• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Valkokirjokilpikonnat ja kilpikonnat- esittelyssä :)

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:01:59

« edellinen - seuraava »

Minski

Noniin, pistetääs sitten esittelyyn ja keskustelun aiheeksi toinen lempparikuvioni eli valkokirjokilpikonna- ja kilpikonnakuvioiset syyrikset :) Eli tähän aiheeseen keskustelua ja kuvia kyseisen kuvioisista hamsuista :yes:. Ja kuvissa esiintyvien hamsujen ei tarvitse olla kuvioidensa loistoyksilöitä vaan mielelläni näkisin eri "tasoisia" kuvion edustajia :)
 
Olenkohan yhtään oikeilla jäljillä, jos väitän, että valkokirjokilpikonnat on jotenkin "muodissa" nyt :) Tarkoitan, että tosi moni pitää kyseisestä kuviosta ja moni niitä kasvattaa ja itselleni on tullut ihan lemmikkihamsun etsijöiltä kyselyitä "kolmivärisistä" hamsuista. En yhtään ihmettele kuvion suosiota sillä todella kaunishan se onkin :sydan. Kaunis etenkin mustalla hamsterilla, jolloin kuvio on näyttävä ja eniten edukseen. Kaunein kuvio on mielestäni nauhallisena versiona, laikukas-versiosta en järin pidä.
 
Sitten niitä kuvia :)
Voisin vaikka esitellä 3 omaa kasvattiani eli isoäiti, äiti ja tytär esiintyvät näissä kuvissa:
 
Ensin isoäiti Yoshita, lk satiini musta valkokirjokilpikonna:

Yoshitalla oli siis suurinpiirtein yksi isompi laikku "keltaista" ja taisi olla päässä pienempi keltainen laikku
 
 
Edellisen tytär FIN MVA Adoncia Aurinkoinen, lk rex normaali valkokirjokilpikonna:



Äitinsä niukasta kuviosta huolimatta Ado syntyi näin mukavasti kuvioituna.
 
 
Ja sitten taas edellisen tytär Olivia Onnennalle, lk cinnamon valkokirjokilpikonna:


 
Suht ok, saisi olla mielestäni enemmän laikkuja, mutta ei mikään ihan laikuton kuitenkaan ole. Cinnamonissa kuvio ei vain erotu niin hyvin kuin toivoisi.
 
 
Sitten meillä on tämmöinen musta kilpikonna-tyttönen, Rhonda, eläinkaupasta ostettu:

Saisi olla paljon enemmän laikkuja.
 
 
Ja laitelkaas tekin kuvia omistanne :)
 
(sanokaa vaan, jos teen liikaa aiheita, musta tuntuu että oon ollut vähän suuna ja päänä taas liikaa :oops: Mulle saa kyllä sanoo, että rauhotu xD)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#1
Rakkain hamsuni eli Sylppers, pk musta vkkk ja nauhallinen. Eläinkaupasta kotoisin ja toivotaan että eilinen astutus tuottaa tulosta ja saadaan pikku-Sypyjä.  ;)



Musta vkkk ja musta kk on mun lemppareita, normaali vkkk ei ole niin suosikkini. Toivottavasti Sylppers saa hienoja lapsia, kun haaveissa olisi musta vkkk-tyttö ja musta kk-tyttö.

Ja Sylppersissähän on aika vähän tuota ruskeaa, mutta hurjan nätti se minusta on vaikka näyttelyissä voitaisiin sanoa muuta.

Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

AnnePu

#2
Tässä meidän nuorimmainen lk cinnamon vkkk "Lilli"




PiiaL

#3
Mimose musta vkkk



Blizzard

#4
Sweet Madeleine lk satiini cinnamon vkkk:



Hamsulauma ja koiruus

Nilla

#5
Todella kauniita kaikki  :sydan  Mun lemppari on musta vkkk :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Elliska

#6
Lainaus käyttäjältä: "Hamsutypy"Todella kauniita kaikki  :sydan  Mun lemppari on musta vkkk :)
Sama, pk musta vkkk :sydan  :sydan

Heli

#7
Musta taas tuntuu että eritoten mustat valkokirjokilpparit on aina olleet "muodissa". Ainakin lemmikinomistajien keskuudessa.

Mua on kiehtonut suuresti aina kyyhkynharmaa vkkk. Sellainen olisi kiva joskus saada. Nuo cinnamon vkkk:t on kyllä myös tosi kauniita, vaikka olisin kuvitellut värin jotenkin pliisummaksi. Tosi nättejä!
Kyyhkynharmaa kilpparikin olisi nätti minusta.

Meillä on yksi musta vkkk. Voisin yrittää joskus tässä jaksaa kuvata taas hamsuja ja laittaa uudempaa kuvaa siitä.  :)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Nilla

#8
Mun kiinnostaa myös normaali vkkk  :sydan   Oikeestaan melkeen kaikki vkkk kuvioiset värillä ei oo kauheesti väliä.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Elisabet

#9
kilpparit ja valkkikset  :lov  Laitampa kuvaa  myöhemmin meijän kilppari kuvioisista.
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

KaisaM.

#10
Aiemmin esitellyn Sylppersin tytär, Pamppers.  xD
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

arctican

#11
Tässäpä yksi harvinaisen hieno kyyhkynharmaa vkkk:



Arctican Zarzuela*

Maikkis

#12
^ on kyllä nätti :)

Minnaw

#13
^^ Voi rakkaus. On nuo kilpparit vaan niin nättejä.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Naksuliiini

#14
Sylppers on todella ihana ja pidän myös Pamppersista. Muutenkin pidän kilppareista