Pöytäkirja: hallituksen kokous 20.10.2015

Jenni Mäkitalo
Jeeli Laine
Mira Kotoaro
Karoliina Vainio (poistui 19:25)

1. Kokouksen avaus
Veera Kujansuu avasi kokouksen kello 19.00.

2. Kokouksen järjestäytyminen: Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa
Veera Kujansuu kokouksen puheenjohtaja ja sihteeri. Pöytäkirjantarkastajat Eve Immonen ja Mira Kotoaro.

3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
Todetaan kokous lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys
Hyväksytään työjärjestys lisäyksellä "11.1. Todetaan Pauliina Lampilan lemmikkituomarinkoulutuksen aloitus kääpiöhamstereille."

5. Käsitellään Asta Rekilä-Sunin tuomarinoikeudet lemmikkiluokan syyrialaisille.
Asta Rekilä-Suni on suorittanut tarvittavat tehtävät hyväksytysti ja lemmikkituomarikouluttaja puoltaa oikeuksien myöntämistä. Myönnetään yksimielisesti lemmikkituomarinoikeudet syyrianhamstereille. Oikeudet astuvat voimaan välittömästi.

6. Todetaan Saara Lähteenmäen lemmikkituomarinkoulutuksen aloitus kääpiöhamstereille.
Kannatetaan yksimielisesti.

7. Päätetään, voidaanko hybridille myöntää FIN VLH ja FIN TVLH -valionarvot.
Hybridi Mandariinipirtelö (om. Taru Karjalainen) on kerännyt lemmikkiluokista FIN VLH -arvonimen saamiseen tarvittavat sijoitukset, mutta hybrideitä ei hyväksytä hamsterirekisteriin, jossa olemista vaaditaan tittelin myöntämiseksi. Neuvotellaan vaihtoehdoista olla myöntämättä titteliä hybridille tai antaa poikkeuslupa tittelin saamiseksi ilman rekisteröintiä. Keskusteltiin, että Suomen Hamsteriyhdistys ry ei halua edistää tai kannattaa hybridihamsterien kasvatusta tai hankkimista, mutta toisaalta hybridin omistaja on maksanut näyttelyissä käymisestä samoin kuin muutkin hamsterit. Hamsterirekisteriin hybrideitä ei hyväksytä.

Järjestetään äänestys. Äänin yksi vastaan, neljä puolesta ja yksi tyhjä päädytään myöntämään naarashybridille Mandariinipirtelö (om. Taru Karjalainen) poikkeuslupa anoa FIN VLH ja FIN TLVH -titteleitä ilman rekisteröintiä.

Halutaan korostaa luvan poikkeuksellisuutta ja sitä, ettei Suomen Hamsteriyhdistys ry kannusta hybridien omistamiseen tai kasvattamiseen. Mahdollisissa tulevissa samankaltaisissa tapauksissa asia tullaan käsittelemään uudelleen hallituksen kesken.

8. Grand Gala-näyttelyn työnjako.
Jaetaan Grand Galan työtehtävät hallituksen kesken.

10. Jäsenen tekemä ehdotus nimisäännön muuttamiseksi "x merkkiä + kasvattajanimi" -tyyppiseksi.
Hylätään ehdotus yksimielisesti.

11. Muut hallituksen esittämät asiat.
Kannatetaan yksimielisesti.

12. Kokouksen päätös
Veera Kujansuu päätti kokouksen kello 19:35.