• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Vanhan hamsterin elämää

Aloittaja mantsikka:>, 25.08.07 - klo:00:31

« edellinen - seuraava »

Elpsu

Ihanaa lukea miten täällä joidenkin papparaiset/ja mummeroiset vielä on sellasia ''ikivirkkuja''  :sydan: :icon_cheesygrin:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Elpsu - 13.10.13 - klo:12:55
Auttaako että lisää rypsiöljyä ruokavalioon/ ja laittaa jonkun kostean pyyhkeen häkin lähelle..?.

Kyllä se hiukan tuntuu ainakin meillä auttavan. :icon_e_wink:

Lainaus käyttäjältä: Elpsu - 13.10.13 - klo:12:55
Se heräilee päivisin mielestäni enemmän, tekee paperi pesää terran nurkkaan, ei koppiin.. ja oon sitäkin hieman ihmetellyt :icon_cool:

Nämä on tuttuja juttuja reilun vuoden vanhoilta, jostain syystä oma sykkyräpesä on jossain vaiheessa se paras.. :nuts:

Lainaus käyttäjältä: Elpsu - 13.10.13 - klo:12:55
Oon ruokkinut mielestäni tosi monipuolisesti herraa tuoreruoilla ym (joka pv. 2-4 lajia), ja syöttänyt laadukasta siemenseosta. Mä silti alan syyllistään itteä etten hoida hyvin. Terralla on kokoa n. 100x35x45, se ei kauheen usein pääse jaloitteleen, lähes päivittäin kuitenkin pidän sitä sylissä, ja sängyllä että saa vähän ihmetellä muutakin maailmaa..

Mukavaltahan tuo kuulostaa ja asumus on aika iso, joten äläpä turhaan itseäsi syyllistä. :no:

Robo :3

Meidän talvikko on nyt n. 1½v. Huomaa kyllä että jo nyt on vähän ''höperö''.. Siis juoksentelee kovaa ja on muuten iha ok , mutta sillä oli vähän aikaa sitten silmätulehdus..(silmä oli muurautunut ihan kiinni) johtuneekohan vanhuudesta ? Ja on alkanut puremaan paljon! Ennenkin aina napsas jos sormen laitto suun eteen, mutta nyt kun ottaa kädelle joka kerta pitää purra ja kovasti!  :icon_lol: Venla on myös vaihtanut nukkumapaikkaa vieneen laatikkoon josta se on nakertanut pohjan irti.. Se ei siis enää ole nukkunuut vähään aikaan mökissään. Laatikossa ruokakuppi ja luukku aitaukseen on kätevästi lähellä, toisinkuin mökki on toisessa päässä häkkiä. Ei enää juokse juoksupyörässäänkään samallailla kuin ennen spurttaili. Tämä tosin normaalia hamsun vanhenemisessa :3
Venla laahustelee häkissään ja oon huomannu et kyllä painoakin on tullu lisää ja paljon! (ei kyllä johdu vanhenemisesta juurikaan..) Mutta eihän Venla muuten niin vanha ole ! :D Vähän vaa muuttunu nuoruusajoiltaan:3
http://llovelyhamsters.blogspot.fi

Braak's Wiima
Goldilock's Åtava
Rousku
R.I.P Venla

Ken_G

#228
Yökyöpelin Uskalikko tuli eilen 2 v 4 kk ikään. Sen kunniaksi vanha herra hölkötteli iltalenkin juoksupyörässä  :icon_e_biggrin:

Ja samalla kaverilla nyt kuukausi lisää eli 2 v 5 kk, ja edelleen pirteän oloinen ainakin ikäisekseen  :sydan:

gimlixx

^ Taitaa olla meidän jo edesmenneen Yökyöpelin Usvatalvikin poikuesisarus. :)

