• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

Katitar

Lainaus käyttäjältä: Vevve - 28.01.13 - klo:04:51
Kääpiöhamsterien ja saviruukkujen kanssa täytyy olla sitten varovainen, jos ruukun pohjassa olevasta reiästä mahtuu hamsterin pää läpi. Pohja kannattaa joko lyödä irti tai reikä tukkia jollain.... Nimim. meillä kuoli aikanaan yksi robo kun pää oli jäänyt jumiin ruukkuun  :icon_sad:

^ tai ostaa ruukkuja, joissa ei ole reikää laisinkaan!  :mhappy:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Alkemistin

Tein jokin aika sitten Naksun vähän hankalaan asumukseen (nyttemmin entiseen) tämmöisen kiipeilytornin, jonka kiinnitin narulla pystyyn häkin oveen:


Ideana oli, että hamsteri menee tölkin alapään reiästä sisälle ja kiipeää tölkin sisällä sen päälle hakemaan herkun (yläpäässä on kanssa reikä). Ei ole kovin hieno, mutta toimii. :yes:

emeu

Tämmöset värkkäsin tuleville typyille :)

http://aijaa.com/dZib9N

weetikki

Oi vitsi, tosi hienot! Ei ookaan tullu mieleen tollasia värkätä.. Kaipa sitä vois kokeilla tehdä muutaman tollasen, tosin menis varmaa parempiin suihin kun ovat pahvisia  :icon_lol:

emeu

Joo mullakin vähän sellanen tunne.. :D

Jadesku

Itse en anna jyrsijöilleni mitään muovisia virikkeitä, suosin puu tarvikkeita. Näyttävät mielestäni kauniille ja ei haittaa jos puu tavaroita hieman hamsteri jyrsii:)

Meidän Khababilla on häkissä nyt esim:

- 2 puumökkiä, samanlaisia mutta hamsteri käyttää vain toista:D
- 2 pajusiltaa, sellaista pientä. Toisesta on taivutettu ''portaat'' toisen mökin katolle jossa hamsteri tykkää oleskella.
- 1 puinen ''kiipeilyseinä'', sellainen noin. 20cm leveä tikapuu juttu:D
- Sellainen iso pahvi rulla (Johon syyrialainen mahtuu hyvin), ei talouspaperi/wc paperi rulla.
- 1 puinen juoksupyörä
Ja monenlaista muuta, puista tietenkin.

Gerbiileiden tavaroita en jaksa edes luetella;)
Syyrialaiseni,
Khabab, lkr ruoste ?

Lisäksi 2 gerbiiliä ja 3 kissaa

emeu

http://aijaa.com/7RbF4m

Tommonen tuli myös tehtyä pari päivää sitten, oli tosi helppo tehä ja ihmeenkin mieluinen hamsterille :D

strauss

Oho, aika hieno! :D Miten teit?

emeu

Jos meinaat tota mun puuväkerlmää niin sehän oli niinkin yksinkertasesti tehty kuin että, sirkkelillä puunpätkistä samanmittaisia pätkiä, porakoneella samoihin kohtiin reijät, ja reijistä läpi rautalanka ja sitten solmin ne sillain turvallisesti kiinni (: En kyllä tiiä tajusko kukaan mutta toivotaan :D :hauskaa:

Nipsu-Naksu

Kävin vähän varkaissa tuossa viereisellä työmaalla hakemassa jäämiä noista muoviputkista mitä siellä näkee paljon. Pesin hyvin ne mutta koska ovat kuitenkin pituudeltaan sen verran isoja etteivät häkkiin mahdu niin vapaana ollessaan saa niissä touhuta.

Olen pitkään yrittänyt etsiä jättiläiskäpyjä kun tänään sellaisia vihdoin löysin. Keittelin niitä sitten, menettivät muotoaan mutta kaipa sinne saa herkkuja piiloon kunhan ovat kuivaneet.

strauss

Kuinka suuresta aukosta syrkki menee? Ostin sellaisen pölkyn, joka on sorvattu sellaiseksi tunneliksi, mutta jotenkin epäilyttää, että mahtuukohan hamsteri pienimmästä aukosta (n.4 cm), vaikka sanottiinkin kaupassa sanottiinkin että mahtuu? Pikaisia vastauksia tarvisin, elukka tulee huomenna ja mietin että uskaltaako sen laittaa häkkiin...  :icon_e_surprised:

Lautsi

Jos yhtään epäilyttää niin älä laita. :) Koska mielummin varoo liiaksi, kun että se eläin sit jumittuukin. Mä en nyt osaa arvioida tarkemmin, kun en näe itse, mutta tosiaan luota omaan vaistoon tässä jutussa ei kannata turhaan riskiä ottaa.
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

strauss

Joo toi pölkky taitaa nyt mennä johonkin varastoon, ties vaikka joskus tarvisinkin sitä, toi sitä paitsi on aika paksua puuta, että paha saada hamsua irti... Kiitoksia paljon! :)

tsingis

täältähän saa ihan superhyviä ideoita/inspiraatiota rakentaa Aatulle lisää kaikkea kivaa :)

Mutta. Siirtäkää jos tää kysymys on "väärässä paikassa".
Kävin tossa muutama päivä sitten paikallisessa eläinkaupassa ja huomasin kaupan seinilllä isoilla kirjaimilla korostettuna tekstin ÄLÄ ANNA HAMSTERILLE HEINÄÄ ja alla luki että se aiheuttaa helposti haavaumia poskipusseihin ja siitä seuraa tulehduksia ym.. Onko asia näin? Täältä oon yrittäny lueskella aiheesta mutta missään ei näyttäis olevan mainintaa tästä ongelmasta?

Aiemmille hamuille oon antanu heinää ihan rauhassa mutta nyt kyllä hämmentää :o vielä kun se oli niin voimakkaasti kielletty siinä tekstissä.

Ei kellään satu olemaan, ööömmm, kokemusta asiasta että viittiikö sitä nyt sitten antaa vai ei ?

:nuts:

Alkemistin

^Kiinnostaisi minuakin tietää muiden kokemukset, sillä meillä heinää ollaan käytetty nimenomaan virikkeenä. :woot:
Jotkut naaraat tykkäävät kaivaa siihen  tunneleitaan. Mitään ongelmia ei ole ollut, joskin käytössä on melko pehmeää ns. ruohoheinää.