• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

Äh, pitäs saaha jostain aikaa ja energiaa hamsuhuoneen uudelleenjärjestelyyn. Uudet  terrat ois valmiina ja uus hylly ostettu. Nyt pitäs vaan raahata ISO akvaario alakertaan, ja tyhjentää vanhat terrat hamsuhuoneesta...  Eikä auta nämä yövuorot tässä ku sit on rytmi monta päivää aina sekasin..  :prll:

lissuu

Mun siskon hamsteri kuoli just. Se saa ens vuonna kaks hamsteria ja meikä saa tyytyä tyhjään - niinkuin aina :(

mesis

Mitenkäs se noin voi mennä, ettet Sinä saa mitään?

lissuu

sitä samaa mietin minäkin. tosin äiti o sanonu sata kertaa et se toinen hamsteri voi olla mun... ja pihkat, en usko että tulee olemaan ;__; mutta, katsotaanpa mitä huomiset tuovat tullessaan.

Vevve

#799
Yö kuluu facebookkaillen ja hamsuja siivoillen. Raukkaparat ihan ihmeissään, kun hankin kokeeksi paalillisen pellavakuiviketta kutteripurun sijasta  :nuija:

Ollaan Elyn kanssa tässä parin päivän mittaan väsäilleet pystyyn tällaista hamsteriaiheista nettisivua kuin http://www.hamsterit.net. Sieltä löytyy artikkeleita aiheesta kuin aiheesta, ja tarkoitus on ruveta tarjoamaan sivutilaa hamsukasvattajien nettisivuille!  :peukku: Olen tosi innoissani tästä projektista, tulee hieno  :sydan:

Henni

Kysynpä nyt täällä, et mistä niitä isoja purupaaleja sai hommattua? Tähän asti olen ostanut sellaisia pikkupaketteja, mutta alkaa olemaan kulutus niin suurta, että voisi olla järkevää hommata sellainen. :icon_smile:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

HamsterSailor

#801
^Agrimarketista mä joskus ostin semmosen 20kg paalin, oikeen hyvälaatusta mun mielestäni, ei edes pölynnyt kamalasti, jos marketin puruun vertaa, eikä hintakaan päätä huimannut, oisko kympin tienoilla ollut. Oli vaan aika tiukkaan pakattua, ni oli aavistuksen epäkäytännöllinen. Mut nyt olen taas marketeista raahannu niitä 3kg pussukoita ja niihin oon kyllästynyt, että taas varmaan hankin tommosen ison jossain vaiheessa :icon_smile:

jonna

Agrimarketit ja K-maatalousliikkeet myy ainakin, jotkut sahat sekä puutavaraliikkeet myy kanssa purua. Meillä on kylillä paikallinen pieni Yrma-maatalous/sekatavara/mikälie-puoti jossa on kanssa purupaaleja, eli eikun kyselemään vaan  :icon_smile: Noista puutavaraliikkeistä sai sitä aikanaan ihan ilman eestä muttei enää... niistä jos hakee niin kandee tsekkaa laatu ensin, osa on melko sahajauhoista tavaraa.

Henni

^&^^ Kiitos molemmille. Agrin sivuilta katselin, että siellä olis ainakin sitä pölkky-purua, mistä on tainnut täällä foorumillakin olla juttua. Semmonen varmaan haetaan sieltä. Äiti ainakin innostu, kun agrin sivuilla oli hinnaksi annettu 8,10€. Totes vaan, että toihan on melkeen ilmasta, mikset oo ennen tälläsestä puhunut. :icon_smile:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Markka

Emmä nyt voi vaan olla hehkuttamatta Pyryä  :no: Aluksi tuntu käsitellessä ihan siltä, kuin ois saippuapalaa käsitelly, mutta nyt toi on kuin ois sitä monta kk käsitelty. Sopivan villi, mut silti rauhallinen :peukku:
Ja vielä Pyryn terkut "                                                                                              " se oli niin kevyt, ettei saanu muuta kun tota väliä painettua :icon_e_biggrin:
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Jonsku

Oliko muuten Lemmareilla mitään yhdistyksen ständiä tms.? Mä en ainakaan löytänyt.
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Ana

Toi pölkkypuru on hirveen pölyävää. Mää en tykkää. Tähän mennessä ainoo vähemmän pölynen tommonen normipuri on ollut toi pesäpuru nimelläkö se kulkee. Saa ihan marketeista 1kg pötköinä ja sittenvähän isompina pakkauksina. Oisko niissä joku 4 kiloa?

