KYSELY: Kiinnostus kasvattajakursseihin?

Aloittaja Vevve, 27.07.12 - klo:18:14

Kyllä, jos se järjestettäisiin lähellä kotipaikkakuntaani.
51 (68%)
Kyllä, myös pidemmän matkan päästä.
11 (14.7%)
Kyllä, jos se olisi ilmainen.
2 (2.7%)
Ei.
0 (0%)
Hyvä idea, mutta minulla ei ole tarvetta.
7 (9.3%)
En osaa sanoa.
4 (5.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 74

Vevve

Hei!

SHY:n hallitus ja minä kääpiöiden kasvattajanimivastaavana olemme tässä vuoden mittaan kaavailleet järjestettäviksi jäsenille avoimia kasvattajakursseja, joissa opastettaisiin aloittelevia kasvattajia hamsterien ja poikasten hoidosta, genetiikasta ja muusta tarpeellisesta.

Olemme kaavailleet, että kurssit pidettäisiin yhden päivän pituisena livenä jonkun hallituslaisen kotona/muussa paikassa, sisältäen luennoinnin ja opetuksen asiantuntevilta hamsterikasvattajilta, laajat kirjalliset materiaalit aiheesta ja loppukokeen. Päivän aikana tarjottaisiin myös välipalaa yhdistyksen puolesta. Kurssi ei tulisi olemaan pakollinen kellekään, mutta sen suorittamisesta saisi kirjallisen todistuksen ja korvaamattoman avun hamsterikasvatusuralle.

Kysymys kuuluu: Olisiko sinulla kiinnostusta osallistua 15-25€ maksua vastaan kasvattajakurssille?  :peukku:

EDIT/ Jos vastasit "Kyllä, jos se olisi lähellä kotipaikkakuntaani", vastaa aiheeseen ja kerro millä paikkakunnalla asut  :icon_smile:

Ana

Todellaki olisi vaikkein kasvattaja olekkaan :) Ainoa ongelma vaan tulee, että se varmasti kurssi on jossakin tosi kaukana :/

Voisin tähän lisätä, että josse tietysti olisi aikka esim. näyttelyä edeltävänä päivänä näyttelykaupungissa niin voisi onnistua pääseminen.

EmmaTi

Kiinnostusta löytyisi myös Ylivieskan suunnalta!

spellcaster

Yksi Espoolainen olisi myös kiinnostunut ottamaan osaa  :yes:

tammenterho

Kiinnostaa ja olen valmis matkustaan pidemmällekin :)

Sirpa

Kiinnostusta löytyy, jos olisi lähellä Tamperetta tai Helsinkiä.

Humselo

Lahden suunta saa täältä kannatusta  :peukku:

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Rukyo

Kiinnostusta löytyy täältäkin, jos turkuun (/varsinais-suomeen) tollasen kurssin sais :)
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Anzukka

Ehdottomasti kiinnostaisi jos ei olisi ylitsepääsemättömän matkan päässä Siikaisista! :) Eli jonnekin Pori/Turku/Tampere akselille!
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Monsterhamster

Täällä ainakin kiinnostusta riittäisi! Helpompihan se olisi tulla jos lähellä järjestettäisiin (Turku), mutta mahdollisesti voisi hieman kauemmaskin lähteä.
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Marin

Kiinnostaisi, vaikken kasvattajaksi aiokaan  :c8:. Pääkaupunkiseutu autottomalle olisi sopiva paikka...

Jonsku

Lainaus käyttäjältä: Marin - 22.09.12 - klo:18:53
Komps.
´Sitä osaa mitä haluaa!`

viiru

Aihe on päässyt hieman vanhentumaan, mutta ilmeisesti kasvattajakursseja ei olla vielä pidetty, eli voisiko olettaa tämän olevan vielä harkinnassa?

Kasvattajakurssi ideana on erinomainen, ja juuri tämänkaltaista läsnäoloa toivoisinkin yhdistykseltä, joka tuntuu nykyään jäävän vain näyttelyiden järjestäjän rooliin (missä ovat yhdistys- ja lajiesittelytilaisuudet messutapahtumista tai yhteistyökumppaneiden järjestämistä "eläinpäivistä", vai eikö näistä vain tiedoteta?). Yhdistyksen varsinainen tehtävähän on nimenomaan edistää lajituntemusta ja tukea kasvatus- ja jalostustyötä, ja tästä toiminnasta me jäsenet jäsenmaksua maksamme.

Kuitenkin, jäin miettimään mihin esitetty kustannusarvio perustuu? Muiden harrastuksieni yhteydessä olen maksanut vastaavansuuruisia osallistumismaksuja, kun kyseessä on ollut ulkomainen luennoitsija. En hae takaa sitä, että ulkomaisen luennoitsijan saaminen paikalle olisi se olennaisin seikka, päin vastoin, pidän parhaimpana antina nimenomaan suomalaista kasvatuskulttuuria hyvin tuntevan henkilön läsnäoloa. Mistä hinta siis muodostuu? Pelkän välipalatarjoilun sekä jaettavan materiaalin (ette kai te suunnittele mitään nahkasidottuja opuksia kasvattajakurssille kuitenkaan) luulisi mahdollistuvan n. 5 euron osallistumismaksulla, etenkin kun tilaisuus suunnitellaan järjestettävän kotiolosuhteissa perinteisen yhdistystoimintaan kuuluvan solidaarisuusatteen mukaisesti.

En äänestänyt, koska en koe minkään vaihtoehdon oikein olevan lähellä intressejäni, mutta tiivistettynä:
Idea kannatettava, kurssi sisällöllisesti tarpeellinen kaikille kasvattajille (vuotuisista poikuemääristä riippumatta); maksan mieluusti, mutta en missään nimessä noin suurta summaa; voin vaikka hieman matkustaakin, jos sijainti on järkevä. Osallistumiskynnystä toki osaltani pienentäisi entisestään, jos tapahtuma järjestettäisiin täällä Varsinais-Suomen alueella.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Alkemistin

Parin aivan erilaisen yhdistyksen hallituksessa mukana olevana laitan lusikkani soppaan tuon osallistumismaksun suhteen. Meillä esimerkiksi on ollut tapana korvata myös luennoitsijoiden matkakulut, tai ainakin puolet niistä. Tämä siksi, ettei näille järjestöjen aktiiveille tulisi kohtuuttomasti kuluja heidän uhraamansa ajan lisäksi.

Kevyeen keittolounaaseen on yleensä varattu tuo mainittu 5e. Tosiasiassa kattavien välipalatarpeiden osto ei ole paljonkaan halvempaa, jos kukaan ei ala leipasemaan sämpylöitä tai muuta mukavaa. Olettaisin, että se taas ei varsinaisesti kuulu kenenkään tehtäviin.

Menee jo aika paljon off topiciksi koko asia, mutta en nyt haluaisi nähdä hyvän idean kaatuvan mahdollisiin taloudellisiin rasitteisiin tai demotivaatioon. Näinkin pienet vuotuiset jäsenmaksut kerryttänevät (minkä tahansa) yhdistyksen kassaa varsin maltillisesti, ja toisaalta kasvattajakurssi on lähtökohtaisesti kohdistettu vain osalle jäsenistöä. Siten siitä mielestäni sopii maksaa itse hitusen enemmän kuin jostain hyvin yleisestä "kuinka hoidan hamsteriani oikein" -kurssista.

Monzku

Haluaisin joo (lähelle Tamperetta), mutta tuskin tämmönen alaikäinen pikkutyttö pääsis :(
Meikäläisen Hamsteri agilityä :)