• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Sahapukki

#660
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Ikean Ivar-sarja on erittäin käyttökelpoinen:

http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=ivar

83 x 50 cm hyllylevyt ovat juuri sopivan kokoisia Ferplast-dunalle tai vastaavan kokoiselle asumukselle.

Jeps! Onkos tuolla ihan semmosia hyllykköjä, johon mahtuu vierekkäin + päällekkäin asumuksia ainakin pari kappaletta? Vaikutti ihan kivoilta, ja hyllyköt joihin pari asumusta mahtuisi päällekkäin ja vierekkäin tasot vaikuttivat kylläkin aika huterilta...
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ken_G

#661
Eivät ole huteria, voin vakuuttaa kun olen käyttänyt tuota useamman vuoden. Hyllystö siis kootaan itse noista osista halutun korkuiseksi ja levyiseksi yhdistämällä päätytikkaita ja hyllylevyjä, periaate on ihan sama kuin Lundian hyllyissä mutta hinta paljon edullisempi. Päätytikkaita on kolmea eri korkeutta (124, 179 ja 226 cm) ja tähän tarkoitukseen sopivan hyllylevyn mitat siis 83 x 50 cm.

Lakupekka

#662
Mä olen aina tykännyt suunnitella noita kuivaruokia ja sekoitella keskenään jne, mutta tämän päiväisestä jäi kyllä ketutus päälimmäisenä mieleen. Kissat oli tietty mukana touhussa kuten aina, ihmettelemässä miksi se tunkee niiden kuivaruokaa joidenkin hempulan kuivattujen hedelmien ja pähkinöiden joukkoon?! No, kun olin saanut sekoiteltua kaikki keskenään, niin nuorimmainen mirri yrittää tunkea pöydälle. Äkkinäisesti käännyn ja nykäisen pöytäliinasta koko ison purkillisen kuivaruokaa lattialle, meidän ei niin usein imuroidulle pöydän alustalle.. Onneksi hamsut ei ala (toivottavasti..) nirpistelemään, vaikka niiden ruoissa nyt vähän kisujen ja koiran karvoja olisikin.  :D
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Sahapukki

#663
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Eivät ole huteria, voin vakuuttaa kun olen käyttänyt tuota useamman vuoden. Hyllystö siis kootaan itse noista osista halutun korkuiseksi ja levyiseksi yhdistämällä päätytikkaita ja hyllylevyjä, periaate on ihan sama kuin Lundian hyllyissä mutta hinta paljon edullisempi. Päätytikkaita on kolmea eri korkeutta (124, 179 ja 226 cm) ja tähän tarkoitukseen sopivan hyllylevyn mitat siis 83 x 50 cm.


Jeps! Pystytkö laittamaan linkin siihen hyllyyn, mitä itse olet käyttänyt?
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ken_G

#664
Minulla on sellainen kaksiosainen yhdistelmä, jossa on kolme 50 x 179 cm päätytikasta:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/63756709/

ja kahdeksan kpl 50 x 83 cm hyllyjä eli neljä per hyllyväli:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90166576/

Siis mihinkään valmiisiin hyllyihin ei ole olemassa linkkejä, vaan noista osista kootaan oman tarpeen mukaan sen levyinen ja korkuinen kokonaisuus kuin halutaan.

Veda

#665
Lainaus käyttäjältä: "Lakupekka"Onneksi hamsut ei ala (toivottavasti..) nirpistelemään, vaikka niiden ruoissa nyt vähän kisujen ja koiran karvoja olisikin.  :D

Meillä noi koirat tykkää vähän liiankin kanssa hamsujen siemenistä, miten niin ahneita...