Mulle on kyllä käynnyt nyt ikävästi syrkkien kans :'D Kun ensin kun mulla oli Lio niin ei kyllä syttynyt mitään kipiää syrkkeihin. Ajattelin vaan, että "jaa ne on tommosia" mutta nyt kun on Leevi on on niin super ihana! Vaikka tosin se voisi joskus liikkua terrassaan. Niin nyt on sitte syttyny syrkkikuume, että vois ottaa ennemmänkin syrkkejä :'D No varmaan joskus tulee olemaankin ennemmän. Kunhan nyt ensin tietää tuleeko mulle koiravauva ^^ Ei viisi kauheesti ottaa silloin hamsuja vauvoja, kun pitää koiraa ja hamusuja sitte kouluttaa.

Eve87

Mulle on tähänmennessä sattunu yks paali, mikä on oikeasti ollut pölisevää. Pölkky siis, muuten olen ollu tyytyväinen. Tallilla kattelin sitä uutta mitä agrissa myydään, mut samanlaista oli, en tod. maksa euroa lisää että saan hunterkuiviketta, koska suurinosa pölkyn satseista on hyvää, ellei tietenkin ole tottunut johokin mörttiin tmv. Meillä ollaan siis tyytyväisiä, sekä lomakko että eläimet  :tongu:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MK

Lainaus käyttäjältä: Ana - 18.12.12 - klo:11:53
Toi pölkkypuru on hirveen pölyävää. Mää en tykkää. Tähän mennessä ainoo vähemmän pölynen tommonen normipuri on ollut toi pesäpuru nimelläkö se kulkee. Saa ihan marketeista 1kg pötköinä ja sittenvähän isompina pakkauksina. Oisko niissä joku 4 kiloa?
Tuo Pesäpuru (vihreäraidallisessa pakkauksessa) on parasta kaupasta saatavaa purua, jota olen käyttänyt. Tietenkin isommalla hamsterimäärällä pakkauskoot (1 tai 3 kg) ovat epäkäytännöllisen pieniä, mutta ostelin silti sitä omilleni. Parasta laadultaan oli kumminkin sukulaissuhteideni ansiosta saamani ilmainen puru, jonka ongelmana oli se, että se tuli mulle jätesäkeissä - olipahan möyhevää, kun ei oltu tiivistetty.

Nipsu-Naksu

Päässä kiehui kyllä vähäsen kun ihmettelin terraariosta tulevaa voimakasta virtsan hajua, yleensä kun ei haise kun vaihdan joka toinen päivä tuon kukkaruukun chinchillan hiekat joihin hamsteri käynyt pissaamassa.

Noh menin sitten aikomuksena vaihtaa kukkaruukun hiekat ja ihmettelin ettei pissaa ole lainkaan...Hamsu olikin alkanut pissaamaan sinne juuri hankkimani puisen viinipullonkantotelineen(?) sisälle, jossa oli vähän purua. Oli niin kiva hankinta mielestäni virikkeeksi ja nyt sitten ilmeisesti piloilla tuon puuhun imeytyneen pissan vuoksi. Voi noita palleroita. Yllättävät aina.

Kukkaruukku oli vielä ihan tuon pahvipurnukan vieressä jossa hamsteri nukkuu, olisi sitten lyhyt matka pissalle kesken unien. Tämä puinen hökötys taas oli ihan terraarion toisessa päässä. Himputti sentään.