• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterikirjat

Aloittaja Essi, 24.11.08 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

Elliska

#15
^ Edellisellä sivulla olikin jo keskustelua Hamsterin hoidon ABC:stä. Siinä on hyvät kuvat ( :sydan ) mutta tieto on vähän väärää välillä :S

GaneshaX

#16
Varsinkaan pikkujyrsijöiden elämällä ei näytä olevan mieltä eikä sisältöä, ellei niillä ole jälkeläisiä. Jo siis pyrimme hoitamaan hamsteria lajille sopivalla tavalla, sille pitäisi oikeasti antaa mahdollisuus myös jatkaa sukua.

Hamsteri - Peter Hollmann - Karin Skogstad

 XD  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elliska

#17
^ Hah, mä oon kituuttanut meidän hamstereita kun en oo antanut kenellekkään mahdollisuutta jälkeläisiin :haha

Essi

#18
Juu oon kuullu et niis on virheit..  Mut mitä??

ammie

#19
^ No johan tässäkin on lueteltu hieman noita virheitä, joita kirjoista saattaa löytää. Täytää kyllä myöntää, että olen nauranut näille jutuille makeasti.   xD
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Ninni M.

#20
Mä oon kirjastosta lainaillu, mutta ne tosin on useita vuosia vanhoja, että ois täälläkin päin kiva saada vähän uudempaa luettaavaa.
Syrkkiprinsessa Peppi ?

Olive

#21
DWARF HAMSTERS
kirjoittaja: Vanderlip, Sharon L.

Onko kukaan tutustunut kyseiseen teokseen? Ajattelin tilata tuon Viirun mainitseman teoksen ja tälläiseen törmäsin.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#22
Meiltä löytyy nää kirjat

Keskimmäiset on suosikkeja, niissä on ihanat kuvitukset. Ylhäällä keskellä olevassa on ihmeen paljon paikkansa pitävääkin tietoa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#23
^ Oho, sullahan on jo hieno kokoelma :yes:
Mistä olet löytänyt noita opuksia ?

Meillä on joskus ollut noista pari, mutta en tiedä missä ne nyt menee, kun taisin niitä joskus antaa pikkusiskolle, kun se oli pieni. Nyt haluaisin alkaa keräämään kanssa hamsukirjoja, lähinnä juuri niiden kuvien takia, en sen tekstin takia :D
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#24
Näistä taitaa olla liki kaikki huutonetistä :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Essi

#25
Miten joku voi tehä hamsteri kirjan jos on om istanu jotai 2 hamsterii eikä tajuu niist mitää melkee

GaneshaX

#26
Ainakin yhden noista kirjoista on kirjottanut mies, joka on omistanut ihan hillittömät määrät syrkkejä ja jalostanut niitä. Juurikin tämä englannin kielinen kirja joka mulla on.
Mutta enhän mä toki osta kirjoja sen takia, että oppisin hamsujen hoidosta jotain, vaan sen takia, että ne on mun keräilykokoelma :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vilma

#27
^^ Kyllähän lähes kuka tahansa voi kirjoittaa kirjan, jos haluaa.
Tuttuja kirjoja Ganeshaxilla. Itsekin olen selannut kaikki läpi. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

GaneshaX

#28
No, kyllähän sisällöstä näkee nopeasti, onko kirjoittajalla oikeesti mitään tietämystä ko eläimestä ;)  Ja nää on mulla tosiaan ihan vain keräilyn vuoksi.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ritu

#29
Tiesittehän te että hamstereita on kahdeksaa eri rotua. Nämä rodut ovat luonnonvärinen kultahamsteri, täpläkultahamsteri, venäjänkultahamsteri, beigenvärinen (creme) kultahamsteri, teddykultahamsteri (satiinikultahamsteri), pitkäkarvainen eli angorakultahamsteri, rottahamsteri (kääpiöhamsteri) ja pikkuhamsteri.
- Näin ainakin Otto von Frischin mukaan  :c8

Minulla on siis ollut ammoisista ajoista lähtien tuon kyseisen herran Hamsterit kirja. Olen nyt sitä huvikseni lueskellut ja itseasiassa yllättynyt kuinka paljon siellä on asiaakin. Toisaalta onhan tämä Otto herra omistanut lapsuudestaan asti hamstereita että sietää jotain tietääkkin. Mutta onhan tuolla hassutuksiakin. Pitää kirjailla tänne kun saa luettua tuon loppuun :D
- Riikka