• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

henna&heidi

#240
Pikkusiskoni katsoi sub junioria, jossa sitten tuli mun lemmikki-ohjelma, siinä kerrottiin hamstereista. Siinä 11-vuotias tyttö kertoi että mm. hamsterit syövät nakkeja ja kalkkunaa, ja näytti kahta syyrialaista hamsteriaan, joiden sitten antoi tutustua  muuten vain+ antoi koiransa nuolla hamseriaan. Tuli vain se mieleen, että 9-10 vuotiaat lapset, jotka hankkivat ensimmäisen lemmikkinsä, ja katsovat tuon ohjelman, saavat aivan väärää tietoa, ja hoitavat siis lemmikkiään väärin.  :sssss

ZiiCan.

#241
^Voi hyvänen aika, ei varmastikkaan kovin pitkäikäisiä hamsuja tytöllä... :shock:

Itse olen 11 (juu, tiedän aika kakara vielä) mutta ei tulisi mieleenkään antaa mitään tuollaista hoitoa hamstereille... :<
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Marla

#242
^^ Minä jaksan aina marmattaa tuollaisista... :< Jos kyseessä tosiaan on lemmikkiohjelma, miksi ihmeessä tekijät eivät ota sen vertaa vastuuta, että tarkastaisivat edes pintapuolisesti lasten esittämät tiedot? Pikaisella googlettamisella löytyisi heti asianmukaista tietoa hamsterin hoidosta. Aikuiset ihmiset saisivat kyllä ottaa vähän enempi vastuuta, elävän olennon hyvinvointi kumminkin kyseessä ja moni potentiaalinen hamsterin saava lapsikin tuota katselee. :roll:
Kai tuo on niitä mahdollisimman helpolla tehtyjä ohjelmia, joihin repäistään vain jostain ihmisiä kertomaan eläimistään.

Lainaus käyttäjältä: "ZiiCan"Itse olen 11 (juu, tiedän aika kakara vielä) mutta ei tulisi mieleenkään antaa mitään tuollaista hoitoa hamstereille... :<
Se on niin tapauskohtaista. Osa nuorista on hyvinkin sopivia hamsterin omistajaksi, kun taas osa ei sitten niinkään. Ei minusta kaikkia alle 12 -vuotiaita tulisi ikänsä puolesta tyrmätä (ei vähiten siksi, että itse sain 10 -vuotiaana ekan hamsuni :D ).


Jotenkin tuli nyt kukkahattutätifiilis tästä viestistä, mutta mua vaan pistää ärsyttämään...

henna&heidi

#243
Mulle itelle tuli semmonen olo just kans, et eikö ole voinut nähdä sen verran vaivaa, että viitsisi tarkistamaan tietoja. Juoksupallokin on tytön mielestä pakollinen. Ja ZiiCan, kuten Marla tuossa mainitsikin, se on niin ihmiskohtaista:)

Saana

#244
^^Kukkahattutäteily on ihan aiheellista, kun tuollaista kuulee. Jos olisin ohjelman nähnyt, ottaisin taatusti yhteyttä sen lähettäneeseen yhtiöön!

X-File's/JonnaMilaya

#245
Kaameeta moskaa sitä telkusta nykyisin tuleekin, ei kyl tule katottua ja tota kanavaa mulla ei edes ole.talon toisel puolel ehkä on.
Ei ne kyl paljoa ota selvää,tulee mieleen se tapaus kun tänne tuli ihisiä lemmikki-lehdestä mua haastattelemaan...
Hamsteripuoli on kyl mulla todella surkeassa jamassa.Viimeinenkin syyris löytyi kuolleena joulupäivänä ja roboissa on myös ollut epäonnea.Tappeluita ja synnytykseen kuolleita.Campbelliparikin sain vain yhden poikueen ja sit jostain syystä ei tullutkaan enemmän.2 viimesintä poikuetta on ollut naarasvoittoista.
Mutta ehkä jo keväällä tulee tätä syrkkityhjyyttä paikkaamaan eräs ihmeellinen tapaus...
~Solnechnyi Trusha~

KaisaM.

#246
Meidän pikkuinen Muusakin on jo niin kasvanut  :lov  Muusa on ollut meillä 2 viikkoa ja painoi tullessaan vain 60 grammaa, eilen painoa oli jo n. 95g.  :lov  Ja turkki kasvaa kohisten! Sillä on naaraaksi todella pitkä ja suora turkki, vaikka eiköhän se siitä tipahda ennenkuin näyttelyyn päästään.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Olive

#247
Mäkin joudun olosuhteiden pakosta monesti katsomaan junioria ja ne lemmikkiosiot on aina yhtä surkuhupaisaa katsottavaa, muistaakseni kerrankin yks poika laittoi kilpparinsa leikkiautoon...varmaan aika moni halus sen jälkeen kilpparin, jolla voi leikkiä...
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

eta

#248
^ Kilpikonnat vaan maksaa jo reilusti yli satasen (ainakin täällä) joten on paljon helpompi ostaa hamsteri tai muu jyrsijä kun ne ovat niin halpoja. Todella harmillista kun tulee tuollaisia ohjelmia joissa tiedot voi olla puuta heinää. Sama tietysti koskee osaa kirjoistakin.

Vevve

#249
Mä kattelin joskus jotain brittiläistä eläinsairaalaohjelmaa, jossa hamsteri vietiin eläinlääkäriin kun se käveli oudosti. Oli kuulemma selkävika, ja se sitten jotenkin siinä parannettiin. Lopussa äiti ja tytär onnellisina katselivat kun heidän onnellinen parannettu syrkkinsä juoksee selkä mutkalla tosi pienessä juoksupyörässä...  :|

Elven

#250
No just. Noinhan se toimii...
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

HamsterSailor

#251
Mäkin katoin jotain brittiläistä eläinlääkäriohjelmaa, siinä joku tyttö sanoi että "hamsterini lempiruokaa on jäätelö"... :huh  :c8

Hyar

#252
Syötinpä Karrille tammenterhoja, äiti hoki vieressä "älä anna sille enää, se tukehtuu se tukehtuu!! älä anna enää ei se pysty niellä omg" :D voivoi
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

lauraxc

#253
Kävin tänään ostamassa hamsulle ruokaa,suolakiven ja mökin. Enää puuttuu duna,pyörä ja ite hamsteri  :D  :shock: Huomenna käyn kattomassa hamsuvauvoja,saas nähdä löytyykö sieltä oma. Vaikea vaan väriä valita,ois hopeanharmaata,melkein mustaa,hopeaa,punasta,harmaata.. siis syrkki tulossa.

Scarlett

#254
Onnea, lauraxc :) Eikö olekin ihana tunne, kun odottaa uutta asukasta kotiin? :)