• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Mandi

Ja taas tuli sata sivua täyteen!
Jutustelu jatkukoon  :P
Edellinen ketju

yennni-

#1
kun nyt on ollut paljon puhetta häkkiterraario -yhdistelmistä, niin onko kukaan koskaan tehnyt monikerroksista varastolaatikkoasumusta ? niitä yksittäisiä laatikoita kun ainakin kasvattajilla tuntuu olevan käytössä paljon.. itse mietin että voisin väliaikaisratkaisuksi jonkin tuollaisen toteuttaa sitten kun syrkki tulee, kun en ole vielä ainakaan löytänyt tarpeeksi isoa terraariota.
eli onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia monikerroksisista laatikkokämpistä ? :)
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Oni

#2
Enpäs olekkaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut, joten tässä Onin asumuksen tämänhetkinen sisustus.



Terran mitat on 80x50x45. Vähän tylsähköltä toi omaan silmään näyttää verrattuna teidän muiden sisustuksiin.
[size=85]
Syyrialainen uros Oni s. 22.9.2008
\'You have the right to remain silent. Everything you say will be stupid anyway.\'[/size]

yennni-

#3
niiiin ja miten ootte järjestänny tota ilmastointia, jos on häkkiterra yhdistelmä, jossa häkissä on se muovipohja, joka peittää suunnilleen koko terran ?
sain nyt tänään sitten häkin JES ! ja ensi viikolla pitäis käydä hakemassa terra :> muutenkin kiinnitysideoita yms otetaan vastaan :))
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

MirkkuH

#4
^sen terran päälle laitetaan vaan se häkkiosa ei lootaa ollenkaan...

yennni-

#5
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"^sen terran päälle laitetaan vaan se häkkiosa ei lootaa ollenkaan...

niiin mutta jos on se loota siinä, niin miten on ilmastoitu..?
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

MirkkuH

#6
...nyt en ymmärrä :c8

Jos dunan päälle laittaa häkin, vain sen häkkiosan ei siihen kuuluvaa lootaa, niin kyllähän ilmastointi sujuu kuin ennenkin, koska siinä dunassahan on se ritilä päällä...

Mustikkamaan

#7
Onkohan kukaan ees tehnyt sellasta, missä olis se loota. Ei sillä lootalla oo oikeestaan mitään virkaa, paitsi jos haluu lisää kaivelualaa, mutta ilmastointi on sit jo aika mahdotonta.

Eli ideana nimenomaan on jättää se pohjalaatikko kokonaan tuosta järjestelmästä pois, kuten Mirkku sanoi.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

metsku

#8
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Onkohan kukaan ees tehnyt sellasta, missä olis se loota. Ei sillä lootalla oo oikeestaan mitään virkaa, paitsi jos haluu lisää kaivelualaa, mutta ilmastointi on sit jo aika mahdotonta.

Eli ideana nimenomaan on jättää se pohjalaatikko kokonaan tuosta järjestelmästä pois, kuten Mirkku sanoi.

Itsellä oli terran päällä häkki lootineen mutta terra oli sen verran isompi, että siihen jäi sellainen 40cm tilaa. Putkella mentiin sieltä alaterrasta ylähäkkiin. Mutta jos häkki pohjalaatikkoineen peittää koko terran niin silloin siihen häkin pohjalaatikkoon on tehtävä reikiä ilmastoinnin takaamiseksi.

Mustikkamaan

#9
^Joo ja siinä tapauksessa koko pohjalaatikon olemassaolon peruste katoaisi, siis kun siihen ei ainakaan puruja vois laittaa. Siks toiseks mun kokemuksen mukaan (jota on paljon), hyvinkään rei'itetty muovi ei kierrätä ilmaa läheskään tarpeeks, joten en siksi ees suosittele tota vaihtoehtoa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#10
Niin, oishan siinä tieste se että jos ois se pohjalaatikko siinä, niin olis toinenki kerros missä touhailla ja sais sinne esim virikkeitä jne. Mut tosiaan terraan pitäs sit jotenki jollain lasiporalla porata reikiä riittäåvästi että ilma kiertäis.

yennni-

#11
kiitos vastauksista, vaikkei oikein ihan hirmusti apua ollutkaan.
sitä nimenomaan hain, että miten on ilmastoitu terra, jos siinä on päällä häkki lootineen.
itsellä olevassa häkissä on niin matala kalteriosa, että haluan ehdottomasti sen lootan siihen mukaan. ajattelin, että voisi jonkun verkkosysteemin kehitellä lootan ja terraarion väliin sillain että siellä terrassa kiertäisi ilma ja siihen lootan pohjaan tulee semmoinen reikä jne. liian vaikea selittää :D pitää laitella sitten kuvaa kun olen joskus saanut sen tehtyä :)
mutta ideoita ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan tuon ilmastoinnin suhteen!
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

MirkkuH

#12
Dobbyn yläkerta on nyt suht valmis, kalusteita vielä puuttuu :)



Tasot tehty leikkuulaudoista, kaapissa köllötelleet toimettomana ja just sopivan levuisiä, sellasta joustavaa muovia. Huomaa herkät yksityiskohdat: rautalangat on pujotettu nappiin :P  ...näin ei jää teräviä langanpäitä :haha

...ja häkin alla aarre: toinen criceti 16-häkki :mrgreen:

yennni-

#13
oih, onpas Dobbyn asumus erittäin kivan näköinen ! :)

vissiinkin tänään hakemaan se mun terraario kotiin niin jos pääsisi sitten suunnittelemaan tuota häkkiviritelmää..
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Nape

#14
Dobbylla kyllä upea asumus. Napit on niin ihkut :oops:   Leikkuulaudathan on oikeen hyvä keksintö :)