Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

pikkumyy

Ei oo sekään koska silloin juomapullo on kallellaan kattoritilää vasten ja... :eijei: valuu.. kokeilin. Joku muukin ihmetteli tätä täällä. Itse mietin et oisko siihen ostettavana jossain lisäputket ja ne työnnetäis niistä ja sais tavallaan kaksi dunaa toisiinsa päällekkäin  :nuija: Mystinen juttu  :icon_mrgreen:

metsku

Putkille tarkoitetut reiäthän on tosi isot.

Marin

Vili (2kk), muutti meille kesäkuun puolessa välissä 6vk ikäisenä.  Lähti heti mökille mukaani ja asui siellä väliaikaisasumuksessa kaksi viikkoa (terra 70x35x35). Eilen palattiin kotiin ja kotiterra heti modattu. Koska kotiterrakin on hieman pieni syrkille (75x35x40cm), niin viritin häkkiosan kanssa ylätason, jolla kokoa 30x40cm. http://hummelholms.kuvat.fi/kuvat/Jyrsijamme/Syyrialainen/P6290145.jpg#/kuvat/Jyrsijamme/Syyrialainen/P6290145.jpg
Häkkiosan korkeus 21cm ja hyvin näytti ylätasossa oleilukin sujuvan Vililtä, eikä rappusten käyttäminenkään ollut ongelma  :icon_e_smile:

WC-nurkassa väliaikaisesti keijupurkki, kun saaressa Vili käytti sitä vessanaan, niin en viitsinyt vielä vaihtaa sitä ja hyvin näytti illalla vessaansa käyttävän.  Jahka on kotiutunut, niin laitan jonkun fiksumman purkin  :icon_e_biggrin:

Ana

No niin alkaa syrkinkin uus häkki olla aika täytetty :D Tänään ostin tuon "sokkelon"

soihilne

Kirjoitin blogipostauksen omasta hamsterisisustusprojektistani:

Teksti on englanniksi mutta kieltä taitamattomatkin saavat varmaan kuvista ja videoista jotain käsitystä.

(Asialliset) kommentit tervetulleita! :)

Saatan kirjoittaa toisen postauksen vielä myöhemmin syrkin kodista, sen sisustuksen optimointi on vielä kesken. :)
Intensiivistä hamsuilua maaliskuusta 2012. Lajeina tällä hetkellä syyrialainen, talvikko ja roborovski.

fxjvgxb

Duna Fun Large on paljon parempi vaihtoehto. Ja siinähän on niitä putkiakin? Niillä voi yhdistää kaksikin häkkiä toisiinsa. :)

metsku

Duna funeja ja duna fun largeja voi yhdistää 2 toisiinsa kun laittaa ne reiät vastakkain ja suorat putket. Mulla oli jossain vaiheessa 2 duna funia yhdistettynä tuolleen :)

Pipatus

Tässä on nyt Onervan asumus siihen asti, kunnes meille tulee uusi asukki :)
Terraariota olemme nyt metsästämässä, että saataisiin 2 terraariota, molemmille omat  :yes:

Itse asukkikin pääsi kuvaan  :futschlach:

Tässä ylhäältäpäin :)

Kommenttia? Asumus ei kyllä enää ole tuon näköinen :D
EDIT: Tuo kivi tuolla mökin vieressä näyttää pyöreältä, mutta se on pohjasta littana, eli älkää huolestuko :)

L.H

Tervehdys vaan kaikille, tuli rekkauduttua tänne, kun syrkki on taloudessa reilun kahdenkymmenen vuoden tauon jälkeen. En muistanutkaan, kuinka paljon seurattavaa noissa pikkukavereissa voi olla :).
Meille muutti vajaa viikko sitten Urho-syrkki, jonka asumus (tuli mukana) oli sitä luokkaa, että eihän sitä siihen voinut jättää. Komppasin kuumeisesti nettipalstoja läpi, ahdisti niin paljon katsella toisen selvästi ahdistunutta käytöstä, onneksi jotain sitten löytyikin. Urho asuu nyt 110cm pitkässä vanhassa akvaariossa, joka näyttää vasta muutaman päivän sisustuksen jälkeen tältä;

On muuten harvinaisen vaikeaa hommaa yrittää kuvata tuota terraa, kun joka suunnasta heijastaa.

Tuolla heinäkasan alla on tälläinen lasten lelu, jonka Urho heti valitsi ruokavarastokseen. Se oli vaan pakko naamioida heinällä, kun oli niin ruma purtilo.

Etualalla on purujen alla pari maitopurkkia yhteen liitettyinä, siellä Uhro pitää pesäänsä. Pitäisi jostain keksiä vähän nätimmän näköistä pahviputkea, mistähän sellaista löytyisi? Onko kukaan kysellyt kangaspakkojen rullia?

Tuossa vielä sivukuvaa nykyisestä asumuksesta.

Urholla oli häkissään pyöräkin. Kun se ensimmäisenä iltana pyörän saatuaan (entisessä häkissä oli liian pieni, jonka otin heti pois) oli polkenut viisi tuntia tekemättä mitään muuta, ja otin juoksupyörän pois, alkoi sen päiväinen stereotypiaramppaaminen että homma oli aivan selvä. Urholla on ongelma. Eli pyörä on pannassa, josko suurempi asumus lievittäisi noita ramppaamisoireita, ja pyörän voisi hetken päästä palauttaa varustukseen.

Nyt vähän jo harmittaa pikainen terran osto, kun täältä bongasin tuon Ikean vitriinin. Saattaapa olla, että verrattain piankin vaihtuu asumus vielä kertaalleen, itselläni on vieläkin vähän sellainen olo että tilaa saisi olla lisääkin. Mutta ehkä vähän aikaa pärjätään näinkin, ja saa Urhokin vähän rauhoittua.

Pipatus

Oi, tuohan on hieno ja onnittelut uudesta hamsterista! :)
Meilläkin oli tuota rampaamisongelmaa juoksupyörässä, kun Onerva tuli meille. Ajan myötä kuitenkin se lopetti sen.

Vevve

Kahtia jaetun detolf-vitriiniterran campbellinaaraiden puoli! Edelleen vaiheessa vaihtaa tuohon joku verkkokansi, pidän lasikantta simppelisti auki seinään nojaamassa  :nuija:

Oi, pakko kehua tuotakin :3
Olisi kätevä tuollainen vitriiniterra, mutta kun meillä on myös kaksi kissaa ja pelkkä verkkokansi ei riitä...

Sain tuosta terrastasi idean tehdä neitiseni kukkaruukkuun reijän ja laittaa sen ylösalaisin :)

L.H

Mua polttelee tuo vitriini _niin_ paljon. Nyt olenkin miettinyt, miten saisin sen ja Urhon nykyisen asumuksen yhdistettyä järkevimmin :D

metsku

^Putkilla. Pienellä putkella jota pitkin Urho ei kuitenkaan pääse terrasta ulos (siis ei kiipeä sen päällä). Itse en käytä yleensä terraarioissa kattoa ollenkaan joten putkien laittaminen on ollut helppoa. Toinen vaihtoehto on väsätä joku kansisysteemi mistä putki menee. Rottakoon putket on liian isoja ja pelkään, että syrkki pystyisi ehkä kiipeämään sellaista pitkin. Syrkki mahtuu pieneenkin putkeen hyvin ja ne on hyvin taitavia, tarvittaessa peruuttavat. Yksi syrkki mulla hauskasti peruutti piiiiitkän matkan kaikkia mutkia myöten.

L.H

Saako jostain ostaa noita pelkkiä putkia?