• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely, Lahti 24.9.2011

Aloittaja Nape, 28.01.11 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#90
No nyt on jo pakko kommentoida. Sähköposti-ilmon juuri tämänhetkistä tilannetta en tiedä, mutta uskon että sellainen on tulossa.

Mutta sähköposti-ilmoista: Ilmoittautujista ylivoimaisesti suurin osa kirjoittaa ne ilmot jotenkin pieleen (ohjeistuksesta & tarkkaavaisuuspyynnöstä huolimatta) niin, että niissä on hirvittävä korjaustyö. Siten meikäläinen ainakin kymmensormijärjestelmänkin taitavana huimasti nopeammin lajittelee paperiset ilmoittautumiskaavakkeet luokittain, sukupuolittain ja ikäjärjestyksittäin, ja näpyttelee ne suoraan luetteloksi oikeaan järjestykseen, kuin ensin yrittää saada selkoa niistä ilmoittautumisista ylipäänsä, klikkailee tekstinkäsittelyohjelman ja sähköpostin väliä, välillä etsien että mikä niistä elikoista jo oli siellä luettelossa ja mihinköhän luokkaan se nyt menikään. Ja tähän päälle vielä ne miljoonat korjaukset ja lisäselvityspyynnöt. Siksi en itse otakaan enää ilmoja vastaan, jos ne hoidetaan sähköpostilla.

Ehkä saadaan Galaan jo se internet-ilmoittautumiskaavake kuitenkin.

P.S. Siitä pdf-tiedostosta ei "muuteta mitään asetuksia" vaan jokaiselle täyttökohdalle tehdään oma laatikkonsa ja annetaan sille oikeat arvot ja katsotaan, että se lopputulos on suunnilleen kelpo. Suurin osa ihmisistä laittaa netin kautta ilmot, paperi-ilmoja tulee sellaisilta pienemmiltä ihmisiltä, jotka ilmoittavat noin yhden hamsterin. Siten en ole kokenut vaivan väärtinä lähteä vääntämään siitä täyttöpdf:ää, mutta ketään en kiellä sellaista tekemästä. Ei se suuren suuri homma ole, mutta en ole kokenut sitä tarpeelliseksi (vrt. rekisterikaavake, jossa niitä kohtia on paljon ja papereita joutuu useasti täyttämään monta kappaletta). Olen todella pahoillani jos joudutte joskus harvoin tänäkin päivänä palaamaan pimeälle keskiajalle ja käyttämään kynää. Palautetta saa antaa kaikenmoista (esim. tää sähköposti-ilmojuttu on mennyt myöhäiselle ja ymmärrän, että sitä ihmetellään), mutta tää on jo ehtinyt livahtaa sinne turhanpäiväisen ininän puolelle - näin minun makuuni. Kiitos niille, jotka vielä osaavat käyttää kynää näinkin moderneina aikoina ja ilmaisivat sen :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jensku

#91
Sainpas tehtyy paperi-ilmot. :D  Oli muuten aika kivaa täytellä vaihteeksi omilla kätösillä  :D Huomenna postiin. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Ninde

#92
Sitäpaitsi vikaan ilmopäiväänhan on aikaa vielä vaikka kuinka, kyllä ne sähköposti-ilmot ehtii sitten perinteiseen tapaan laittaa silloin viimeisen päivän viimeisen tunnin aikana.  :D

tiiahei-

#93
Täältä ollaan tulossa ainakin kahden syrkin kanssa... Kolmas syrkki ja yksi kääpiö on vielä vähän kysymysmerkkinä, mutta se selvinnee ennen vikaa ilmopäivää ;))

Ja itse en näe mitään ongelmaa että pitäs laittaa paperiversioina ilmot. Ite oon jo alustavast kirjotellu ne paperit, mut edellä mainittujen seikkojen varmistutta laitan ne vasta postiin. Eli ensi viikolla siis ;))

Saana

#94
Kyllä se sähköpostiohje tulee, kunhan nyt saadaan aikaiseksi tehdä se ohje. Ihan vanhalla kaavalla mennään eli konkarit voivat jo kirjoitella pitkät ilmorimpsut valmiiksi. Mailikin on sama kuin aiemmin eli ei tässä nyt mitään paniikkia ole syntymässä.

