• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Metelöivätkö hamsterisi yöllä?

Aloittaja Mefery, 07.04.08 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

Insku

#105
eipä juuri välillä saatan johonkin pikku kalinaan herätä mutta ei sitäkään hirmu usein kuule

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Anonymous

#106
Meillä asuu nyt sekä syrkit että talvikot olkkarissa joten sitä ei kyllä makkariin kuule. Veljeni kyllä nukkuu olkkarissa välillä mutta ei ole sanonnut mitenkään sen metelin häiritsevän.

Merzie

#107
10neliön huoneessa mekastaa 10 hamsteria, ei siinä mitään mutta kun mun pitäisi nukkua siellä  xD No käytän kyllä öisin kuulosuojaimia, niiden kanssa ei voi kyllä nukkua kuin selällään mutta auttaa edes vähän :) vaikeaksi elämä on tehty! Juoksupyörän vinkunaa, kalterien kalinaa  :sydan
[size=85]Dina-PK syyrialainen
Diiva-LK syyrialainen
Didius-PK rex syyrialainen
Urn - lk syyrialainen
Ihme - lk syyrialainen
Noitakuningas-LK syyrialainen
Dita-talvikko
Varjoruhtinas, talvikko
vielä nimettömät robo-tytöt[/size]

Olive

#108
Mä heräsin vissiin neljä kertaa viime yönä, kun yks ihana on ottanut projektikseen jyrsiä juomapullon reikää, vaikka siinä on pullo...Ihanaa  :c8
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#109
Sitten vaan rautakauppaan tai honkkariin ja j.p.reikä tukkoon  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hamsuli71

#110
Joo, se juomapullon reikään laitettava "mutteriviritys" on hyvä, mistä oli kuvakin jossain ketjussa. Mä en  ole eds kokeillut sitä varsinaista dunan juomapulloa, kun vaikealta kapistukselta näyttää. Ostin sen kattoritilään laitettavan juomapullon. No senkin kanssa saa kyllä välillä ähertää...

Puisesta juoksupyörästä ei ääntä lähde. :)

Mä olen dunista irroittanut ne muoviset pyörät kokonaan ja puista pyörää pidän pojilla (tosin eivät paljoa siinä juoksentele tai en ainakaan ole nähnyt)
Pikkuinen saa pärjätä omassa dunassaan aluksi ilman pyörää.

Hiljaisia noi cämpsypojat on. Syödessä saattaa kuulua rapinaa, kun kulho siirtyy yläritilällä tai joku siinä muovialustalla siirtyy.
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

Cindy

#111
Joo juomapullon rymistystä kuulee joka yö, ja juoksupyörästä lähtee myös ääntä. ja pahvisia virikkeita tykkää jyrsiä, vaikka niistä ei nyt niin isoa ääntä lähdekkään. Mutta ei mua ainakaan yhtään se haittaa, saan ehkä jopa paremmin unen kun Toshio metelöi. xD
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Minski

#112
Meillä joko ei metelöidä tai sitten olen tottunut siihen tosi hyvin :) Tosin nyt ei ole mitään hirveän nuoria nuoruuden intoa puhkuvia hamsujakaan täällä; ainut nuori on Lottiina 4 kk ja se asustaa kauimmassa nurkassa mun makuuhuoneestani juuri ikänsä takia :) Saa nähdä onko ruotsista tuleva nuori Cyrus miten äänekäs kaveri sitten kun kotiutuu tänne :)
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#113
Meillä taas on pian se tilanne, että sekoo järki ihan täysin. Varsinkin meidän Sonic Boom saa kaameet mölyt aikaiseksi pyörästä kuin pyörästä. Se tempoo sellasia spurtteja, että päässä ratkee pian.

Oliko nimi enne?  :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

siilipallo

#114
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä taas on pian se tilanne, että sekoo järki ihan täysin. Varsinkin meidän Sonic Boom saa kaameet mölyt aikaiseksi pyörästä kuin pyörästä. Se tempoo sellasia spurtteja, että päässä ratkee pian.

