Umborous-geenin näkyminen eri värien ulkoasussa ?

Aloittaja Minski, 30.05.09 - klo:19:47

turhake

Aikoinaan hyvinkin paljon ihmetelty Onni Manninen, satiini ps hopeanharmaa umborous

//http://i123.photobucket.com/albums/o282/turhake/Onni/R0010782.jpg

[size=85]Onni<3
[/size]

Eddu..

Tuoko on siis Onnin virallinen väri? Muistan kun täällä oli joskus miljoona sivua tuon värin pohtimista ja kaikkia mahdollisia värejä ehdotettiin  xD
Pienimuotoisessa kasvatuksessa syyrialaiset hamsterit värissä normaali umborous

Juulia

Tosi nätti tuo Onni! :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

jennu

Onni on kyllä tosi nätti :sydan
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

taruloru

Keltainen musta umborous on tosi kaunis väritys! Sillä on soopelin silmärenkaat, mutta perusväri on ilmeisen kemumainen. Karvan päät on hyvin mustat ja eläin vaikuttaa oikeasti keltaiselta, joka on yhtä aikaa musta :)

Meille syntyi aikoinaan yksi kemu-umppari, Vivaldine's Pontus Pakkaspoika  :sydan
Kuvia Pontuksesta löytyy täältä: //http://springeri.galleria.fi/kuvat/Jyrsij%E4t/Syyrialaiset+hamsterit/Pontus/

Minski

Lainaus käyttäjältä: "taruloru"Keltainen musta umborous on tosi kaunis väritys!
Se on kyllä kaunis ja erikoinen :yes:
Davy-hamsuni veli on sellainen, tässä linkki (toivottavasti omistaja ei pahastu linkityksestä).
Hamsteriton tätä nykyä

taruloru

^ Ne silmärenkaat on niin parhaat! Muistan silloin pelästyneeni ensin, että nyyh, soopeli  :D

Valeriana

Niin mäkin luulin Monnia pentuna soopeliksi ja ihmettelin, miten siitä yhdistelmästä olisi sellainen tullut, kun keltaisensukuisia vain odoteltiin. Itselle on jäänyt samasta pentueesta naaras, joka on kuulemma hunaja-umbrous, mutta silmät ovat hyvin tummat ja mustaa tikkausta ei vielä ainakaan nyt 5 kk ikään mennessä ole tullut selkään. Poskissa on pikkuisesta asti olleet "tuhkaiset" merkit ja väri on kauniin ketunpunainen oranssi.

Yadell

Meiltä löytyy pk normaali umborous naaras. (:

Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Minski

Meidän Jumba taitaakin olla cinnamon umborous vai mitä luulette ? Eilen sitä GG:ssä jokunen epäili, etä olisiko umborous ja itsekin olen miettinyt sitä jo aiemmin, mutta en ole sitten ollut varma, kun lemmikkimessuillakin Jumba arvosteltiin molempina päivinä ihan normi cinnamonina, samoin tuolla GG:ssä. Väristä on kyllä kommentoitu sen verran, että vatsaväriä on sanottu liian tummaksi cinnamonille ja merkkien selkeydestäkin on jotain kommentoitu, mutta ei ole kukaan tuomari umboroukseksi kuitenkaan tuominnut. Mutta nyt kun meille tuli lainaan yksi cinnamon-tyttö niin sen ja Jumban merkkien väriero on tosi iso; Jumballa on selvästi tummemmat merkit ja värissä muutenkin on sävyeroa ja Jumban vatsaväri on tosiaan tumma. Sama juttu, kun vertaa mihin tahansa muuhun cinnamonin kuvaan mitä netistä löydän niin eroa on. Jumban sisaruksissa oli normaali umborouksia, joten cinnamon umborous on hyvin mahdollinen.

Jumba:

Lainassa oleva cinnamon-neiti:

Netistä kaapattu cinnamonin kuva:

Hamsteriton tätä nykyä

Hamsufani97

En ole KOSKAAN nähnyt yhtä kaunista väriä mitä Turhakkeen Onni on!

Valeriana

Minski: Jumba näyttää kovasti meidän Peggyltä (vir. Del Megan), jonka olin ilmoittanut Myyrmäen näyttelyyn hunaja umbroukseksi eikä väriä ainakaan arvostelukaavakkeeseen oltu korjattu. Tosin Peggyltä puuttuu kokonaan valkoiset värimerkit.

Wiivi

Voi että miten kaunis väri Onnilla! Suloinen hamsteri  :)  :sydan
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Scarlett

Minski, onko Jumbaa tarkoitus käyttää kasvatukseen lähiaikoina? Poikasien väreissä voisikin olla sitten yllätysmomentti mukana.

Tuo cinnamon on kyllä tosi kaunis väri, samoin hunaja  :lov

Olipas ihan off-topic-postaus.

wiidii

Punasilmäiset värimerkilliset on muutenkin ihan hämäriä kavereita, Jumba näyttää myös hitusen meidän ps. ruoste -neidiltä. Tosin meillä ollaan paljon enemmän, no, ruosteen sävyisiä, kun Jumbassa on taas tuollainen erilaisempi sävy. :) Pitää ottaa vertailukuvia, on kyllä sen verran lähekkään oloiset värit, että ihmekään jos mennään sekaisin näiden kaikkien värien kanssa aina.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.