MortimerRiddle

Minun Suffelini on nyt 1v 6kk. Silmäongelmia on ilmennyt ja tänään häkin puhdistuksen yhdisteydessä koitin hieman keitetyllä vedellä puhdistaa niitä, mutta ei tuo siitä hirveästi tuntunut piittaavan. Noista huolimatta ei ikä oikeastaan näy mitenkään. Turkki on edelleen tuuhea ja ruumis tanakka. Pirteyskin on yhä aika tavallista tasoa, vaikka toki ehkä hieman laskenut nuoruuden päivistä. Tämän kevään ensimmäisen voikukan hömö sai tänään ja kyllä maistui. Meni kukintoineen päivineen vaikka edellisenä kesänä kelpasi pelkät varret. Kyllä tuo vanhuus on tuonut mukanaan myös hyviä puolia, kuten rauhallisuus. Ennen Suffeli oli kädessä kuin sulaa voita, nykyään se taas istahtaa kämmenelle kuin painava möntti ja ihmettelee siitä maailman menoa kaikessa rauhassa. Ihana Suffis.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nippe ja Nappe

Minun pikku vanhus veljekset Nippe ja Nappe ovat 1v 9kk ja Nipellä tuo vanhuus ei näy missään ja vetää kauheen maratoonin pyörässä joka yö ja usein myös päivällä turkissa ei näy mitää muutosta ja ei oo haalistunu tai mitää ja syötän ihan normaalaisti kuivaruuat ja siemenseokset joka päivä ja tuoretta menlkeen joka päivä ja pari kertaa viikossa jotai maito-ja liha tuotteita. Eikä ole poitsulla mitään vaivoja muuta kun pieni laihtuminen Nipellä. Nappe taas on sairastellut aika paljon on ollu pieniä patteja (ei kasvaimia), silmätulehdus kahdesti ja nyt on varvas ihan oudon näkönen näyttää että siellä varpaassa ois joku tosi kipee että jos vaikka leikkaan kynsiä niin se riittää jo että kosken niin alkaa huutamaa ja ihanku pari kyyneltäkin vierähtäis poskelle. Nappe on ollu koko elämänsä aika tukevassa kunnossa ja painaa tällä hetkellä 62 g aika iso talvikoks. Juoksee seki sillä pyörässä mut suurimman osan ajasta Nappe nukkuu tai säätää jotai purujen kanssa ja hyvin tässä vielä menee. Poitsut täyttää jo kaksi 4.10.

Ken_G

Jaaha, pientä päivitystä taas  :icon_smile:

Yökyöpelin Uskalikko "Usko" täytti eilen 2 v 10 kk ja kävi verryttelemässä isossa juoksupyörässä. Sitten taas häkissään jaksoi vielä raahata golfpallon kokoisen kuivan patonginpalan omiin kätköihinsä  :sydan:

Alexandrian Amantes Amentes "Timo" 2 v 6 kk 20 pv myöskin veti iltahölkät pyörässä.

Alkemistin

Sulla on kyllä uskomattoman ikäisiä hamstereita, etenkin jos ovat syrkkejä (en osaa noista kasvattajanimistä nyt päätellä).  :peukku:

Rion

Tällä hetkellä minua olemassaolollaan yhä ilahduttavista tyypeistä vanhin on 2,2 vuotta (vkh tv). Hiukka kömpelöksi käynyt, muutenkin hitaammaksi. Mutta auta armias, kun juoksariin pääsee kömpimään... silloin ei mummelia pidättele mikään! Rullaati rullaa...

Kys. hamsun sukulinjasta minulla on hyvin vähän tietoa saatavilla, ei rekisteröity tapaus. On terve, mitään isompia ongelmia ei ole koskaan ollut. Suunnilleen 1,5 vuoden iässä alkoi hormonaalisen toiminnan heikkenemisen seurauksena pudottamaan karvaa hennosti sisälonkkien alueelta, mikä on ehkä hieman aikaisin, mutta ei haitallista. Sinällään surkukoominen juttu, että hiljattain olen joutunut kaksi oikein mainiota rek. kasvattajalta saatua tapausta lopettamaan hyvin nuorella iällä erinäisiin, hankaliin terveysvaivoihin, mutta tämä pieni, rujo mysteerimyyrä vetelee yhä voimissaan. (Sanottakoon vielä, että molemmat em. tapaukset omasivat vain erittäin huonon tuurin.)
Pienien tassujen jälkiä siellä sun täällä - matoilla, seinillä, sydämen päällä.