Oliko nimi enne?  :huh
Kuulostaa kyllä aika enteelliseltä! :D

Meillä taas on juoksupyörät ihan ruokaöljyllä rasvaamalla saatu äänettömiksi. Minä en tosin muutenkaan hamstereiden ääniin heräile, kun on aikanaan kanin kanssa eläessä tottunut kaikenmoisiin pikkurapisteluihin. Mies sen sijaan sanoo heräilevänsä, jos hamstereiden kanssa joudutaan samassa huoneessa nukkumaan.

Minski

#115
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä taas on pian se tilanne, että sekoo järki ihan täysin. Varsinkin meidän Sonic Boom saa kaameet mölyt aikaiseksi pyörästä kuin pyörästä. Se tempoo sellasia spurtteja, että päässä ratkee pian. Oliko nimi enne?  :huh
Juu nimestä se johtuu :) Kannattaa antaa vähän rauhallisempia nimiä vast edes, esmes Lazy Boy tms :D
Hamsteriton tätä nykyä

Päivi

#116
Kyllä täällä ainakin ihan kiitettävästi metelöidään heti hämärän laskiessa aina aamun koittoon  xD  Taas pieni tottuminen, kun tuli tuota nuorempaa jälkikasvua tänne asustelemaan pitkästä aikaa. Tuollaiset viisiviikkoiset vintiöt ainakin osaavat kaikkea muuta kuin olla hissukseen  :grin

Mutta onhan se mukavaa, että on eloisa meininki  :sydan
Vivaldine's hamsterit
-lk & pk syyrialaisia väreissä keltainen, musta-keltainen ja hunaja
Pienimuotoista kasvatusta vuodesta 2003

Cindu

#117
Söpön juoksupyörästä lähti kamala ääni, siksi Söpö vietiin yöksi aina WC tai olohuoneeseen, Söpö myös rapisteli ja kaiveli koko ajan. Ite olen kauhean herkkä äänille, ärsyttävää :-D Kyllä viimisen yön Söpö nukkui mun huoneessa omassa dunassaan (kun halusin..) ja minulla korvatulpat korvissa.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Sirpa

#118
Minä en ole koskaan häiriintynyt hamstereiden metelistä. Ensinnäkin ne eivät majaile makuuhuoneessa ja toiseksi nukun aina korvatulpat korvissa (en hamstereiden vaan kuorsaavan miehen takia). Tosin Karrikaan ei ole koskaan valittanut hamstereiden mökäämisestä, mutta eipä se pienestä yleensä häiriinnykään nukkuessaan.
No, eilisiltana kuitenkin olin nukahtanut ilman korvatulppia ja heräsin jossain vaiheessa yötä siihen että työhuoneesta kuuluu kamala möykkä. Ihan kuin jompikumpi tytöistä olisi murtautumassa häkistään ulos. Ryntäsin katsomaan ja siellähän Loviisa oli dunansa kimpussa vesipullon aikon kohdalla. Sen aukon "peitteenä" on ulkopuolelle teipattu muovinpala, joka oli nyt kuitenkin vähän pois paikoiltaan ja Loviisa oli varmaan huomannut että hei, täältä on tie auki vapauteen. Laitoin palasen takaisin paikoilleen ja Loviisakin lopetti jyrsimisensä.

MortimerRiddle

#119
Meillä metelöidään jonkin verran.

Sisu on kummallisesti taas vaihteeksi rauhoittunut huomattavasti (lievästi epätasainen hamsteri :P) eikä paljoa mitään metelöi, taitaa olla tyytyväinen omaan rauhaan ja häkkiinsä. Peetu metelöi juoksemalla täyttä vauhtia juoksupyörässään ja joskus hieman kaltereita nakertamalla. Timotei juoksee päättömänä häkissään ylös ja alas ja on ottanut tavakseen tiputtaa ylätasolla olevan jäätelölaatikon aina alakertaan aiheuttaen mukavan räminän.  :mrgreen:

Itse en häiriinny tästä mistään sen erityisemmin, kamalinta oli silloin kun Peetulla oli pahin hinku häkin kaltereita jyrsiä ja siitä kuului kyllä korvia raastava mekkala. Jopa juoksupyörän paukkumisen kanssa pystyy elämään, mutta se oli jo liikaa. Hamstereita ollut kuitenkin jo aika pitkään ja ehkä siksi tuo metelöinti ei kamalasti häiritse kun siihen on tottunut.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13