Onko hamsusi karannut?

Aloittaja Fuyu, 23.08.08 - klo:20:04

Fuyu

Niin, että onkos teiltä päässyt hamsu karkaamaan?

Mulla kerran karkas, kun päästin sen jalottelemaan videoilla ympäröityyn aitaukseen. :(  ...Käänsin katseeni hetkeksi... ja sitten huomasin hamsuni päässeen jotenkin ihmeellisesti pois aitauksesta. Se kipitteli matolla ja en tarkalleen nähnyt mihin se meni. :c8  Hätäännyin kauheasti! Huone oli iso, ja täynnä tavaraa ja hamsuni ehti mennä jonnekkin kaapin alle. Kadotin sen silmistäni varmaan kolmeksi minuutiksi. XD  Löysin sen kuitenkin työpöydän alla juoksentelemmassa ja nappasin sen. :D Huh, kyllä helpotuin kun löysin sen. Siitä asti en ole koskaan jättänyt hamsua silmistäni hetkeksikään!  :lol:

Onko teillä kokemusta hamsun karkailusta?  :haha
[size=85]R.I.P Yume ...yllättäen sinut menetin, menin aivan sekaisin, lepää rauhassa pikkuinen, vain ilolla sinua muistelen <3[/size]

p-e-t-r-a

Mulla oli kerran unohtunut kattoluuku silleen auki että en ollut napsauttanut sitä kunnolla kiinni niin sitte aamulla kun seisoin peilin edessä harjaamassa hiuksia niin joku kutitti mun jalkaa :D Ja toinen hamsteri karkas kerran pesukoneen alle! Mutta ehjin nahoin selvittiin!:D

_karvaturri_

ei ole kokemusta, mutta melkein pääsi karkaamaan edellinen hamsu kun se kipitti niin hirveää vauhtia lattialla että täytyi oikein tosissaan jahdata sitä  XD

talvikot on ihania <33

hennu]

Dunasta ei ole karannut, mutta kun siivosin dunaa ja hamsu oli laatikossa niin sieltä se karkaili koko ajan.

Kaseki

Ei ole karannut muutettuaan minun huoneeseen, kaverillani (jolta ostin sen) se karkasi häkistään jostain pienestä raosta. Jotenkin se oli päässyt metrin pudotuksen loukkaantumatta, kyseinen kaveri epäili erästä verhoa pitkin. Vuorokauden se oli kateissa mutta löytyi sitten :)

ammie

Ei ole onneksi karannut, mutta lähellä oli kerran. Jouduin juoksemaan ihan hullun lailla sen perässä lattialla.  :oops:
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

maarit

Ei ole koskaan karannut ja jos karkaiski niin karkureissu tuskin päättyisi kovin onnellisesti,samassa jyrsijähuoneessa hamstereiden kanssa asustaa mm. 18 rottaa ja jos sinne rottien luo eksyy niin huonosti käy ja sitte jos pääsis muualle huoneistoon karkuun niin päätyis todennäköisesti kissojen ruokalistalle.
Tällä hetkellä hamsteriton

Vevve

Multa karkasi tässä pari viikkoa sitten kinkkinaaras, kun se loikkasi kädestä lattialle ja viipotti jonnekkin. Oli karussa koko päivän, kunnes löytyi toisesta huoneesta kun oli jyrsinyt reiän kankaiseen säkkituoliin. Ihme ettei kissojen ruuaksi päätynyt!

Pisara

Entinen hamsuni karkasi heti ensimmäisenä yönä. Heräsin siihen, kun se juoksi juoksupyörässään ja siihen heräsi kai äitinikin. Äitini lähti siirtämään hamsterini häkkiä keittiöön, koska juoksupyörästä kuului niin kova ääni. Kun äitini oli siirtämässä häkkiä keittiöön kuulin, että sänkyni alla rapisi jokin. Menin keittiöön ja katsoin, ettei hamsteri ollutkaan häkissään ja arvasin, etä sehän siellä sänkyni alla oli. Lopulta siskonikin heräsi ja otti hamsuni kiinni ja laittoi sen takaisin häkkin. Hamsu oli kai päässyt karkuun kaltereiden välistä.

Essi

Tavallaan, en tiedä sanotaanko sitä karkaamiseksi jos hamsteri yrittää livahtaa johonkin nurkkaan :D ??

metsku

On karannut monta kertaa. Toinen talvikko on karannut vissiin kolme kertaa ja toinen varmaan viisi. Tyttö on pari kertaa unohtanut jonkun luukun auki tai laittanut huonosti kiinni. Myös yhdistysputkien vierestä on lähdetty. Tää enemmän karkaileva talvikko suunnisti aina tyttären huoneeseen kaappiin. On ollut pisimmillään 3 vuorokautta reissussa.

Miharu

Ei oo ainakaan vielä Aapo karannut. ? *koputanpuuta*
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

alyanome

Ei ole karannut kumpikaan talvikoista. Nykyään Ranen huoneen kaikki mahdolliset karkausraot on tukittu eläinkaupasta hankituilla aidanpätkillä.
Rane (Susa-Erma\'s Rainer, talvikko-uros) *9.9.2008

Rossunhamsu

Olisiko jollakulla ohjeita talvikon pyydystämiseksi? Lattialle vapaaksi päästetty Viirumme karkasi salaman nopeudella ja teki hotellin tiskikoneen ja keittiön kaapiston taakse XD . Olemme houkutelleet Viirua ruualla, herkuilla - mutta tuloksetta toistaiseksi, se vain on niin nopea.

Toiseksi, Viiru on naaras ja ollut kaikin tavoin arka ja vaikeasti kesytettävä. Toinen vkh Hantaro on aivan eri maata, uros joka suorastaan nauttii käsittelystä.

Nyt kun Viiru on ollut pian 2 vrk karkulaisena, niin ikävä kyllä se taitaa entisestään erakoitua ja tulla vain ihmisaremmaksi. Vai?

Manta

Mä en mikään asiantuntija tuossa asiassa ole, mutta eiköhän Viiru tule jossain vaiheessa pois sieltä, kun esim. nälkä tulee. Kokeile, että jätät ruokakupin, tai jotain muuta syötävää lattialle, niin että Viiru voi halutessaan tulla ottamaan sitä. Siirry itse kauemmas, mutta ole kuitenkin näköyhteydessä hamsterin kuppiin, Sen varalta että Viiru ei esim. uskaltaisi tulla syömään, kun ihminen on lähellä. Sitten voit yrittää ottaa hamsun kiinni, jos ja kun se tulee syömään.
Toinen vaihtoehto, että laitat Viirun oman pesämökin, tai kuljetusboxin lattialle niin, että Viiru voi mennä sinne. Silloinkin ole vahtimassa jossain vähän kauempana, että milloin neiti suostuu tulemaan.
En tiedä toimiiko nuo, mutta kannattaa kokeilla. :)
Erakoitumisesta en tiedä. Mutta jos niin käy, aloita taas Viirun käsittely päivittäin, jotta se alkaisi luottaa ja oppia sinuun. :)