• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriaiheisia unia

Aloittaja Ritu, 05.05.08 - klo:20:07

« edellinen - seuraava »

Woollen

#15
Näin tässä muutama yö sitten unta, että Opri-syrkki sai yhtäkkiä poikasia - isästä ei ollut tietoa, ja sitäpaitsi poikaset olivat hypänneet kehityksessään suoraan niin vanhoiksi, että silmät olivat auki, kävelivät ympäri dunaa ja tarvitsivat jo kiinteää ruokaa (olivat muuten suklaan värisiä aivan kuin emonsa :lov ).
No, siinä sitten iski paniikki, että äkkiä jotain monipuolista ruokaa poikasille, kun olivat jo kovin nälkäisiäkin. Löysin joitain vihanneksia ja marjoja ja lisäksi aioin keittää puuroa, mutta puuron valmistamisesta ei tullut yhtään mitään. Ei meinannut löytyä aineksia, mikron kanssa oli ongelmia ja aika vain kului. Ajattelin jo, että poikaset varmaan pian kuolevat, mutta uni vaihtui enkä enää saanut tietää mitä niille kävi!
Tosin muissa unissa muistan miettineeni poikasten kohtaloa... ;)

Scarlett

#16
Näin unta, että olin tulevassa Tampereen hamsterinäyttelyssä. Näyttely pidettiin suuressa koulujen juhlasalia muistuttavassa huoneessa, joka oli tietenkin täynnä ihmisiä ja hamstereita. Yhtäkkiä joku huusi, että yksi hamsteri on päässyt karkuun. Minä neuvokkaana laitoin salin oven kiinni, ettei hamsteri ainakaan pääsisi ovesta pihalle. Yllättäen karannut hamsteri juoksikin lähelleni ja sain sen otettua kiinni. Tunsin olevani oikea sankari! Hamsteri osoittautui Minskin Tajinda Taikatähdeksi, ja olin aivan haltioissani kun pääsin tapaamaan sen. Tajinda oli saman näköinen kuin kuvissa, ja se nuoli sormiani ja kehräsi (!) kun silittelin sitä. Olikin varsin mystistä, mitä tämä hamsteri edes teki näyttelyssä, koska Minski itse oli samaan aikaan Oulussa. Joka tapauksessa sain sitten kunniatehtäväkseni pitää huolta Tajindasta, ja mielelläni sen tekinkin. Se istui pitkät tovit sylissäni kehräten  :D  :sydan

Primula

#17
Siitä on kauan kuin näin tämän.
Näin unta, että olin hommanut silloiselle hamsterilleni Fia-Hilleville täysin identtisen kaverin Mia-Hellevin. :huh
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.

Siarra

#18
Mulla oli kerran yks hamsteri karkuteillä, ja ihan sen johdosta mä näin hirvittävää painajaista. Siinä unessa mulla oli kymmenittäin hamstereita ympäri asuntoa, ja kaikilla oli eri-ikäisiä poikueita ja ne vaan lisääntyi ja karkaili, ku mä yritin epätoivosesti saada niitä takaisin häkkeihin ja boxeihin ja miettiä, mitkä poikaset oli kenenkäkin, ja estää niitä syömästä toisiaan ja... Pahimmillaan ne hamsterit jopa lisääntyi gerbiilien kanssa, saaden semmosia ihan outoja hybridipoikasia. Mä en edes omista ensimmäistäkään gerbiiliä. :haha

Onneks hätkähdin hereille, vaikka siinä meniki hetken aikaa, ennenkö se paniikintunne meni ohi ja pitihän mun sitten tietysti tarkastaa, että kaikki hamsut oli tallessa ja kunnossa, ja onneksi se karkulainenkin saatiin kiinni seuraavana päivänä. :)

