Mistä metallista kestävä pesälabyrintti (syrkille)?

Aloittaja Wild_Lizard, 26.07.13 - klo:16:56

Wild_Lizard

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/majat/puu/143079 Tällaisen ostin viime vuoden puolella käytettynä, mutta ajan oloon se on viimeinkin käytöstä postettava, pissantahrima turhake. Mietiskelinkin voisinko teettää amiskalla kyllin paksusta ja monikäyttöisestä metallista (kupari), helposti toisiinsa juotettavista osista kookkamman, ilman pohjaa tulevan vastineen rakkaalle naarassyrkilleni. Mietin myöskin, että paraabelin malliset oviaukot voisivat sisäosissa olla helpommin valmistettavissa kuin täysin pyöreät. Pienemmällä uroksella puinen tuote toimi moitteettomasti ja oli useimmiten helppo puhdistaa hajuttomaksi höyrysuuttimella, mutta nyttemmin meillä majaileva naaras on kova virtsaamaan lempipiiloonsa. Kuvan siltamaisen ramppiosan sekä irrotettavan katon ounastelin olevan viisainta valmistaa voimakkaasti "rypytetyksi" tai rei'itetyksi, jotta hamsterin käpälät eivät lipsuilisi. Olen myöskin sisustuksia suunnitellessani ja toteuttaessani havainnut, että ko. pesälabyrintin katto on mitä oivallisin ruokinta- ja juottopaikka, minkä vuoksi sen pidon pitäisi olla parhaasta päästä.

Oletteko itse valmistaneet tai valmistuttaneet minkään sortin metallisia hamsterille suunnattuja tavaroita? Ne kun olisivat jyrsintävapaita, sopivan raskaita ja mikä tärkeintä, ehdottoman hygieenisiä pitkässäkin juoksussa. Alumiinia on vaikea juottaa, joten ajattelin kuparin olevan hinnastaan huolimatta siihen tarkoitukseen soveliaampi. Lisäksi sen lämmin väri miellyttäisi muuten puuaiheisista sisusteista täytetyn terraarion kokonaisuutta.

Innolla jonkun metallialan opiskelijan opinnäyte/-päättötyöksi antaisin kyseisen projektin, kunhan sille ei mitään terveydellistä vastusta täältä ilmaantuisi  :hauskaa: Kilpikonnieni lämmittelylampun alumiininen, paloturvallinen taso on aikoinaan paikallisella ammattikoululla teetätty ja olen ollut mitä tyytyväisin itse työhön, että ratkaisun toiminnallisuuteen.