• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Anzukka

#555
Pitäisi varmaan itsekkin metsästää virikkeitä hamstereille kun boksit on sen näkösii ku eläinkaupoissa= mökki, pullo+ kuppi :) onhan siellä tietty vähän muutakin mutta mielikuvitus on lomalla. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Maiju*

#556
Lainaus käyttäjältä: "Yadell"No niiiin. Vihdoin sain Ikeasta haettua Alvarille Detold-vitriinin. Jätin siitä vain tuon yhden oven + hyllyt laittamatta niin siitä tuli oikein toimiva terraario! :) Kokoahan tuolla on n. 160x40 ja se maksoi 50€. Ei siis kokoisekseen todellakaan kallis.

Ompas hauska idea muuttaa vitriini hamsun asumukseksi.  :)
Matelijoilla oon nähnyt käytettävän noita pystysuunnassa, mutta varmasti varsin toimiva noinkin.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

varjola

#557
Lainaus käyttäjältä: "Nappula"Tämmöisen löysin:

http://www.huuto.net/kohteet/terraario- ... /186138053

"Kultakehyksinen vanha akvaario josta otettu irti päätylasi kun tarkoitus oli laittaa uudet lasit ja käyttää akvaariona, into loppui kesken... =) Lasi siis ehjä ja tallella, kaipaa vaan uutta silikonia.
Tästä siis halvalla terraario pikkuelukoille. Koko p120xl35xk45, tilavuus siis n. 180l. Laseissa käytönjälkiä ja kantta ei ole. Vain nouto. Kuvia saa sähköpostiin ja paikanpäälle saa tulla katsomaan."

Ja osta heti-hinta on 15 euroa. Eli ei siis kallis ollenkaan. Ostaisin itse varmasti jos pääsisin tuonne asti hakemaan. Orimattilassa siis on tämä terra.

Mie hain sen talteen.  :D

liinu

#558
Entinen akvaario sopisi hyvin hamsun asuimeksi. Mutta, mutta. Miten saada tiivisteissä oleva levä pois? Ei lähde harjaamalla jne.

Tuli muuten kumma dejavu...ihan kun olisin tästä jo aiemmin kirjoittanut  :pihalla:

rocychan

#559
Kunhan remontti valmistuu, pääsee Vanilja muuttamaan vanhaan akvaarioon, kokoa sillä on 131x56x53
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Deesa

#560
Tässä meidän poitsun miniduna:



RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

yennni-

#561


meidän pampula asuu nyt näin :) tasot sijoiteltu niin etttei pääse korkealta tippumaan ja fiksusti tuo tuolla on, tykkää aivan älyttömästi kiipeillä ja on paljon aktiivisempi kuin terraariossa !
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

jensku

#562
^ Tosi hieno asumus Pampulalla  :sydan

Löysin toissa ilaltana aika kivan yllätyksen Hallan dunasta. Neiti on kehittäny aika ison reijän dunansa kulmaan. :(  Ois neiti karannu yön aikaa jos en ois tota huomannu, kun kuono jo ylsi tosipaljon tosta reijästä pihalle. Hallalle tuli välitön muutto terraan. :D Nyt on vaa pikku ongelma, että millähän mie ton paikkaan, kun on aika hankalasti tossa kulmaan lähettyvillä. :D

~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Saana

#563
^Mä oon heittäny menee noi, mihin on jyrsitty reikä kulmaan. Eli todellakin kaipaisin neuvoja, miten tommoset voi korjata helposti.

Ely

#564
Porasin itse reikiä tuollaisten kolojen ympärille ja rautalangalla kiinnitin verkon sisäpuolelle.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

EmmaTi

#565
Ostin meidän pienimmäiselle syrkille Hamster Heaven häkin zooplussasta. Siinä on sellanen kohtuullisen pitkä putki (menee häkin ulkopuolella) joka johtaa muoviseen läpinäkyvään mökkiin joka on "häkin katolla". No nyt se hassu on muuttanu sinne kattohuoneistoon asumaan! Se on kantanu sinne oikein puruja ja jyviä ja tukkinu sen putken ihan umpeen puruilla  :shock:  Joskus se käy häkissäkin, se on iso prosessi kun se raivaa sen putken auki ja palattuaan sulkee taas.

metsku

#566
Tuo dunan syöminen on eläimen tapa kertoa, että ei ole hyvä olla! Ei ole oikein paikata dunaa vaan eläin pitäisi siirtää isompaan ja virikkeellisempään asumukseen.

EmmaTi, meidän talvikolla on toi sama häkki ja sekin on tukkinu putken mutta kyllä se joka yö viettää aikaansa siellä häkissä kuten sunkin hamsusi. Ei kukaan hamsu jaksaisi yötä viettää siellä kattohuoneistossa.

Ely

#567
metsku, tietenkin paikkaan dunan jos voin tarjota sen muille hamstereille asutettavaksi <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> Esimerkiksi tuossa kuvassa olevassa dunassa asustaa nyt pari roboa.

EmmaTi: Otin omasta Hamster Heavenista sen katon pois kun sen asukki käytti sitä vaan vessanaan. Pesän se teki sinne putkeen. <!-- s:roll: -->:roll:<!-- s:roll: --> Nykyään se asustaa tässä modatussa kanihäkissä:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

EmmaTi

#568
Joo kyllä se öisin varmaan liikkuu kaikkialla, koska olen tarjonnu juomapullosta vettä sinne ylös päivällä ni ei ollut janoinen  :)

Pystyyköhän noita putkia pitää vielä aikuisenakin? Mahtuuko niissä kulkemaan?

Ely

#569
Kyllä sen entinen asukki niissä putkissa mahtui olemaan (= nukkumaan) vaikka onkin täysikasvuinen.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."