• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Unipallo

Jess, kiits! Samoja veikkailin itsekin, en vaan mennyt takuuseen.  :peukku:

Pyry

Ostin Talvikon. Vasta nyt kun aloin näitä sivuja tutkimaan aloin miettimään että onko kyseessä todellakin Talvikko vai jokin muu. Väriltään on siis aivan täsmälleen sahanpurun värinen.  Värillä nyt ei ole meille väliä, rakas on vaikka olisi minkä värinen mutta kiinnostaa kuitenkin tietää.

HennaL

Hei,
mikähän olisi tämän hamsterini oikea väri? Myyjä ehdotti väriksi hunaja laikukas. Nettikuvia katsellessa väri näytti creme roanilta, olisiko?

Alkemistin

Tämä taisikin tulla toisaalla selväksi, mutta todennäköisimmin creme vkkk.  :icon_smile:

nooora8D

Minkä värisiä nämä piranat teidän mielestänne ovat? Kaikki neljä ovat punasilmäisiä.

I Normaali
E Musta laikukas

II Normaali
IE Kyyhkynharmaa vn
EI hopeasuklaa umborous
EE Kyyhkynharmaa valkokirjokilpikonna

nooora8D

Minkä värisiä nämä piranat teidän mielestänne ovat? Kaikki neljä ovat punasilmäisiä.

I Normaali
E Musta laikukas

II Normaali
IE Kyyhkynharmaa vn
EI hopeasuklaa umborous
EE Kyyhkynharmaa valkokirjokilpikonna

Eve87

Emo on oikeasti hopeamusta, koska näyttää sinne syntyneen punasilmäinen seepianharmaa. Lisäksi siellä näyttäisi olevan cinnamon, normaali laikukas ja onko tuo harmaa laikukas värimerkillinen? Hieman huono kuvakulma lähteä arvaamaan.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

nooora8D

#1207
Myös laikukkaalta löytyy merkit eli on siis ps seepianharmaa laikukas. Näin arvelin itsekkin, mutta en ollut varma sen periytymisestä, varsinkin kun emon hopeamusta väritys tuli yllätyksenä. Ja eikös tuo toinen oranssi ole cinnamon laikukas, kun on kerran punasilmäinen? :)

Apua kaipailisin vielä näiden kolmen kanssa:

Nämä ovat samasta poikueesta, kuin ensimmäisen kuvan poikaset, joten samat värit taustalla.
Ensimmäisessä kuvassa olevat poitsut on molemmat musta silmäisiä, mutta mikähän mahtaa olla väri? Voisiko olla vain todella vaaleita musta laikukkaita vai joku harmaa? Toisen kuvan tyttö on punasilmäinen, mutta väristä ei myöskään ole tietoa. Viimeisessä kuvassa näkyvät kaikki kolme.


Eve87

#1208
Juu on cinnamon tottakai kun on punaiset silmät :)

Emä on muuten lisäksi umborous, koska luulen, että tuossa on hopeasoopeli laikukas. Lisäksi tuo valkoinen sitä ennen lienee ms valkoinen, että jostain sitä cremeä pukkaa tuohon.
Viimeinen lienee geneettisesti ppeeSgSg = punasilmäinen valkoinen nykyisellä nimellään.

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

peppi93

Pahoittelen huonoa kuvaa, Taavi on hereillä aina niin pimeällä että parempien kuvien saaminen on mahdottomuus!

Minkä värinen tämä on? Myytiin meille papereiden mukaan normaali valkonauhaisena, mutta mun silmään tämä ei sitä ole.
Toki mä oon niin vähän näiden kanssa ollut tekemisissä ettei millään voi pysyä mukana missä menee minkäkin värin "rajat" :D


Alkemistin

Normaali laikukas taitaisi olla oikeampi, koska hamsterilla on tuo kuvio otsassa. :)  Laikukkuus monesti vaalentaa kokonaisväriä ja tuossa laikut ovat osuneet pään merkkienki kohdalle ainakin osittain. Voi olla myös laikukas vn.

Miia

Onkohan sivu vielä voimissaan, olisi jälleen yksi tyttönen, jonka oikeaa värisävyä pitäis arvuutella. :) omaan silmään normaalit, cremet, hunajat ja näiden versiot on samanlaisia niin en itse osaa tunnistaa. Näistä joku kumminkin oma tyttönen on. Kuva tulee myöhemmin jos tänne jotain elämää vielä ilmenee ja kunhan vauva rohkenee syliin aati kuvattavaksi. :)
Syyrialainen lk hamsu Poni "UjoPiimä" Pikkutassu synt. 22.7.2017

Syyrialainen pk-poika Hilla Hiimän Hympiäinen synt. 5/2015, RIP RAKAS HYMPIÄINEN </3 31.5.2017 :'(
Kissat, Nasu synt 2007, Kirppu synt 2007, Pilli synt 6/2016, Siina synt 6/2016 ja Batman synt 6/2017  ja koiratyttö Reno synt 2008