Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Lilli&Repe

Voi että kun on niiiin sulosia poikueita teillä!!! Tulee ihan itelleki hamsterivauvakuume!!  :sydan
Voisin otta vaikk kuinka monta lisää mutta kun ei ole tilaa kämpässä...
Mä oon ihan täysin hurahtanut ebayhin. Ostin sieltä hamsuillemme puisen koottavan kiipeilytelineen, toisenlaisen kiipeilyhärpäkän jossa "riippumatto" ja roikkuvan kankaisen "pesän".
Sitten toki ruokaa tulee noille veijareille ostettua vähän väliä.  :grin
Heippa taas piiitkästä aikaa!

Meillä 1,5 vuotias poika työllistää niin ettei kerkee juuri netissä surffaileen..
Tohon naksutteluun en osaa vastata kun en oo meidän hamsujen kuullu sitä tekevän mutta tuli mieleen siitä kysästä ett äänteleekö teidän hamsut unissaan? Meillä varsinkin Lilli, ikää 1 v, ääntelee väliin aika kovastikin unissaan...Liekö painajaisia vai mitä...Kun en tiiä näkeekö noi hamsut unia..  :)
Niin joo, sellasta hampaiden narskuttelua noi välillä pitää, ihan hereillä ollessaan..
Oliskohan se "kuhmu" hamsun pallit? Meidän urossyrkeillä ne on ainaki ollut aika massiiviset  xD

Asiantuntijat korjatkoon jos voipi jotain muuta olla....
Kiitos Cindu ja voimia!
Varasin aamulla Repelle ajan eläinlääkäriin, mutta huomasin juuri että Repe on jo päässyt hamsterien taivaaseen  :cry:
Meidän Repe on nyt 1 vuosi 8 kk ja selkeesti on alkanut ikä painaa.
Ei oikein jaksa enää liikkua, juomassa käy hoippuvin askelin. Ruokakaan ei enää maistu, pilttiä vielä jaksaa vähän näykkäillä.
Juoksupyörässä vielä pari päivää sitten koitti juosta, mutta ei pienellä voimat riittäneet  :(
Ilmeisesti masukaan ei ihan kunnossa ole, näyttää että on vähän ripuloinut kun tänään varovasti Repeä tutkiskelin. Eikös sekin ole näitä vanhuuden vaivoja? Ja kyllä tuolla dunassa näyttää papanoitakin olevan..
Repe kyllä vaikuttaa kuitenkin siltä, että hänen olisi ihan hyvä olla vai onko?
Luin ketjua, ja siellä joku kirjoitti että hamsteri ei välttämättä näytä kipujaan. Onko siis mitään oireita tms. joista voisi päätellä hänen todellisen olotilansa? Vai pitäisikö käydä eläinlääkärillä....
Onkohan kellään Tampereen seudulla sitä hiilidioksidikoppia kun se aika tulee? Jos voisin sitten lopetuttaa Repen jos siltä vaikuttaa. Vaikka pientä korvausta vastaan. En haluaisi piikillekään viedä  :cry:
Tosi paha mieli on ja pelottaa että seuraavan kerran kun Repeä moikkaan se onkin nukkunut pois. Mutta tätähän tämä on...
Otan myös osaa, Kaisa  :(

Sain onneksi meidän 11:sta syrkkivauvasta 6:lle paikan eläinkaupasta Treella.
Tämä kauppa on sama josta Repen aikoinaan ostin ja tiedän että poikaset ovat siellä hyvissä käsissä ja saavat hyvät kodit :)
Meillä siis viisi pientä piipertäjää vielä ja niistäkin kaksi on mahdollista jättää kotiin, eli kun kolmelle saa kodin niin hyvä :)
Noniin, saatiin juuri poikaset eroteltua omiin terraarioihin, 8 naarasta ja 3 urosta  :)
Olihan noi loppujen lopuksi helppo tunnistaa, uroksen kun käänsi selälleen, sillä hetken päästä oikein putkahti pallit esiin  :D
Saas nähä miten Lilli reagoi kun se tuolta vauvan huoneesta jaloittelemasta haetaan..Helpottunut varmaan kun saa vähän omaaki rauhaa  :)
Juu, kyllä ajattelin jo hmenna ne erotella ettei tosiaan käy vahinkoa...Ja kun tossa hetki sitten huomattiin että Lilli oli tuolla häntä pystys ja poikaset kiehnäs ympärillä siihen malliin ettei sitä koskaan tiiä...  :shock:

Tässä olis oikein ryhmäkuva meidän vaaveista kun kerrankin saatiin kaikki kuvaan vaikka yksi onki vaan puoliks  :)

Minski: Joo, kyllä on sellainen hulina ja vilinä tuolla boksissa. Lilli on jo vähän sen oloinen ett hei pliis ottakaa toi mukulalauma jo pois jaloista  :D
Ajattelinkin jos siirtäisin jo vkonlopun aikana urokset ja naaraat omiin bokseihin, ei kai toi 4 vkoa ihan ehdoton ole??? nehän kuitenkin tiistaina tulee siihen ikään...
Harmi ett on vääränvärisiä, mielelläni sulle poikasia luovuttaisin  :)

Muutenkin vähän heikonlaisesti tullut kyselyjä näistä vaaveista...Mutt eihän täs onneks vielä mikään hätä ja hoppu ole.
Meidän 11 vauvaa on huimasti kasvanut, ja on tosi vilkkaita ja touhukkaita :)
Olen noita värejäkin hiukan opiskellut ja sukupuolia katsonut, niin tiedän että meiltä löytyy ainakin vn creme uros, creme uros sekä neljä creme naarasta joista yksi vn.
Ainokainen musta onkin naaras ja mä kun toivoin että se olisi uros, joten hänkin on myynnissä jos jotakuta vaikka kiinnostaa  :grin
Niin ja sitten on noita normaaleja 4 kpl joiden sukupuolia en vielä ole katsonut...
Toivon tietenkin että kaikille löytyisi hyvä ja asiantunteva koti ja jos ei löydy, niin ei auta kun hommata muutama duna lisää  :haha
Viikon päästä olisi tarkoitus siirtää urokset ja naaraat erilleen, sitä varten hommasimme toisen terraarion jo valmiiksi.
Poikaset luovutan viikolla 23. Kysele ihmeessä jos kiinnostaa!
Eilen vihdoin uskalsin hiukan pesään vilkaista, pikaisesti laskemalla sain 10-11 vaavia, ovat vaan niin liikkuvaisia että vaikea laskea ja lisäksi pesässä niin päällekkäin etten kaikkia edes kunnolla nähnyt... :D

Kovasti jo touhuaa ja syö jo kaikenlaista..Jopa jo hamstraavat ruokaa poskiinsa. On ne sit hassun näköisiä  xD

Väreistä sen verran että ainaki neljä on cremeä, neljä tavallista ja yksi aivan ihanan suloinen pikimusta..Lopuista en vielä tiedä. Sukupuolia en vielä ole katsonut, koska en tässä vaiheessa vielä viitsi poikasia pidellä...
Ja tosiaan, hmenna siis ikää tasan kaksi viikkoa.

Kuinkahan noista raaskii luopua...On kaikki niin suloisia pikku palleroita  :)
Jaa-a, pitäiskö munkin sitte jo uskaltaa pesään kurkistaa?  :huh
Poikaset nyt 1vko 3vrk. Sen verran olen jo nähnyt vauvoista, että yksi on ainakin puolet pienempi kuin muut, kerran sen jo ohjasin pesään takaisin kun oli tuolla harhailemassa kun ei se reppana vielä oikein itse päässyt....On kyllä huomattavasti heikompi muihin nähden mutta yritys pikkuisellakin kova. Onkohan siitä eläjäksi?

Voiko emo heikomman yksilön hylätä? Koska tästä poikasesta ei välittänyt mitään vaikka kyllä haistoi siinä vieressä vauvan olevan (juoksupyörässäkin yritti juosta niinku ei mitään vaikka poikanen siinä heitti kuperkeikkaa, onneks kerkesin hätiin)...Muut Lilli on kyllä hanakasti pesään takaisin kantanut jos ovat olleet pois pesästä..

Edit. Ja anteeksi tyhmyyteni  muuta pitäiskö noista poikasten väreistä olla jotenkin "kartalla" kun niitä alkaa myymään?? Itse en kyllä osaa noita värejä määritellä.... :pihalla:
Kiitos GaneshaX!! Sieltähän ne löytyikin!  :)  En oo ihan vielä päässyt "sisälle" tähän foorumiin kun oon niin vähän ollut täällä...

Meillä tänään yksi poikanen lähti vähän seikkailemaan. Oli sellainen tumma ja kaulan paikkeilla molemmilla puolilla valkoiset leveät "viirut" tai "läntit" vai miksikä niitä nyt sanotaankin  :pihalla: Mikä lie väri sitten onkaan...