä kyyhkis.

Ovat aikalailla samanvärisiä toistensa kanssa. Aluksi ajattelin että olisivat kyyhkiksiä vaikka sävy onkin inan vaaleampi/lämpimämpi kyyhkis vkkk-neidon kyyhkisväriin verrattaessa, mutta sitten oivalsin etteivät sellaisia voi olla kun katsoin pikaisesti että molemmat olisivat uroksia. Joten ajattelin jos olisivat ky-huja. No nyt sitten kun simmut on alkaneet avautumaan ja uskalsin vähän enemmän pitää poikasia kädessä huomasin notta piru vie, toinenhan näistä taitaakin olla naaras. Ja tuostahan pitäisi tulla kilpparillisia naaraita, ok, se nyt olisi vielä mahdollista että tolla ei niitä kilpparilaikkuja vaan olisi näkyvästi, mutta milläs sitten sen selittää että tää uros näyttää väriltään samanlaiselta vaikka kaikkien urosten pitäisi olla jollain tavalla keltaisia?

Tää nyt johtaa siihen(kin) etten uskalla enää edes väittää niitä punasilmäiksi, jos mulla on sekin mennyt jossain vaiheessa sekaisin, joten täytynee odotella että näiden kahden simmut aukeaa sen verran enemmän että näkee onko se ps vai ms.

Onko kellään ideoita mitä nuo voisivat olla? Yritän saada kuvaa lätätyksi tähän oheen jahka saan otettua moisen. Ja olisikos kenelläkään laittaa kuvaa pariviikkoisesta ky-husta? Mulla kun ei loppujen lopuksi ole omaa kokemusta k.o. väreistä joten ei hajuakaan miltä niiden kuuluisi poikasina näyttää.  :kieli

Muoks: Ja tässä sitten tämä kuva. Ei ole kyllä tainnut ky-hua nähdäkään, mistä sitten lienen saanut sellaisen mielikuvan..

Tarkistin nyt vielä kertaalleen sukupuolet ja kyllä musta selvästi toinen on uros ja toinen naaras. Vanhempien takaatahan löytyy vähän tuota värikirjoa, mutta se ei silti muuta asiaa ettei mun päähän mahdu miksi noi näyttää niin samanvärisiltä. Toivottavasti ei kuitenkaan ole mitään creme-sössötystä vanhemmat penskoille periyttäneet. :<
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

lentsu

No enpäs nyt olekaan enää varma... muoks.  :c8 Mietin asiaa. Alkaa nuo keltaisten sotkotukset unohtua, kun niiden kasvatuksesta on niin monta vuotta.

Mustikkamaan

^Ööööö eeeeeeipäs. Kun keltasesta naaraasta kaikki urokset on keltasia.

Voisko se iskä olla umborous? Jos noi on niit ky-hu umbbareita vaik silmärenkaat ei näykkää. Tai siis toinen noista. Toisella olis ikään ku maha eri värinen, voisko se olla joku värimerkkinen sotkotus?

Kauheita nää tämmöset, mullaki noi p.s. hopsusotkotukset vaivaa mieltä kovin :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]