Minski

#19
Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Hamsteri osoittautui Minskin Tajinda Taikatähdeksi, ja olin aivan haltioissani kun pääsin tapaamaan sen. Tajinda oli saman näköinen kuin kuvissa, ja se nuoli sormiani ja kehräsi (!) kun silittelin sitä. Olikin varsin mystistä, mitä tämä hamsteri edes teki näyttelyssä, koska Minski itse oli samaan aikaan Oulussa. Joka tapauksessa sain sitten kunniatehtäväkseni pitää huolta Tajindasta, ja mielelläni sen teinkin. Se istui pitkät tovit sylissäni kehräten  :D  :sydan
Kauhee kyylä minä ja mun hamsut, kun kaikkien uniin aina tuppaudutaan :D

Hauska uni kyllä Oulun reissuineen ja kehräävine hamsuineen xD

Olisko Tajinda tullu sun uniin siks, kun vaihdoin just sitä ennen Tajindan kuvan tohon mun avatar-kuvaksi :D
Hamsteriton tätä nykyä

eta

#20
Kissa tuli miukumaan sänkyni viereen yöllä (halusi ulos) minä heitin sitä tyynyllä ja huusin päästä se hamsteri irti. Näin unta että hamsu juoksee lattialla ja kissa meinaa sen syödä. Siitä kun heräsin niin täytyi häkit käydä tarkistamassa oli se sen verran todellinen uni.
No kaikki hamsut olivat tallella.
Seuraavana yönä ei kissa miukunut sänkyni vieressä yöllä kai muisti edellisyön tapahtumat.

Scarlett

#21
Joo, viime yönä aloin sitten kasvattaa hamstereita. Minulla oli muistaakseni kolme aikuista hamsteria, joista yksi naaras muni parittelun jälkeen. Tässähän ei tietenkään ollut mitään ihmeellistä (biologina kyllä hyvin tiedän, että hamsterit munivat...). Käytössäni oli uusi ihmeellinen teknologia, jonka avulla poikaset kasvaisivat nopeammin. Olin saanut eläinkaupasta eräänlaista hamsterien "kasvualustaa", tahmeaa mönjää, jonka päälle hamsterinmuna laitettiin. Tämän jälkeen ei menisi edes kahta vuorokautta kun hamsterinpoikanen olisi "valmis".

No, tuumasta toimeen. Laittelin sitten kasvualustamönjää poikasten kasvatusta varten hankkimaani dunaan, ja varovasti asettelin munat mönjän päälle. Siinä vaiheessa huomasin, että olinkin saanut vahingossa FRETTIEN kasvualustaa, joka osoittautuikin kamalan paljon tehokkaammaksi. Poikaset kasvoivat ihan silmieni edessä, ja jännitin, minkä värisiä poikasista tulee. Poikueessa oli ainakin harmaan ja cremen kirjavia sekä oransseja poikasia. Aluksi näytti, että kaikki oli ihan ok, mutta sitten huomasin, että pari poikasta eivät olleet ihan kunnossa, ne olivat jotenkin oudon näköisiä ja vihaisia. Siinä vaiheessa tajusin, että nyt oli mennyt pahasti pieleen, sillä poikaset olivatkin nyt sitten hamsteri-fretti-hybridejä. Pelotti, mitä muut kasvattajat ajattelisivat, jos saisivat tietää mokastani :(

Joo-o. Nämä ovat hyvin tyypillisiä uniani, mutta oikeasti olen ihan normaali, terve ja tasapainoinen ihminen, olen olen....


Ja Minskille vielä, Tajinda tuli uniini varmaan juuri sen vuoksi, että vaihdoit tuon avattaren :) Vietänköhän foorumilla vähän liikaa aikaa...

