Hamsterin tuhkaus

Aloittaja hipsu123, 18.01.15 - klo:15:18

hipsu123

Jos teillä on elämäntilanne sellainen ettei hamsua pysty hautaamaan sen kuoleman jälkeen, niin miten te "hävitätte" sen? Olen kuullut että jotkut vain vievät kuolleen hamsterinsa johonkin metsään ja laskevat esimerkiksi puun juurelle, niin sillätavalla hamsu pääsee takaisin luonnonkiertokulkuun. Ja yks minun tuttava antoi hamsterinsa käärmeen ruoaksi. Jokaisella on omat tapansa. Itse tietenkin mieluiten hautaisin hamsterini, mutta minulla ei ole paikkaa jonne haudata sillä olemme piakkoin muuttamassa, niin sehän tarkoittaisi sitä että hamsteri jää tänne. Olen itse ajatellut että tuhkaisin oman hamsterini, koska sitten se olisi aina mukana ja voisin joskus aikuisena sirotella sen johonkin kauniiseen paikkaan. Perhetutut sanoivat että hamsterin voi tuhkata myös kotona, jos sen laittaa pahvirasiaan ja jonkun pellin päälle ettei hamsun tuhkat sekoitu puihin. Mutta en oikein tiedä onko kauhean kaunista alkaa polttamaan omaa hamsteria kotona. Joten ehkä vien sen mielummin tuhkaamoon. Mitä te olette mieltä? Tosiaan siksi aloitin tämän palstan kun minun hamsterini lopetus on tässä parin päivän sisällä  :icon_cry:

Ely

Täällä on joitain tuhkaamoita listattu: http://hamsterit.net/kun-hamsterista-aika-jattaa/

Jos viet eläinlääkärille tuhkattavaksi niin voit kysyä myös heiltä tuhkauksesta.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

Monesti eläinlääkäri lopetuksen tullessa kysyy, mitä haluat tehdä lopetetulle. Sen voi viedä mukaansa tai lähettää eläinlääkäristä suoraan tuhkaukseen.