• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

cibi

#45
Nyt yksi päivä kun katsoin hamstereita ja ne juoksivat melkoisen kapeassa juoksupyörässä missä eivät mahdu juoksemaan rinnakkain vaan juoksevat peräkkäin alkoivat ne vähän niinkuin "painia" yhtäkkiä toinen selätti toisen ja näytti purevan mutten ole ihan varma koska  vaurioita ei ole mutta silti se jotenkin näyttää hyökkäävältä. Otin pari kuvaa kamerakännykällä joten laatu ei ole kovin hyvä.
//http://i84.photobucket.com/albums/k23/cibin/noname2-1.jpg
//http://i84.photobucket.com/albums/k23/cibin/noname2.jpg
//http://i84.photobucket.com/albums/k23/cibin/noname1.jpg
//http://i84.photobucket.com/albums/k23/cibin/noname.jpg
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

Heli

#46
^Ei juoksupyörää roboille. Varsinkaan jos asuu useampi yksilö samassa terrassa! Siinä on oiva riidanaihe. Kuten jo saitkin huomata.

Noin yleensäkään robo ei tee juoksupyörällä mitään. Robot ovat luonnostaan hyvin vauhdikkaita kavereita ja liikkuvat aivan tarpeeksi ilman juoksupyörääkin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

cibi

#47
Aivan..
Leveämmän juoksupyörän kanssa eivät tapelleet mutta lähtipähän tuokin pyörä pois. Olen nyt taas kerran yhden tapauksen viisaampi :D
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

Giasa

#48
Onko tupakin savulla vaikutusta roboihin tai hamstereihin ylipäätänsä? Meillä on sellainen pieni ongelma, että paritalomme toisella puolella asuvat tupakoivat saunatilassaan, tai kuistilla, ja savu sitten nousee ainakin hajuna minun huoneeni läpi koko asuntoon. Eli onko se robojen kannalta vaarallista?
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Heli

#49
No toivon että ei ole, koska meillä on sama ongelma.  :S Lähinnä kyllä meidän ihmisten puolesta olen itse harmissani. Mutta kai se on vaan sitä hajua mikä kulkeutuu eikä ne savut myrkkyineen.

Passiivinen tupakointi on haitaksi kaikille.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Minski

#50
Meillä oli samaa ongelmaa sillon, kun naapurissa asu yks korsteeni, tupakanhajut leijaili luhtitalon ilmastointien kautta kaikkiin muihinkin huoneistoihin :< Luojan kiitos se tyyppi on muuttanu pois. Ei meillä hamsut siitä näyttäny miteskään kärsivän, mutta ite en tykänny, kun täällä haisi aina tupakka.
Hamsteriton tätä nykyä

blood.and.tears

#51
Meillä haisee kans välillä tupakka, kun tossa etupihalla polttaa sellainen kymmenpäinen nuorisolauma (ihanaa asua nuorisotilan viereisessä asunnossa  :roll: ), haju tulee siis, savua ei. Itse kun partsilla käyn niin ei tule hajut sisään, ilmeisesti tuo ihmispaljous oven vieressä tuo tänne vetoiseen kämppään oven alta hajut. Tosin terrat ovat hyllyjen päällä jonne veto ei tule - eikä varmaan hajukaan. Lähinnä kanien puolesta harmittaa.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Giasa

#52
Se on kyllä todella ärsyttävää... Minullakin pääkipua siitä vain tuli... Noh, kävimpä eilen sanomassa asiasta oikein topakasti ja aikoivat tedä asialle jotain.. Nyt on vähän laantunut se lemu 8)
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Cami

#53
Eli hakusessa on 2 kpl Roborovski urosta Helsingistä jos mahdollista.
Onko kellään tietoa missä kaupoissa niitä myydään? :)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

rundi

#54
Cami, miksi juuri eläinkaupoista eikä kasvattajalta? Esimerkiksi allekirjoittaneella on pian luovutusikäinen poikue, josta varmaan riittäisi pari urosta lemmikiksi. ;)
[size=85]Bric\'A-Brac - venäjänkääpiöhamsteri roborovskit[/size]

Giasa

#55
Minua on alkanut hieman huolestuttaa toinen hamsuni... Se on ollut monta päivää hyvin "unisen" oloinen, ja aina kun näen, sen silmät ovat puoliksi auki... Kun taas toinen on ihan pirteä jne. Sen karva on alkanut mennä huonoksi, ja mielestäni se on laihtunutkin huomattavasti ;_;'''
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Kayako^

#56
Oon hankkimassa kiinankääpiöhamsua, ja pohdin vielä muutamia asioita:

1. Jos hankin hamsulle ulkoa jonkun kepin, niin pitääkö sitä puhdistaa?  Ja riittääkö ihan vedellä huuhtelu, jos pitää?    
2. Pitäisikö kiinankääpiöhamsun asumuksen olla erilainen kuin talvikoilla? Kun sehän kai kiipeilee enemmän kuin talvikko..?
3. Kun olen vielä ihan tällainen...aloittelija, niin eikös hamstereilla pidä olla jotain hiekkaa missä ne peseytyy? Mitä se tarkalleen ottaen on se hiekka, ja saako sitä ihan eläinkaupoista?   :oops:

Kiitos, jos vastasitte. Edes johonkin noista kysymyksistä.

Yökyöpeli

#57
1. Riippuu kuinka varovainen haluat olla. Ulkoa tuoduissa virikkeissä on aina pieni "vaara" että mukana tulee esim jotain ulkoloisia. Jos haluat varmistella niin kannattaa oksat pesaista kuumalla vedellä. Itse en ole ikinä tehnyt ulkoa tuoduille härpäkkeille yhtikäs mitään.
2. Kiinarit tykkäävät sekä kaivella että kiipeillä. Poikanen tulee asuttaa ehdottomasti terraarioon sillä se tulee häkistä läpi. Meillä osa aikuisista riittävän kokoisista kinkeistä asustaa häkeissä. Terraarioonkin on hyvä väsätä kiipeilymahdollisuuksia.
3. Kiinarit eivät varsinaisesti tarvitse kylpyhiekkaa mutta kyllä sitä voi niille virikkeeksi tajota vaikkapa pari kertaa kuukaudessa. Kylpyhiekkaa myydään eläinkaupoissa. Sitä myydään chinchillan kylpyhiekka nimikkeellä.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Cami

#58
Elikkäs, minkä kokosen juoksupyörän robo tarvitsee? tai itse asiassa niin minkälainen/kokoinen on sopiva:)?
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Minski

#59
^ Roboille ei kannata laittaa juoksupyörää, koska alkavat suurella todennäköisyydellä riitelemään siitä kumpi siinä saa juosta.

Lainaus käyttäjältä: "cibi"http://i84.photobucket.com/albums/k23/cibin/kuva046.jpg
Puinen juoksupyörä ei ole paras mahdollinen roboilla; ne aika varmasti pissailee siihen ja pissi imeytyy mukavasti tohon puuhun ja alkaa haista. Juoksupyörä muutenkin roboparilla on aika yleinen riidan aihe.
Hamsteriton tätä nykyä