Näyttelyn järjestäjiä olemme me foorumilaiset ja me samat ihmiset otamme vastaan ilmotkin. Eli ne eivät mene jollekin tuntemattomalle ihmiselle johonkin tuntemattomaan paikkaan. Nou hätä ihmiset! :D

Arjalta tuli viimeiksi niiiiiiiiiiin ihanan täydellisesti ilmot "vanhanaikaisesti" sähköpostilla (pyynnöstämme) eikä niissä ollut mitään korjattavaa. Ahh sitä ihanuuden tunnetta silloin. :sydan

Ken_G

#95
Edit.. olkoon. Näemmä turha kysellä tai kommentoida täällä yhtään mitään, ainakin eräästä vastauksesta päätellen.

viiru

#96
Allekirjoittanut ei myöskään näe käytännön kannalta järkevää syytä, miksi näytteilleasettajat tieten tahtoen pitäisi laittaa ilmoittautumiset tulemaan snail maililla. Jos ilmoittautumisten vastaanottaja haluaa näpytellä tiedot paperilta, eikö hän voi vaikka siinä tapauksessa itse tulostaa sähköpostiin tulleen kirjeen siihen viereensä? On omasta mielestäni varsin luotaantyöntävää palvelua laittaa näytteilleasettajat tekemään tulostus-, täyttö- ja postitusvaiva, kun niin pal helpommalla (monille harrastajille myös tutummalla ja turvallisemmalla) ja ekologisemmalla tavalla ilmot saisi perille. Näin puhuu henkilö, joka ammatikseen digitoi ja sähköistää dokuja. Ja jolla sattuu olemaan myös muutaman luettelon latomiskokemus.

Sitten varsinaiseen kysymykseeni. Onko tuomareista tietoa? Kalenteri on jo niin täynnä, että pitäisi päästä pian päättämään lähteäkö vaiko eikö tähän nlyyn. Toisaalta haluaisin kyllä syyskokoukseen, mutta en kyllä lähde ajamaan pelkästään sen tähden notta pitää si ettiä varmaan joku edustamaan.

Kehitysehdotus muuten - yhdistyksen sivuilla pitäisi näyttelykutsujen selaaminen saada helpommaksi. Kalenterista ei löytynyt linkin linkkiä, ainoa viittaus tulevaan näyttelyyn oli Ajankohtaista-sivulla ja siinäkin vain otsikko ja teksti lisätietoa foorumilla. Ei kai kukaan luule, että joku näyttelydebyyttiä hamsterilleen suunnitteleva osaa tai edes jaksaa etsiä tietoa näyttelyistä näin vaivalloisen polun takaa? Jopa minä turhauduin, vaikka tiesin mistä etsiä. Miksi ei voi linkittää kutsua suoraan (SEKÄ kalenteriin että sinne Ajankohtaista-sivuun)?
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Maiju*

#97
Höh, ei kai se nyt niin hankalaa ole tulostaa, kirjoittaa ja postittaa?
Ollaanko me tosiaan nykymaailmassa niin laiskoja, ettei tähän kyetä?  :pihalla:

Kaippa mä olen sitten hyvinkin yksinkertainen ihminen, kun mä koen paperi-ilmot paljon selkeämmiksi kuin sähköposti-ilmot - paperiversiossa harvemmin sattuu mokia.
Ja musta siinä on enemmän "tunnettakin" tehdä paperille.
Tosiaan silloinkun itse on alkanut näyttelyissä käydä lähetettiin ilmoittautumiset aina postitse kirjallisina, eikä silloin siitä ainakaan yleisesti napistu. Vahvistuksetkin tuli postin mukana, ja sekin oli osa sitä näyttelyn odottamisen iloa.

Ugh, tää nykyajan ylitekninen maailma ei sovi meikäläiselle.  :teipit

Lainaus käyttäjältä: "viiru"Kehitysehdotus muuten - yhdistyksen sivuilla pitäisi näyttelykutsujen selaaminen saada helpommaksi. Kalenterista ei löytynyt linkin linkkiä, ainoa viittaus tulevaan näyttelyyn oli Ajankohtaista-sivulla ja siinäkin vain otsikko ja teksti lisätietoa foorumilla. Ei kai kukaan luule, että joku näyttelydebyyttiä hamsterilleen suunnitteleva osaa tai edes jaksaa etsiä tietoa näyttelyistä näin vaivalloisen polun takaa? Jopa minä turhauduin, vaikka tiesin mistä etsiä. Miksi ei voi linkittää kutsua suoraan (SEKÄ kalenteriin että sinne Ajankohtaista-sivuun)?
Pakko kompata viirua, itsellä oli myös hakusessa kun en uudistuneita sivuja ollut vielä tutkinut.
Selkeyttä tarvittaisiin ainakin tähän, ja kannatan myös sitä että näyttelykutsut laitettaisiin sinne kalenteriin.  :yes:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Marla