Nilla

#22
Minä näin viime yönä sellaista unta, että olin hakemassa kasvattajalta hamsteria. Kasvattaja näytti minulle pk hunaja-kyyhkynharmaata hamsteria. Ihastuin siihen ja otin sen. Sen jälkeen huomsin, että olinkin ottanut lk kyyhkynharmaan hamsun. Äiti sanoi ''Ei me mitään tollasta oteta!'' Sen jälkeen huomasin, että äiti oli vaihtanut kyyhynharmaan hamsterin lyhytkarvaiseen musta valkonauhaiseen. Sanoin äitilleni ''En mä mitään musta valkonauhasta haluu koska Omppu on musta vn!'' Tämä lk musta vn hamsteri sitten lähti meille, vaikka olisin halunnut hunaja-kyyhkynharmaan  :c8
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Minski

#23
^ Aina ne äitet on määräilemässä, jopa unissakin :D


Scarlett: Sulla on kyllä tosi mukavia unia xD
Hamsteri-fretti-hybridi :lol:
Hamsteriton tätä nykyä

niiisku

#24
näin aika usein silloin, kuin edesmennyt hamsuni vielä eli, sellaisia unia, että yhtäkkiä hamsuni häkissä olikin monta ihan tuntematonta hamsteria, tai että uroshamsuni synnytti tai oli vaarassa.. unet olivat aina melko ahdistavia, ja samalla myös toodella outoja..  :c8  :huh  hmm : D
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Jane_O

#25
Mä näin viime yönä painajaista, jossa Max oli tosi sairas. En nyt mene yksityiskohtiin, kun totesin, että oli kirjoitettuna aika kamalaa luettavaa  :|. Mutta ahdistava uni oli, ei ollenkaan kiva. Piti oikein Juhalta aamulla tarkastaa, että näkikö Maxin yöllä ja oliko kunnossa.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Scarlett

#26
Mää en ihan oikeasti kestä näitten unieni kanssa  :D Viime yönä näin sellaista unta, että minulla oli Eetu-hamsterin lisäksi joku ihan jättimäisen kokoinen tyttöhamsteri, ja lisäksi kasvatin gerbiilejä. Se tyttöhamsu oli väriltään creme, ja kooltaan sellainen jättimäisen luppakorvakanin kokoinen, siis ihan järjetön mötikkä.
Gerbiilien kasvatus oli mielenkiintoista puuhaa, sillä ne kehittyivät munista. Kasvattaminen oli jokseenkin helppoa, sillä gerbiilinmunat tarvitsi laittaa vain hillopurkkiin, jossa oli siemenseosta, ja siitä ne pikkuhiljaa kehittyivät toukiksi, pieniksi kuoriaisiksi, sitten koteloiksi ja koteloista kuoriutui sitten pienenpieniä gerbiilivauvoja.

Mulla on ihan selvästi jonkinlainen fiksaatio tuohon munimiseen, kuten noista edellisistä unista voi huomata... mutta voisivat ne gerbut nyt unissakin kehittyä siinä oikeassa muodonvaihdosjärjestyksessä, jos kerran munasta pitää aloittaa  xD

Minski

#27
^ Hah xD
Mistähän nuo sun munimis-unet oikein kumpuaakin :D
Hamsteriton tätä nykyä

Riaa

#28
Mää näin tässä joskus, että mun toinen oli mun äidin sylis, ja sit se päästi sen irti. Sit se alko juosta koko meidän taloo ympäri, ja sitten oltiinkin jo jossain isossa liikuntasalissa. siellä se vaan juoksenteli, ja siihen se sitten myös loppu, siis se uni. :D
Roborovskit
Hiawathas\'s Urho "Tiku"
Hiawathas\'s Uni "Taku"

Essi

#29
Näin tänä yönnä sellast unta et Mä olin huumas kattomas niitte harjotuksii ja sit mul oli Vili karannu sinne.. Sit ku löysin sen  nii sen taka jalkojen puoli ja pään puoli tai siis vatsa oli menny kahtii sillee et ei vuotanu verta mut siit oli kaks osaa vein sen eläinlääkärii se oli joku hullu mies ja sit se ompeli ne yhtee.. ( sori ku en oikee osannu selittää xD)