• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#60
toa-lätt tai mörttiröpö ovat erittäin hyviä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

HelenaN

#61
Millaista tuo mörttiröpö on?

HelenaN

#62
Ostatteko tuota Mörttiröpöä ihan eläinkaupasta vai saisko netistä tilaamalla edullisemmin?

eta

#63
Minä ostan Mörtin Pikkulinnasta näyttelyiden yhteydessä, maksaa 15 kg:n säkki 25 e.
Meidän eläinkaupassa sama säkki maksaa 39,50. Mörttiä käytän vain pk uroksella joten sitä ei kulu kauheasti ja säkki kestää kauan. Muilla hamsuilla on ihan tavallista purua.

Mikki

#64
Mikki asuu 58x30x35 häkissä,minä käytän tavallisia puruja.

Anonymous

#65
agri-marketista saa kuulemma halvalla purua. http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_E ... kekutteri/

Olive

#66
^Me aina ostetaan tota, tosi pientä lastua mutta menettelee :)
Makso toikin 5 vuotta sitten 6,80e. Pikkasen on hintaa tullut sillekin lisää.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Enkeli89

#67
vielä viime syksyyn asti oli hinnaltaan n.7€luokkaa, mutta toimitusongelmien yms. vuoksi hinta nousi kun saatavuus on heikko. onhan tuo edelleen edullista niihin kaupan kilon pussukoihin verrattuna jotka on  1,2-1,46€ hintahaarukalla ja niissä on vain kilo.. paalissa on se 25kg kuitenkin..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Mandi

#68
Kysäisin tätä jo tuolla toisessa häkkipulinassa, mutta kukaan ei vastannut. Siis: onko maxi gabber minkä laatuinen? Joku hamsterinomistaja netissä moitti flatkupohjaiseksi,teräväkulmaiseksi ja että mukana ei olis ollu edes kiinnitysklipsuja...  :huh  Ja pikkulinnasta oli ostanut. Oon metsästänyt sellaista jo pitkän aikaa, joten jatkanko, vai kannattaako luovuttaa? Ja kertokaa jos tiedätte jonkun muun ison dunan, joka ei maksa aivan mansikoita.

blood.and.tears

#69
Mä ostin vaihteluksi kekkilän hajusieppoa, muistaakseni joskus hiirifoorumin puolella tuota oli kehuttu. Oisin ostanut ihan turvetta, mutta kun ei ollut vielä - sesonkituote ilmeisesti. Kun noi lannoitetut mullat ja muut tuskin on kauheen hyvästä hamsterille.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

merri

#70
Itse ole suojannut häkin nurkat margariinirasiasta leikkaamallani "suojalla. Eli olen leikannut kaksi sivua pois, ja kaksi jäänyttä sivua ovat sitten häkin laitaa vasten. Päällä on mörttiröpöä, niinkuin muuallakin häkissä. Pissanurkka on helppo puhdistaa, kun rasian voi vain nostaa ja ottaa pois likaiset purut. Lisäksi rasiat ovat "halpoja", ja niitä voi vaihtaa tarpeen vaatiessa. Enää ei ole ollut ongelmia siinä, että nurkat olisivat "syöpyneet".
Itse käytän Mörtti-Röpöä sen vuoksi että se ei pölise niin paljon. Kallistahan se on, mutta en kyllä vaihtaisi sitä muuhun.

Illi.

#71
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Puruina käytän eläinkaupassa myytäviä "sitruuna"puruja, koska pysyvät hyvänä paremmin, eikä sitruunan haju ole häiritsevä, tuskin lainkaan mitään huomaa.

Meille kun ostettiin sitruunapuruja gerbsuille ja samalla sitten koklasin hamsterille niitä. Sitten siltä alkoi lähteä karvaa leuan alta, koska oli allerginen sille hajulle. :kieli Nyt tarttee ostaa hajutonta purua hamsterille ja koettaa käyttää toi sitruunapuru loppuun gerbujen terralla.
Mutta onnea, ettei siellä päin ole tapahtunut samanlaista reaktiota kuin täällä!  :D

GaneshaX

#72
Itse en laittaisi kyllä omilleni mitään hajustettuja höttöjä.... Voisi käydä juuri noin.

Meillä puruna on agrin puru. Se on yleensä ok, mutta laatu vaihtelee vähän.
Lisäksi on toa-lättia ja mörttiä, niille joille puru ei sovi.

Niin, ja meillä säilyy purupaali parvekkeella, eli pakkasessa ulkona.
Hyvänä on pysynyt, päälle laitan vielä erillisen suojamuovin, etteivät kastu.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Jane_O

#73
Hei onkos kellään tietoa, että mistä mahtais saada Chipsi Extra -haketta (koko S)? Ja mielellään isossa säkissä. Lemmikkiexpressillä on vaan sitä XXL-kokoa ja siellä on kysely sisällä, mutta siis onko joku jossain muualla nähnyt ko. purua myynnissä? Kun Tampereella olen nähnyt sitä vain edesmenneessä Gourmet Karvinen -liikkeessä. Tuo Chipsi Extra on mun mielestä parasta haketta, ja kaiken lisäks tuo S-kokoinen on mukavampaa käytössä kääppäreillä.

Ja toinen kysymys: onko kellään tietoa, mikä kutteri olis vähän isompilastuisempaa? Viimeks ostin Best friendiä, ja se oli kyl ihan scheissea, suurimmaks osaks enemmän sahanjauhoa eli toisin sanoen aivan liian pölyttävää. Eli mikä ois parempilaatuisempaa?
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

ammie

#74
Mä taidan toistaa mun kysymyksen täällä, kun tää nyt selvästi on oikee paikka sitä kysyä. Eli näin vapaavalinnassa jonkin moista "leppähaketta" ja paketin kyljessä luki "soveltuu savustamiseen" ja muuta sellaista. Näytti aivan mörtiltä ja kysynkin nyt, että voisikohan tuota käyttää kuivikkeena hamstereilla?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.