#98
Eihän tuo postitse ilmoittaminen ole tässäkään tapauksessa kuin se toinen vaihtoehto, jos ei sähköpostitse halua ilmoittaa, eli mikään pakko ei ole näytteilleasettajan nähdä tuota vaivaa printtailun, kirjoittamisen ja postittelun kanssa.

Mustikkamaan

#99
Ihmettelen juurikin tuota, että millä perusteella tässä nyt ollaan "pakottamassa" näytteilleasettajat tieten tahtoen paperi-ilmoiluun, kun sähköpostitsekin voi ilmoittaa? Se vaihtoehto vain siirtyi tavallista myöhemmäksi, ja se on kieltämättä ikävää ettei selkeää päivää tälle mahdollisuudelle saatu kerrottua. Siitä asiasta saakin valittaa, kuten saisi silloinkin, jos todella oltaisiin vaihtamassa kokonaan sinne paperi-ilmopuolelle. Mutta sellaisesta nyt ei ole kyse. Ja saa mun puolesta valittaa siitäkin että joutuu kynää käyttämään, mutta kun kyse on näin harvinaisesta tilanteesta, niin onko se nyt aivan todella kuolemanvakava asia? Toki jos on lähdössä vaikka matkalle eikä siksi voi odottaa sähköposti-ilmoja, niin on saattanut joutua palaamaan vanhanaikaiseen menetelmään poikkeuksellisesti.

Toiseksi: ilmojen vastaanottajilla ei aina ole tulostinta (esmes meitsi oli hyvän aikaa tuossa kokonaan ilman printtiä), enkä todellakaan itseni kohdalla kokisi reiluksi toiminnaksi, että minun täytyisi omakustanteisesti tulostaa kaikkien ilmot, jotta saisin tehtyä ne näppärämmin. Musteet ovat melkoisen tyyriitä tänä päivänä, eikä yhdellä patruunalla tulosta kovin montaa sivua. Eri asia olisi, jos tulostin olisi yhdistyksen kustantama - silloinhan ne kulut voitaisiin piiloveloittaa näytteilleasettajilta näyttelymaksuissa. Toivon nyt vain tämänkertaisen luettelontekijän puolesta, että sähköposti-ilmoissa olisi käytetty tavallista enemmän tarkkuutta - silloinpa ei tätäkään ongelmaa ole (ja tietenkään kaikki ilmojen vastaanottajat eivät koe niin tärkeäksi korjata kaikkia virheitä kuin minä). Mutta se siitä monimutkaisesta pohdinnasta minun puolestani, väistyn takaisin taka-alalle tämän asian suhteen.

Muistutan vielä tuosta, että jos haluatte niitä VV-ruusukkeitanne tänne, niin ottakkee yhteyttä :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Marla

#100
HUOMIO!

Nyt meillä on tuo ohjeistus koskien sähköposti-ilmoittautumisia. Lukekaa ne läpi, ja muistakaahan täyttää tiedot huolellisesti: viewtopic.php?f=20&t=9647

Ilmoittautumisten osoitehan oli hamsterinayttelyyn(at)gmail.com (löytyy kutsusta).

GaneshaX

#101
Missä se ikälaskuri nyt olikaan? Löysin sen jo kerran ja sitten hukkasin sen taas  :c8
Tuleeko se nyt jäämään sivuille, vai häviääkö se taas näyttelyn jälkeen?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#102
^ Kun se nyt saatiin tehdyksi ja kuntoon, ei sitä ole mitään syytä poistaakaan. :)

Muillekin tiedoksi, että se löytyy täältä: http://www.hamsteriyhdistys.fi/nayttely ... ikalaskuri

viiru

#103
Siis mie olin vaan käsittänyt, että sähköposti-ilmoittautuminen ei olisi ollenkaan vaihtoehto tämän näyttelyn osalta, koska kutsussa seisoi ainoastaan postiosoite & linkki toimimattomaan ilmoittautumislomakkeeseen.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

GaneshaX

#104
^^ Hyvä homma :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki