Vanhan hamsterin elämää

Minski

^ Voih :|
---

Mä oon niin ilonen, kun meiän Vincent (2 viikon päästä 2 v) on ihan samanlainen kuin aina :sydan
Nuorekas, eloisa pappa :) Voi olla, että pärjäis vaikkas vieläkin lemmikkiluokassa nuoruuspäivien kaltaisesti :)
Hamsteriton tätä nykyä

Pauliina

Mein hamsu ei vielä mikään pappa oo  XD  alle 1v. ;)      mun kamun entinen hamsteri oli 1v.  mutta sillä oli vanhuus-oireita  :huh
<3 Just live with it <3

Mort

Dayna on kohta kaksi vuotta vanha ja sen kyljet on kaljuuntuneet ja se liikkuu hieman jäykemmin. Voiko tuota kaljuuntumista jotenkin estää/hidastaa?

TamTam

Meidän tyttö alkaa myös vaikuttaa jo siltä, että viimeiset päivät on menossa. Käytiin eläinläkärillä viime viikolla ja sen hampaita lyhennettiin ja se sai antibioottikuurin, koska epäiltiin, että sillä on hengitystie-infektio. En ole kuitenkaan huomannut hamsterini voinnin paranevan, vaikka se syö nyt jo neljättä päivää niitä antibiootteja  :cry:
Se syö vain enää vähän, ja ainoastaan tuoreruokaa. Nukkuu paljon ja "vuorautuu" purujen kans koppiinsa, vaikka siellä on paljon pehmikettä. Käy vain vähän aikaa käppäilemässä ja menee takaisin nukkumaan.

Epäilen, että tytöllä on kasvain, koska se on nuollut paljon mahaansa (karvaton kohta mahassa). Eläinlääkäri sanoi, että kokeillaan ensin, että auttaako antibiootit, ja jos ei, niin luultavasti kyseessä kasvain..  :roll:
Turkkikin sillä on huonontunut, ei enää kiillä, on sellainen samea ja ohut.
Voi voi, paha mieli on  :cry:
Harkitsen tässä juuri, että soitan huomenna taas ell:iin, ja kysyn, että joko olisi lopetus paikallaan, vai jatketaanko lääkitystä.

Nilla

Meidän vanha Omppu senkun jaksaa viellä huristella  :)  Vaikka selviä vanhuuden merkkejä on, Omppu on silti melko vilkas ja kädessä ei meinaa pysyä paikallaan  :P
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Mianna

Aadasta (1v 7kk) ei huomaa mitään muita vanhuuden merkkejä kuin turkin oheneminen, mutta sitäkin on vain paikoitellen. Öisin se huristelee juoksupyörässä, tuhoaa pahvisia virikkeitä, kaivaa tunneleita ja liikkuu muutenkin yhtä paljon kuin vuosi sitten. Sylissä taas ollaan hetki paikallaan ja sitten lähdetään viipottamaan. Kynsien leikkaamisesta ei meinaa joskus tulla mitään kun sitä ollaan koko ajan niin hullussa menossa. :D

Elmeri-hamsu

No minulla on jo uusi hamsu mutta entinen eli 3v ja 3kk.

No. Sille tuli hajurauhasen ympärille joku patti. Se oli venäjänkääppäri. Talvikko normaali. Tapu oli niin kiltti ja iloinen. Kunnes se alkoi repiä pattiaan. Siltä lähti karvaa ja se laihtui ja lihosi. Välillä se olisi voinut olla liito-orava. En aluksi tajunnut että surin sitä. Mutta kun sain uuden sain melkein hermoromahduksen. Minulle oli liikaa uusi hamsu. Kaikki muistutti tapsua. Elmo tekee kaiken eri tavalla. Yhden yön olin nukkumatta ja pohdin. Hamsu oli vanha ja vieläkin näen sen mielessäni. Muistan siitä kaiken ilot ja surut. Tapu oli kiltti ja ystävällinen se ei juuri koskaan purrut kovaan. Olimme erottomattomat kunnes kuulin että se oli kuollut. Silloin tajusin että sen polku loppui. Puhuin siitä usein ja sainoin että ei se "kauheaa ollut" Kunnes tajusin että se oli valetta. Kuulin että se oli halvantunut kokonaan yläkertaan. Viiden aikoihin. Paripäivää ennen sillä oli halvaantunut etutassu, mutta se parani. Mutta siitä tuli kohtalokas seuraus. Varoitan vain että se voi olla aluksi pelottavaa kun ajattelee kuolemaa,mutta kun se on tapahtunut. On vähän hämillänsä ja miettii onko se totta. Lopulta ajattelee että elämä jatkuu ja nyt jos hamsulla oli kipuja niitä ei ole eikä tulekkaan. Se on päässytelämästänsä joka oli mutkia ja käänteitä paljon. Ajattelin vain positiivisesti. Enole päässytsen kuoleasta vieläkään yli. se on ollut haudassa reilu 2kk. Sulattelen asiaa, mutta olen päässyt yli ja olen päättänyt jatkaa elämääni.
Elmeri <33

Mort

Daynan turkki näyttää nyt tältä  :(
Aika huono kuva, mutta se ei pysynyt millään paikallaan.

Pinja

Pinjakin on osottainut vanhuusoireita myös.. Jos oikein laskin, niin se olisi nyt 1v 8kk, en ole oikein varma, koska Pinjuli on ostettu eläinkaupasta. Sillä on alkanut karva lähteä, se ei herä enää kun häkkiin laitetaan ruokaa tai jos häkin luukku avataan. Ennen se heräsi heti.. Eikä se ole enään melkein yhtään hereillä, nukkuu vain.. Ja lisäksi kuolaa..
[size=85]Me synnyimme alastomina, märkinä - ja siitä se vain pahenee.[/size]

henna

Meidän Aino (2 v 3 kk) on kanssa mummoontunut :) Turkki on vähän takkunen, muutenkin sellaisen ruttuisen oloinen, kävely on sellasta köpöttämistä ja nukkuu paljon. Sitten on silmien ympäriltä lähtenyt vähän karvaa pois ja silmät koko ajan puoliummessa, sillein kuin kesken unien herätetyllä hamsterilla, onko tämä vain yksi vanhuuden oire vai onko kyse jostain eri jutusta?

Hurjaa vauhtia Ainuska kyllä vetää köpöttäen ;) Tavallaan sitä on paha katsoa kun tietää, että ei enää hirveän kauaa ilahduta nökönenä meidän kotia. Mutta täytyy nauttia tästä mummoajasta.

maarit

Lainaus käyttäjältä: "maarit"Cisse on laihtunut ja turkki on harmaantunut/harventunut selvästi.Nukkuu enemmän kun ennen.Syö kuiteski normaalisti ja hyvällä ruokahalulla ja juoksupyörä on ahkerassa käytössä edelleen vaikka liikkeet onki hidastuneet.Hieman äreä papasta on kieltämättä tullut mutta silti se on mamman mussukka.  :sydan

Cisse täyttää viikon päästä 2 v.Nukkuu paljon ja on iha harmaa/nuhjusen olonen ja kävely on juuri sellasta köpöttelyä.Heräilee omia aikojaan ja ei herää enää edes siihen kun laitan sille ruokaa kämppään.On ehdottomasti kyllä elämänsä ehtoopuolella ja hirvittää jo valmiiks kun se päivä tulee kun on nukkuu pois tästä maailmasta.Syrkeistä ehdottomasti yksi rakkain!  :sydan
Tällä hetkellä hamsteriton

Mianna

Kuuluukos vanhuuden oireisiin myös karvan lähteminen?
Olen huomannut, että Aadalla (1v 9kk) on leuassa paljas kohta, mutta en ole huomannut ylimääräistä raaputtamista. Muuten neiti liikkuu ihan kuin ennenkin ja syö, paitsi lösähtää aina välillä tasolle torkuille.

maarit

Lainaus käyttäjältä: "maarit"Cisse täyttää viikon päästä 2 v.

Cisse kuoli päivää ennen kun olisi täyttänyt 2 v.Löyty perjantaina pesästään nukkumasta ikiunta ja lauantaina olisi siis täyttänyt 2 v. :cry:
Tällä hetkellä hamsteriton

Eve_

Entinen hamsterini Viksu nukkui pois viime keväänä, mutta muistan kaiken kuin eilisen.

Viksu alkoi nukkua enemmän ja enemmän, hiljalleen karvakin alkoi näyttää kiillottomalta ja kauhistuin kun torstai aamuna näin Viksulla aivan karvattoman pienen ympyrän mallisen kohdan.
Olin tiennyt jo viikkojen verran, että yhteinen aikamme vähenee, mutta olin siirtänyt sen pois mielestäni, en tahtonut käsitellä asiaa.
Lauantai aamuna kamala tunne valtasi minut -Viksu oli aina pitänyt öisin hirveää mökkälää, mutta nyt ei ollut kuulunut mitään.
Avasin Viksun nukkumakopin ja löysin herran kippurasta nukkumassa ikiunta.  Nykyään voin jo puhua asiasta ja käyn Viksun haudalla usein viemässä kukkia, kynttilän tai auringonkukansiemeniä -Viksun lempiherkkua. :sydan
Piikit voivat satuttaa sinua, ihmiset hylätä, auringonpaiste muuttua sumuksi, mutta et ole koskaan ilman ystävää, jos sinulla on hevonen.

(Douglas Mallock)

Tüna

Meillä on Nea jo selvästi vanhentunu.  :<  Ei se nyt onneks ihan vielä oo siinä "köpöttelyvaiheessa", energiaa riittää vielä rynnätä ruokakupille jos se kuvittelee mun tuoneen ruokaa.  :grin Tammikuun 2. päivä onkin neidillä 2-vee synttärit.

Karva on ohentunu huomattavasti ja Nea nukkuu niin paljon ettei sitä nää kun ruokailemassa, jos on tuonu tuoreruokaa. Sekä Nean äiti että isoäiti kuolivat aivan yllättäen 1,5-vuotiaina, ei mitään merkkiä vanhenemisesta tai sairaudesta (eläinlääkäri sanoi että luultavasti sydän petti). Nealle on suotu selvästi paljon pidempi elinikä sen takia, ettei se ole koskaan kuluttanut energiaansa poikasiin.  :) Nea on aivan erityinen hamsu sen takia, että sen kuoltua minulla ei ole enää yhtään omaa kasvattamaani hamsua...