• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

Wiivi

#60
Nyt näkyy kuva ja linkkikin toimii  :) . Kivan näköinen huusholli  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Ken_G

#61
Isompi 100 x 60 cm:



Pienempi 79 x 57 cm:


Wiivi

#62
Mä ostin tänään sellasen aitauksen joka on halkaisijaltaan n. 90cm. On kai se ihan sopiva? Lolan kun laitoin sinne touhuilemaan, niin aluksi (kuten aina) se vaan kiersi reunoja ja puri niitä "kaltereita" ja yritti nähtävästi päästä pois. Kyllä se vähän ajan päästä vähän muutakin touhuili. Ja toki siellä oli virikkeitä! Varmaan kaikki mitä tähän mennessä olen Lolalle hommannut (ei hirveästi) + pahvisia munakennoja  :D Mutta siis kysymykseni: Kai se 90cm on kivan kokoinen? :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

HamsterSailor

#63
Ostin tänään sellasen aitauksen, ihan kiva on :) Laitoin sinne pari erilaista pahvilootaa, joissa oli syrkin mentäviä reikiä, juoksupyörän ja nakerreltavaa ja tuhottavaa :D Ajattelin, että vois ostaa toisen samanlaisen ja näin ollen alue suurentuisi puolella :) Varmaan Wiivin kanssa puhutaan samasta aitauksesta?? Sellanen jossa on 8 "paneelia", erivärisiä? :)

Cindy

#64
Minun hamsullani on vain sellainen iso pahvilaatikko, jonne on laitettu aika paksusti puruja kaivelemiseen. :) Virikkeitäkin on monia.
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Lisette

#65
Ruulla ei oo mitään juoksutusaitausta, mutta pidän sitä sängyllä ja se möyrii peitoissa (::
[size=85]ex-feliX.[/size]

Minihamsteri

#66
Syrkilläni oli semmoinen, mutta otin sen pois koska rupesi
haisemaan, syrkki vaan halusi siitä hirveenä aina pois ja
tilaakin oli aika niukasti. Nyt toisaalta kun on tuo talvikkokin
ja on enemmän tilaa tuon yhden kaapin mentyä niin voisin
laittaa sinne semmoisen.  :) Katos kun meidän syrkki on tainnu
oppia niin hyvälle kun se pääsee niin monesti juoksee.

Louna

#67
Lainaus käyttäjältä: "Wiivi"Kai se 90cm on kivan kokoinen? :)

On hyvä, monillahan on tuota pienempiäkin :)

Missä erityisesti te, joilla on oikein iso laatikko puuhaboksina, säilytätte sitä laatikkoa silloin kun se ei ole käytössä?  :mrgreen:  Jos siis ei ole mitään kokoontaitettavaa mallia tmv.

Mun talvikko pääsee välillä sellaiseen isoon faunaboksiin kaivelemaan, laatikko on lähes täynnä puruja ja niiden alla on putkia ja tunneleita ja herkkupiiloja. Viihtyy siellä kovasti. Tässä topicissa oli jollakin hieno puulatikko puuhailuboksina, ja ajattelin, että voisin rakentaa vastaavan ja tehdä siitä kannellisen ja sen verran tukevan, että sitä voisi käyttää pöytänä silloin kun hamsu ei ole siellä  :roll: Ratkeasisi samalla kaksi ongelmaa, meillä kun ei ole sisällä tilaa isolle pahvilaatikolle ja jotain pientä pöytätilaa kaipaisi lisää.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Maranth

#68
Näitä juttuja lueskellessa meni inspis päälle  :grin Lähdenkin tästä etsimään uusia virikkeitä meidän pienokaiselle ? Tosin se alkaa olla jo täpötäynnä kaikkea..  xD
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Maranth

#69
Nyt voisinkin sitten kertoa meiän puuhaboksista ;>

Eli mulla on kaks isohkoa pahvilaatikkoa, jotka liitin yhteen vessapaperirullalla. Virikkeinä tikapuut, keinulauta, kylpyhiekkaa, pahvilaatikoita, pajusilta, putkia, oksia ja muutama kivi, ja nyt tein leivinpaperipurkista pitkän tunnelin ;> Sitten on vielä paperimuki, kankainen pesä ja heinää. Näyttää meidän pienokainen tykkäävän.  xD
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Cindy

#70
Mistä te olette ostaneet niitä juoksutusaitauksia? Kun minä en löydä niitä mistään, ja semmonen ois kyllä tarpeen.
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

KinuskiToffee

#71
Ite ostin PetExposta, siellä usein myydään, mutta varmaan ihan eläinkaupoista (semmosista vähän suuremmista) :)

M^ija

#72
tosi kivan näköisiä puuhalaatikoita, nyt sain hyviä vinkkejä  xD
M^ija

KinuskiToffee

#73
Kun tuolla aikaisemmin täällä, jotkut puhuivat että päällystivät metallisen juoksutusaitauksen (kokoontaitettava) kontaktimuovilla, ettei hamsteri kiipeä reunojen yli. Niin itsellänikin on tuollainen ko. aitaus ja samoin hamsteri tulee sieltä helposti yli.  ;) Eli nyt siihen ite asiaan: miten sen voi päällystäöä silllä, koska hamsterihan voi nopeasti syödä aukon muoviin ja saada suolistoon tukoksen muovin takia yms. vahinkoa siitä olisi hamsulle. Miten siis olette välttäneet tämän? :D

M^ija

M^ija