• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Lisette

#45
Pistin eilen Ruulle terran. Ah, mikä hiljaisuus, ei rämiseviä kaltereita, ei kolisevaa muovia, ei mitään...
[size=85]ex-feliX.[/size]

Randij

#46
Hienoa  XD  Jeijei, uusi pulina. Seikkailutin äsken vähän Juliusta..
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Insku

#47
näyttelyistä tuli hyviä kuvia ja sietä sain vihdoin hommattua 20 litran mörtti säkin :lov

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Anonymous

#48
..joka olisi naaras, ja myöhemmin huomaisi että hamsu on tiinenä ja on ollut jo silloin kun hamsterin oli ostanut. Kuvitellaan näin, ettei ostajalla olisi aiempaa kokemusta kuin parista hamsterista. Miten pitäisi toimia? Entä jos eläinkauppa ei olisi niin luotettava ja hyvä, eikä  enää huolisi hamsteria takaisin, olisi vain että "kyllä sun pitää pärjätä, sun hamsterisi se on". Kun jos ei ole yhtään harkinnut eikä varautunut siihen että pian sinulla olisi hamsu äiti + 6 poikasta, niin ei olisi helppoa hoitaa niitä.

Kysymys tuli mieleen mulle pari päivää sitten, ei oo mitään ideaa mistä, haluisin vain kuulla mielipiteitä miten sitten pitäisi/voisi toimia.

Minski

#49
^ Vaikea kysymys. Periaatteessahan eläinkaupan pitäis asiasta vastuunsa kantaa noin niinkuin ainakin moraalisesti aatellen, mutta eläinkauppoja on niin laidasta laitaan... Ja toinen asia on sitten se, että haluaako niin vastuuttomaan eläinkauppaan viedä niitä poikasia, jotka myy kantavia naaraita, en itse ainakaan luottaisi, etteikö se voisi tapahtua uudelleenkin siellä, vaikka juuri niiden poikasten kanssa, joita sinne vie.

Itelle on käynyt tuollain joskus, että äiti osti mulle hamsun, joka olikin kantavana ja sai poikasia, muistaakseni 4 niitä oli, yksi pidettiin itse ja eläinkauppa otti ne loput poikaset.
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#50
^ Niin. Sillon kun sulle on noin käynyt, niin oliko sulla vielä kokemusta hamsuista niinkun kasvatus puolelta?

edit// onko kellekkään käynyt niin että ois saanut tyttö hamsun pojan sijasta vaikka sanottiin sen olevan poika, tai toisinpäin?

Minski

#51
Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"^ Niin. Sillon kun sulle on noin käynyt, niin oliko sulla vielä kokemusta hamsuista niinkun kasvatus puolelta?
Ei ollut, kun se oli mun toka hamsuni ja olin joku 14-v eikä me tiedetty silloin hamsuista puoliakaan siitä mitä nyt tiedän :) Ei edes tiedetty, että on olemassa jotain niin naurettavaa kuin hamsterikasvattajat :D Eläinkaupastahan sillon kaikki osti hamsunsa ja jos joku olis mulle sillon 14-vuotiaana sanonu, että musta tulee hamsterikasvattaja niin olisin kyllä varmaan nauranu :P
Hamsteriton tätä nykyä

Ananas

#52
Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"onko kellekkään käynyt niin että ois saanut tyttö hamsun pojan sijasta vaikka sanottiin sen olevan poika, tai toisinpäin?

Serkkujen talvikkoneiti Maisa paljastuikin talvikkoherrraksi.

Vevve

#53
Käväisin tänään läheisellä pelastusarmeijan kirpparilla, ja mitä löysinkään! Laatikollisen kääpiökokoisia jyrsijäntavaroita. Aika paljon oli kaikkea muovista, mutta kotiin lähti hieno kaksikerroksinen Karlien puumökki ja hassu kiikkulautajuttu.  :)

Ananas

#54
Vattu on oppinut mun lukkarin ulkoa. Tulin kotiin ja arvaa kuka odotti häkissään hereillä?

Lisette

#55
^ Aww  :lov  :''D

Oikeesti, miten musta tuntuu, että nyt, kun Ruu on terrassa niin se olis kiltimpi ja sosiaalisempi ? Sillon kun se oli dunassa, niin sen sai tyyliin repiä sieltä, mutta eilen se jopa tuli puoliks itse mun kädelle ! Waaau :'''D
[size=85]ex-feliX.[/size]

Marla

#56
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Periaatteessahan eläinkaupan pitäis asiasta vastuunsa kantaa noin niinkuin ainakin moraalisesti aatellen, mutta eläinkauppoja on niin laidasta laitaan... Ja toinen asia on sitten se, että haluaako niin vastuuttomaan eläinkauppaan viedä niitä poikasia, jotka myy kantavia naaraita, en itse ainakaan luottaisi, etteikö se voisi tapahtua uudelleenkin siellä, vaikka juuri niiden poikasten kanssa, joita sinne vie.
Jep. Ja myöskin se, kertooko eläinkauppa ostajille, että poikaset ovat mahdollisesti sukusiitoksesta syntyneitä jne. vai myyvätkö vain siinä missä muutkin poikaset...
Omakohtaista kokemusta on poikasesta, joka sitten kuolikin jo vuoden iässä ja oli kummallisen mallinen, pieni ja hieman omituinen luonteeltaan - ilmeesti sisaruksissa oli samaa vikaa. :roll:

Anonymous

#57
Niin, ja siis  mä olen täysin samaa mieltä Marlan ja Minskin kanssa, mutta aattelinkin, että jos kyseessä on aloittelija hamsutuksessa, ja ei välttämättä osaisi ns. arvioida niitä huonompia kauppoja. Mutta mun mielestä ois törkeetä antaa hamsteri naaras aloittelijalle, joka on tiinenä, ei semmoinen kauppa hyvää palautetta saisi.

Marla

#58
^ Välttämättä eivät eläinkaupassa edes tajua naaraan olevan tiineenä.

Anonymous

#59
^ Niin no joo.. (: Enpä tullut ajatelleeksi.