Sopiva paikka testata allergiaa

Aloittaja Embuskaa, 10.09.15 - klo:19:53

Embuskaa

Mulla ja äitillä on molemmilla eläinallergia ja astma mut mulla ei tuu kaverin talvikosta mitään. Mut äitin pitäs ja munkin kyl kannattas viel testata allergiaa nii missä pystyis testaa?  :icon_cheesygrin:

MK

Viralliset allergiatestit lienevät se paras vaihtoehto. Myös esimerkiksi hamsterinäyttelyissä vierailu antanee hyvin osviittaa allergisoitumisesta, mutta pitkäaikaisen altistumisen testaamiseen nuo allergiatestit tosiaan lienevät paras vaihtoehto. Jotkut hamsterikasvattajat saattavat suostua siihenkin, että ostaa hamsterin sillä varauksella, että sen joutuu allergian vuoksi palauttamaan, mutta siinä on toki se eläimestä luopumisen harmi mukana.

Ana

Ja kannattaa myös käydä jossaki kasvattajan luona katsomassa hamsuja saa hinkata naamaansa niihin niin näkee tuleeko heti oireita :) Puru yms. kumminkin taitaa olla pahin allergisoija. Ja sehän on helppo ostaa yksi pieni paali kotia ja avata se ja katsoa tuleeko mitään. Itse testasin näin heinän kun kani piti tulla, mut empäs kestäny heinää enään :(