Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

jennskii

Kuvaa ei ole tarjota, mutta ostin mustakilpikonnan jolla on valkoiset korvat ja on hieman "harmaampi" kuin mustat joita olen nähnyt. Kavattaja kertoi poikueessa olevan kaikilla poikasilla valkoiset korvat kuten poikueen isällä.
Onko tuo nyt sitten musta?

Kuvaa voin laittaa kun saan sellaisen aikaiseksi.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: jennskii - 01.01.15 - klo:11:24
Onko tuo nyt sitten musta?
Minkä väriset vanhemmat? Onko ne korvat valkoiset vai värittömät?

jennskii

Vanhemmat ovat musta ja mustakilpikonna. Isän vanhemmat on väitetty olevan musta vn ja shampanja ja emän vanhemmat on normaali ja musta-keltainen vn. Isän suku on kyllä kuulema hieman mysteeri kun isän kasvattaja kertoi samassa poikueessa olleen mustaa, cremee ja ps cremee ja nyt tämä minun hamsterini kasvattaja oli tehnyt isällä toisen poikueen ja sieltä oli tullut lk creme naaraan kanssa pelkkää normaalia ja tuo lk creme naaras kantaa myös punasilmäisyyttä, niin eikös sieltä olisi pitänyt tulla jotain muutakin kuin normaalia?

Hamsterin korvan iho näyttäisi olevan harmaa ja korvien karvat ovat valkoisia.

sofiajja

Tummuvatko ps cremen silmät sen vanhetessa? Joskus jostain muistelen lukeneeni näin :) Ja huomaako sen punasilmäisyyden ihan selvästi? En ole oikein törmännyt hyviin kuviin tästä väristä ja kiinnostunut olisin! Joten onko kellään kokemusta tai vaikka kuvia omasta kyseisen värisestä hamsteristaan?

gimlixx

^ Tummenevat, kuten kaikkien ps syrkkien.
Minulla on täällä kuvia omasta poikueestani, jossa oli ps cremejä. (Eivät siis ole myynnissä, eivät ole olleet 1.5 vuoteen, vaikka tekstin otsikko niin huutakin.  :tongu: )
Noista kuvista näkee eron jo kuusiviikkoisen ja 3.5 -viikoisen silmissä.

Eve87

Tässä silmien tummumisessa täytyy muistaa, että usein kuviollisilla silmät voivat olla punaisemman kirkkaat kun ei-kuviollisilla.  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

gimlixx

^ Ja eri väreillä on kyllä ihan selkeästi eroa siinä, kuinka nopeasti ne silmät tummuvat. Omalla kokemuksella esim. cinnamon, kyyhkis ja samppanja ovat melkoisen tummasilmäisiä jo luovutusiässä, kun taas ps seepianharmaat olivat melko räikeän punasilmäisiä vielä samassa iässä.

noorav

Minkä värinen hamsuni mahtaa olla? Olen ajatellut hopeanharmaata, oonko ihan väärässä?

Ely

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

noorav

Ok. :) Onkos nuilla valkoisilla laikuilla joku oma nimitys?

Vevve

Valkonauhaiselta kuviomuunnokselta näyttää. Elikkäs hamsterisi on seepianharmaa valkonauhainen.

tammenterho

Minkä värisiä nää cämpsyt on?

musta vai musta umborous?

nooora8D

Minkä värisenä pidätte tätä tyttöä? Ensivaikutelma on kyyhkynharmaa, mutta turkissa on ruskea vivahde. Silmät näyttävät kuvassa mustilta, mutta ovat oikeasti todella tummanpunaiset.

jennskii

Näiden pari viikkoisten värit vielä hieman mietityttää. Isä musta-keltainen ja emä cinnamon.

Jälkimmäisen väri on todellisuudessa harmaampi ja ensimmäinen on kilppari. Molemmat punasilmäisiä.