Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

wiidii

Tässä ja tässä kuvaa ps. hopeanharmaasta, vois siis olla todella erivärinen ja värimerkittömän näköinen. (Kuvat viety Sveska Hamsterföreningen sivuilta)

Lainaus käyttäjältä: "jojo"Hamsterilla ei siis ole värimerkkejä poskissa.
(varjostus voi hämätä kuvaan jotain) mutta oikestai sillä ei ole mitään tummia alueita vaikka kuinka kädessä pyrittelisi ja tutkisi..

Mutta valko-kellertävä/kerman värinen muuten ja punaisilla silmillä siis.

Miltähän tuo punasilmäinen valkoinen sitten näyttäisi..?

Meinaan, kun kuitenkin on nauhallinen niin eihän valkoisesta eroitaisi varmaan sitä nauhaa...? :grin:

Ps. valkoinen on niin kirkkaan valkoinen, että tuossa hamsterissa ko. vaihtoehto ei kelpaa.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

jojo

Lainaus (en tiiä miksi ei näy normaalisti, pistin heittomerkit siksi):
"ps. hopeanharmaasta, vois siis olla todella erivärinen ja värimerkittömän näköinen. (Kuvat viety Sveska Hamsterföreningen sivuilta)

Norsunluut ja muut vastaavat todella harvinaiset värit jättäisin arvauksista pois.  :)"

Jännää kuitenkin, että tämä hamsu on kellertävä siis, eikä tuo pistämäsi poikaskuvan hamsteri minusta yhtään kellerrä?

Tosi jännä väri kyllä kyseessä, kun niin montaa erikoista vaihtoehtoa löytyy.

Ninde

^Värien sävyissäkin on eroja, hopeanharmailla heterotsygootit on kellertäviä ja homotsygootit puhtaamman värisiä, koska niillä on kaksi hopeanharmaata värialleelia (SgSg) ja heterotsygootilla (Sgsg) vain yksi (huomasithan, että noissa wiidiin laittamissa kuvissa oli siis molemmat versiot, eli ei sama yksilö).

Hilkka tuolla näyttäisi ainakin noiden uusien kuvien perusteella olevan ja poskimerkit voi nauhankin takia vaalentua/jäädä sen alle. Eli veikkaisin että se ps. hopeanharmaa on lähinnä totuutta.

edit: niin ja moni väri on vielä lisäksi sellainen että se muuttuu iän myötä, joten ikäkin vaikuttaa.

lentsu

Jos suvusta ei ole tietoa, voi se periaatteessa olla myös hopeanharmaa yhdistettynä väriin x. Hopeanharmaa keltainen, hopeanharmaa hunaja, jne. Hopeanharmaahan näyttää hiukan erilaiselta eri väreihin yhdistyneenä (standardissa esim. luonnonvalkoinen) mutta muuttaa kaikkia värejä (paitsi mustaa, jota se muuttaa vähemmän) radikaalisti. Siitä voi siis syntyä aika paljon sellaisia sävyjä, joista on silmämääräisesti mahdoton sanoa, mitä geenejä takaa löytyy. Varsinkin vaaleansävyiset ja punasilmäiset värit muuttuvat lähes valkoisiksi. Tämä mun "villi" arvaukseni tuosta väristä. Ks. keskustelu hopeanharmaan periytymisestä viron laikukkaat ketjussa.

tintti

Nyt on pikkuhamsteri kotona ja sain siitä itse otettua kuvia. Onko tämä nyt siis normaali vn vai normaali umborous vn? Puolikuista ei oikein ota selvää, kun nauha tulee niin eteen.

//http://i44.tinypic.com/9tctxc.jpg
//http://i42.tinypic.com/2v1ntde.jpg
//http://i41.tinypic.com/1115gqq.jpg
vkh talvikko Jerry s. 23.9.2011

Muistoissamme syyrialaiset:
[size=85]lk normaali Kaapo 15.5.2004-12.6.2006
lk ps creme vn Bella 1.6.2006-23.6.2008
lk normaali Leo 4.2.2008-4.6.2010
lk musta vn laikukas Dani 4.5.2010-4.1.2012[/size]

Tansku

Normaali umborous vn :jeps:

Anzukka

Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

X-File's/JonnaMilaya

Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"Meillä syntyi "pk normaali" naaras yhdistelmästä lk normaali+lk normaali mutta katselin sitten paremmassa valossa silmiä niin ne olivat rubiininpunaiset  :pihalla:  ei päässyt mistään heijastumaankaan  :huh  Mikäs tää voisi olla
lk+lk yhdistelmästä voi hyvinkin syntyä pitkäkarvaisia pentuja. Voisiko emo olla kilppari? Joskus harvoin voi kilpparilla silmät näyttää rubiininpunaisilta.Mulla ollut tällainen tapaus, normaali valkokirjokilpikonna, jolla toinen silmä punainen,toinen musta.
~Solnechnyi Trusha~

Anzukka

Emo on ihan normaali kyllä ja tällä poikasella on ihan molemmat silmät rubiinit, mutta on ehkä vähän vaaleampi kuin muut normaalit  :pihalla:

Ninde

^Onko se ihan varmasti normaali? Ettei olisi esim. ruskeasilmäinen (ruoste?).

Kuviollisilla (vn, laikukas, vn laikukas) silmät usein näyttää punaisilta kun niihen osuu valo, tavallisilla kilpikonnilla en ole huomannut samaa ilmiötä. Eli tuon Jonnan hamsunkin "punasilmäisyys" on oletettavammin johtunut siitä valkoisesta kuviosta. :)

Anzukka

Ei ole valkoista kuviotakaan mutta voisi olla ulkonäöltään ruoste mutta suku on pelkkää normaalia, mustaa ja hopeanharmaata sekä emon emo vn ja emon emon emo on vn  :pihalla:

Maikki^

Lainaus käyttäjältä: "Rexona_girl"Tässä kuva neidosta.
ja siinä toinen kuva
 Minkäs värinen meidän Hilma on? Vanhemmista ei oo tietoo ja hänet on ostettu Lappeenrannan faunattaresta. Ikää on 2kk  :D
miusta nuo ei näytä hilmalta??!!! :D:D

Ninni <3                                Harri <3

Anonymous

Valkoisessa ei esiinny valkonauhaista.
Ps valkoinen on tämän näköinen:

windi

Lainaus käyttäjältä: "PikkuMyy"Valkoisessa ei esiinny valkonauhaista.

Siis tokihan valkoinenkin VOI olla nauhallinen, mutta sitä ei vaan näy ennen kuin valkoisen nauhallisen yhdistää esim normaaliin ei-nauhalliseen, jolloin pennuissa ylläripyllärinä onkin nauhallisia :)
Hamsteritonta elämää syksystä 2007, vielä jonain päivänä mulla on taas oma hamsterihuone. Sitä odotellessa... :)

Quelle

Meidän äipälle muutti kaverilta syrkkiuros pari päivää sitten. Kemuna tämä on myyty kaverilleni ja oletan sen sellainen olevankin, mutta eniten minua kiinnostaisi, että millanen sen väri on näin muuten?

Kuva antaa aika hyvän kuvan väristä, luonnossa se tosin taitaa olla hieman oranssimpi kuin tuossa.