Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

Tuoho

Minski

^ Ainakin se voisi näyttää hunaja-kyyhkynharmaalta, mä en oo varma onko tuolla sun hamsulla tikkausta, mutta ei se tikkauksen puutekaan välttämättä mitään sano; lähes kaikki hunaja-kyyhkynharmaat, joita ei oo varta vasten jalostettu on melko tikkauksettomia, tässä on kuvat mun ensimmäisistä hunaja-kyyhkynharmaista niin minusta tuo sun hamsu on hyvin paljon saman näköinen: Nathaniel ja Tajinda. Mutta en kiellä jonkun muunkin värin mahdollisuutta hamsusi kohdalla, mutta kyllä tuo aika hyvin täsmää noihin laittamiini kuviin korvien väriä myöten :)
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

No niin.

Ruoste? Takaa löytyy ruostetta, merkit ruskeat, silmät eivät ole punaiset, mutta eivät mustatkaan.

Salama vääristää silmien väriä tokassa kuvassa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

On toi ruoste.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Tuoho

^^^ Kiitoksia Minski! :)

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ruoste?
TAHTOO.  :P  Harmi että taitaa olla varattu..
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

Juu, alustavasti varattu  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Onkos hän sit oikeesti kyyhkis vn? isä: normaali emä:ruoste. Mielestäni en nähnyt punaisiasilmiä.

Ninde

^Minkä ikäinen? Eiköhän se kyyhkis ole, ne silmät vaan on jo tummuneet.

Anonymous

Kohta 11kk

Ninde

Joo ton ikäsillä ne silmät harvoin enää on sellaiset kirkkaanpunaiset. :)

millainennn

Mikähän olisi tämän hamsterin väri virallisesti? itse olen yrittänyt miettiä mutta en nyt ole ihan varma.

wiidii

Hopeanharmaa näyttäisi olevan. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sirpa

Täältä löytyy kuvia meidän uudesta tulokkaasta. Kasvattajan mukaan se olisi cinnamon tai cinnamon umborous, mutta jotkut ovat esittäneet epäilyjä tästä. Valkonauhainen se joka tapauksessa on, samoin punasilmäinen. Isä on keltainen umborous, emo musta vkkk (jos nyt suinkin muistan värit oikein), Kuvat eivät ole maailman parhaita, yritän jossain vaiheessa lisäillä uudempia, jos niistä löytyisi parempaa otosta. Turkissa on kuitenkin jonkinlaista tummempaa tikkausta erityisesti päälaella.

Minski

^ Loviisa :sydan
Sen näkee ainakin jo heti, ettei tuo ainakaan cinnamon umborous ole enkä minä sitä cinnamoniksikaan ainakaan kuvan perusteella tunnista (ellei sitten kuva muuta väriä niin paljon tai ellei kyse ole huonosta cinnamonista). Olen aiemmin tässä ketjussa kasvattajan noita värejä pohtiessa kirjoittanut, että tuosta yhdistelmästä naaraspoikasten pitää olla joko kilppareita tai sitten kokonaan keltaisia, joten pelkästään cinnamon ja cinnamon umborous tuo ei voi siksikään olla. Aiemmat epäilykseni poikasten väreistä olen esittänyt tuossa: viewtopic.php?f=35&t=6941&p=123254&hilit=hunaja+umborous#p123254 Ainoat vaihtoehdot mitä minä näen Loviisan ja sen siskojen väreille ovat joko hunaja umborous tai cinnamon vkkk, kehoitan edelleen kurkkaamaan kyseisten hamsujen pohjakarvaa, hamsujen värit selviävät siitä; hunaja umborouksen pohjakarva on ihan vaalea ja cinnamonin sinertävä, ero niiden kahden pohjakarvan sävyllä on siis sen verran iso, että väri on helppo tunnistaa siitä, kuvien perusteella värejä ei kovin hyvin voi määrittää noita epäilyksiä paremmin, kun pohjakarva ei näy kuvissa :yes: Ja cinnamonin sinertävän pohjakarvan erottaa kyllä tosi helposti, ei tarvitse mitenkään tihrustella :)
Hamsteriton tätä nykyä