Tämä aamu aloitettiinkin sitten kiinarin metsästyksellä. Poika sanoi mulle että ihan kuin joku olisi vilahtanut biojäteastiasta... katsoi vielä uudelleen ja totesi et taas lähti. No eikun ihmettelemään kuka lähtenyt karkureissulle, avasin oven ja Roxannehan siellä napittaa silmiin :) Onneksi oli tuo kesyin versio niin oli helppo saada kiinni. Se on asustellut tyttärensä kanssa ja seuraavaksi kokeilu miten tulee sen kanssa vähän ajan eron jälkeen toimeen. Onneksi tulivat hyvin juttuun, tytär oli oikein "ilahtuneen" näköinen kun mamma palasi. Pienestä aukosta sitä oli livohkaan lähdetty, onneksi löytyi pian, eilen vielä majaili dunassaan  :)

kiivi112112

#666
Meillä on semmonen 1v syrkki uros joka ei vielä ole kesy ja olenkin laittanut tänne jo kysymyksiä siitä. Se on kyvin kesy siinä mielessä että se ei pelkää kovia ääniä ollenkaan ei säpsähdä vaikka joku kolahtaa ei edes pelkää imuria tai ruohonleikkuria. Nukkua tursottaa vaan  XD

rosewood

#667
Voivoi huomenna tulee sitten taas (puolivahingossa) uusi syrkki  :lov
[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

rosewood

#668
Tänään tuli siis eläinsuojeluyhdistyksestä tyttösyrkki jonka ikä on tuntematon mutta itse veikkaisin jotain vuoden ikää. Eläinhoitolassa oli elellyt vajaa 70 senttiä pitkässä häkissä ja nyt meillä sitten 80 senttisessä. Tuo tyttö juoksee koko ajan pitkin poikin häkkiä ja on jo katossakin kiipeillyt. Siis ei pysähdy hetkeksikään. Johtuukohan uudesta paikasta vai onko joku vialla? Sulo meinaan on sellanen viilipytty joka ei turhia hötkyile ja tää on ihan uus tilanne.
[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

Marla

#669
^ Varmaan uudesta tilanteesta johtuu. Tuskin mikään on vialla.

Hyacinth -syrkille tuli tänään täyteen tasan 28 kk ikää. :) Juoksari on yhä käytössä ja mummeli touhottelee melko aktiivisesti muutenkin - iästä viis.

Anzukka

#670
Tänään sain maistaa oman kasvattipojan hammasta. Poika oli hiukan kiukkuinen kun menin tökkimään kesken kauneusunien. :) Kiva vekki tuli keskisormeen. Nyt sitä ainakin tietää miltä tuntuu kun hamsteri puree kunnolla! :D

Campsyt ovat päässeet hamsterduniin asumaan ja olen ihan rakastunut näihin! Eilen meille siis muutti pojat vaaleansininen/samppanja hopeoituva ja musta hopeoituva sekä tytöt sininen ja normaali (umborous?). Taisi mennä kaikki mistä Jonna kertoi ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun olin täpinöissäni nuista pikku pirpanoista!!  :lov  :sydan
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Meven

#671
Tänään vihdoin kävin ostamassa kaks pientä robovaavia tuon talvikkopapan "rinnalle" ? Faunataresta lähtivät, mutta oli niin mukava (ja oikeasti asiantuntevan oloinen) myyjä + poikaset näytti tosi hyviltä kaikinpuolin, niin pakkohan ne oli viimein mukaan napata. (: Oon kyllä ihan rakastunut jo!

S.D.G.

#672
^^ Mä sain lauantaiaamuna näyttelyyn lähtiessä elämäni ensimmäisen syrkinpureman (oma vika, ei saa jättää sormea hamsterin ja sen herkkuporkkanan väliin  :roll: ) ja on muuten mahdottoman ilkeä, keskisormessa mullakin. Murmelini pikkuiset ylähampaat sattuivat juuri pureutumaan kynnen reunassa olevaan herkkään ihoon. Verentulo ei meinannut lakata millään ja haha, sattuu vieläkin.  xD  Ihanat pikku hampsterit!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Sirpa

#673
Hah hah, minulla on pikkusormessa kohta kolme vuotta vanha arpi (jos oikein tarkkaan katsoo), joka tuli siitä kun panin käteni harkitsemattomasti Katariina-syrkin ja sen jyrsimän oven väliin. Katariinaa ei enää ole, mutta rakkaat muistot ovat vielä tallella  xD

Anzukka

#674
^^ Juu verta tuli niin pirusti ja on vieläkin kipea sormi :D

Mut varmaan ajetaan kohta pois täältä foorumilta kun joka viestissä lukee että " Rakastan mun pikku cämpsyjä!!" :D On ne kyllä vaan kehumisen arvoisia. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com