• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Onko hamsusi karannut?

Aloittaja Fuyu, 23.08.08 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

Mustikka

#75
Juu kerran karkasi kun päästin huoneistoon.. Etsin jokai ikisen vakiopaikan.. mutta se oli ryöminyt erään ison rulla laatikon alle no .. ei siinä kummampaa kun kolistelin vähän lootaa.. niin kyllä se sitten loppuen lopuksi sieltä tuli pois ;DD Olin kyllä alkuun ihan paniikissa että missä se on..
SwenGay<3

Anonymous

#76
GaneshaX neuvoi ja toi mulle paikkaustarvikeet täs kerran. Peltiä ja pitävää liimaa jota sain oon paikannu yhtä dunaa kun Oona sitä hiukka tuhoili.

Cindu

#77
Olis kyllä kauheaa jos meillä karkais, täynnä onkaloita mun huone .. ja onhan tossa 30cm pudotuskin. Juomapullon reikä paikattu paksulla peltillä ruuvin kanssa, ei pääse läpi, EI PÄÄSE! :--D Sitten vielä avaimen klipsuista tuohon varmistuslukko niin ja pinnaväli katossa on 1cm, tuskin pääsee siitä läpi. Minä varaudun kaikkeen.  :|
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

sasu^

#78
Säikähdin ihan hirveästi, kun Hilma pääsi pujahtamaan eräänä päivänä juoksutuksen yhteydessä kirjahyllyn alle. Hyllyn jalat on niin matalat, ettei edes käsi mahdu hyllyn alle hamsteria nappaamaan. Enkä olisi omin voimin saanut hyllyä nostettua, sen verran painava se on. Eikä sitä olisi voinut työntääkään, sillä hamsteri olisi luultavasti litistynyt alle..Paniikkihan siinä iski, kun jo mielessä pyöri, minne kaikkialle hamsteri saattaisi ehtiä; vaatekkaappiin, seinän rakoon, oven ali koiran hampaisiin..Onnekseni Hilma kuitenkin pujahti miltei samantien hyllyn alta takaisin. Onneksi pahempaa ei käynyt :)
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Tatu

#79
Meillä ei ole kukaan karannut koskaan aikaisemmin, mutta kerta se on näemmä ensimmäinenkin! Ihmettelin kun kissa säntäili sinne tänne ihan päättömänä, ja jossain vaiheessa huomasin kun ohitseni vipelsi jokin ruskea ja hyvin, hyvin pieni.. Oli hämärää joten sain pari kertaa hieraista silmiäni ennen kuin sitä uskoi että hamsteri siinä meni.. Äkkiä kissa vessaan.. Jalka on paketissa eikä sitä saisi käyttää yhtään, joten hamsterin perässä konttaaminen oli hiukan hankalaa. Varsinkin kun mokoma on vielä pieni ja vikkelä robo! Jossain vaiheessa Riesa kuitenkin paljasti itsensä rapistelemalla tietokoneen johdoissa. Puolisen tuntia sitä väijyin kunnes tuli esiin kolostaan ja kiinni oli!

Duna, jossa roboset asustaa, oli täysin ehjä.. Kissa oli heittänyt juomapullon lattialle, ainoa vaihtoehto on että se mokoma oli pungennut itsensä juomapullonreistä vapauteen. Onneksi ei käynyt kuinkaan... :S Nyt on dunat käännetty silleestipäin, ettei kissa saa enää pulloja nurin..

Timmy Turner

#80
meidän hamsu pääsi kerran karkaamaan kirjahyllyn taakse. saatiin sitten houkuteltua se ruualla tulemaan takasin :D pelästyin kyllä tosi paljon, mietin tosissani että raukka viettää loppuelämänsä meidän seinien välissä toisten hiirulaisten kanssa.
it\'s classy, not classic.

Ely

#81
Aina joku hamsteri pääsee yllättämään, harkitsin yhdessä vaiheessa alasimien hankkimista terrojen kansien päälle kun nuo osaavat siirtää niitä ja ilmeisesti lentämään pienestäkin raosta ulos. Tosin vähään aikaan nämä eivät ole moisia taikatemppuja harjoittaneet.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Rianda

#82
Mulla hamsteri puri dunan pohjaan reiän ja karkasi..peitin reiän niin tuli ritilöiden välistä! (syrkki kyseessä) Mietin vain, onko se mahdollista kun ritilä 7mm.

Siksi laitoin tänne koska 3-4 vk syrkit karkaa emon perässä!
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

spellcaster

#83
Mulla löyty syrkki yks aamu vessasta pesukoneen takaa. Istuin aamutarpeillani siinä ja ihmettelin miksi kissa mätkii tassulla koneen taakse, kurkkasin sinne ja näin että sinne oli tippunut hiusnipsutin. Kurotin ottamaan sen pois niin jotain hyppäsi sormille!  :shock:  Katoin tarkemmin ni Balihan se siinä istui!  :huh
Otin hamsun kiinni ja menin ihmettelemään mistä ihmeestä se oli pakoon päässyt, kaikki luukut oli kiinni ja yksi reikä jota jouduin tilkitsemään oli myöskin hyvin sennäköinen ettei siitä syrkki mahdu. Sama juttu aiemmin yhtenä toisena aamuna, purin puolet mun muntopyörän kotelosta kun kaivoin samaisen hamsterin sieltä  :pihalla:

Onneks toi pikku Houdini on nyt pysyny tuossa dunassa eikä oo onnistunut taikomaan itseään sieltä ulos  :roll:

Ken_G

#84
Parille houdinille olen joutunut laittamaan painavan kirjan dunan kannen päälle, kun osasivat avata sen. Sellainen vanhemman mallinen Ferplast-duna, jossa kansiritilä avataan vetämällä se sivuun.

Markka

#85
Bella karkasi kun ei ollu ees käsikesy(ei oo vielkää mut on jo hieman tottuneempi)Olin unohtanut laittaa häkin luukun kiinni :oops: ...
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Mokkasuklaa

#86
Itsellä on vain kerran hamsu (syrkki) karannut ja kyseessä oli ensimmäiseni, eli kun olin n.11 vuotias. Karkasi keittiössä ja pujahti keittiönkaapin vieressä olevan sokkelin väliin, josta lähti seikkailemaan ei siirrettävien kaappien alle. Iski pieni paniikki, kun en saanut ruualla tai millään muullakaan sitä houkuteltua. Lopulta, monien puhelinsoittojen jälkeen meille tuli neljä ronskia palomiestä sorkkarautojen kanssa pelastamaan yhtä pientä hamsua. Ottivat kuvankin  :P

Anonymous

#87
Meillä on karannu yks syrkki ja talvikko terrastaan parikin kertaa.

karov

#88
On karannut, vuonna 2004. Tämä olikin mun ensimmäinen syrkki, joka päätti sitten karata dunastaan ja no.. the rest of the story, is history. Eli hamsu päätyi kissan suihin...  :( Ikävä Nuppua  :sydan Mut vahingoista viisastuneena nykyään on hamsut paremmin pitävissä asumuksissa sekä vielä erillisessä hamsterihuoneessa oven takana. Jos jotenkin pääsevät asumuksistaan niin ei pitäisi huoneen vaihtua :)
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Anonymous

#89
Toi meijän Repe talvikko on kyl meijän etevin karkaaja kun kiipes juomapullon ripustusrautalankaa pitkin pois terrastaan. Ensin epäilin et meijän junnu on sen unohtannu lattialle mut sama toistu 2kertaa ja poitsu oli nukkumassa jo sillon. :grin