Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Marin

Karisman poikueesta (Goldilock's hamsulan poikue) jäi ihana laikukas Bolz-poika minulle kotiin
s. 1.9.2016

En ole tänne kirjoittanutkaan: lyhyen hamsterittoman ajan jälkeen kotiin tuli ihana sijoitustyttö Goldilock's Karisma  :sydan:
Ikää kuvassa  2,5kk
Melody & Millie

Melody

Millie
Täällä 50-v perheenäiti, kotona kaksi gerbiiliä vuodesta 2008 ja nyt kaksi roboa gerbiilien lisäksi. Roboja ennen oli talvikko ja syrkki  :peukku:
Millie ja Melody  :loov:

Goldilock's Tortellini ja Goldilock's Fondant virallisilta nimiltään
ei ne niin paljon enää hypi - onneksi. Mua vähän ahdisti se tolkuton edestakaisin ravaaminen ja ylöspäin loikkiminen, mitä minidunassa tekivät.

Terrassa tällä sisustuksella suosikkipaikka on tuo koivusta rakennettu kaksiosainen taso, tossa ylhäällä kipitellään edestakaisin kovaa kyytiä. Mutta purujen alla taitaa olla ihan kunnon luolasto, joten on tässä ainakin virikkeitä enemmän, mitä minidunassa  :icon_e_biggrin:
Tässä robotyttöjen asumus: terra 70 x 35x35cm.
Kuva ennen kuivikkeita ja kuivikkeiden lisäämisen jälkeen. Nää tykkävät selvästi kaivella puruissa,
joten purua kohtuullisesti (toi yks nurkka, missä Melody kaivelee, on nyt myös täytetty :)

Haaveista totta  :peukku:
Goldilock's Fondant (normaali laikukas) ja Goldilock's Tortellini (normaali) muuttivat tänään meille  :sydan:

Kutsumanimiltään Melody ja Millie  (Minni-hiiren siskon tytöt)
Millien kuva huono, mutta tytsyt menivät jo nukkumaan, niin ei voi häiritä.

Kiitos Veeralle ihanuuksista  :puna:
^mä ostin huuto netistä viime kesänä 10 eurolla häkin, jonka alaosa meni suoraan roskiin ja häkkiosasta & reikäpellistä tuli mun syrkille terraarioon yläkerta.  Yläkertaan meni alunperin sekä tikkaat, että puusilta. Tikkaita Vili ei uskaltanut käyttää, joten poistin ne, mutta puusiltaa pitkin kiipeilee ketterästi ylös ja alas.  Kuvia joskus ollutkin täällä, mutta tässä kuitenkin linkkinä yksi

no kun mä en ole varsinainen sylittelijä, niin sen puoleen ei ylipäätänsä ole väliä, eikä Blueskaan kädessä ollessaan purrut, kynnet sai leikattua ym.  Mutta en tykkää, että ruokaa ei voinut laittaa asumukseen, jos talvikko oli hereillä, kun sai pelätä, että tulee hammasta. Hanskat pistin siis aina varoiksi käteeni. Enemmän varmaan "mielipide" juttu ja toisaalta onhan se lajinomainen piirre puolustaa reviriään,  joten siksi ehkä robot olisi oikeampi valinta  :icon_e_smile:
Kiitti Katitar:  tää helpotti ihmeesti  :icon_cheesygrin:

Kyllä mä robojen kannalla ehkä vähän enemmän olen, mutta moni muukin on kyllä noiden talvikkopoikien puolesta puhunut . No, onneksi ei tarvitse vielä päättää, koska noi  muut perheenjäsenet eivät ole ihan samaa mieltä lisälemmikeistä  mutta kova kuume mulla silti on...  :hauskaa:
täällä kans kauhea kuume ja tiedän, että muu perhe ei asiasta innostuisi, joten täytyy nyt vaan malttaa. Silti pähkäilen koko ajan, ottaisinko aikanaan sittenkin talvikon vai kaksi roboa  :loov:

Blues talvikko oli aika päiväaktiivinenkin, joten siksi talvikkoakin pohdiskelen, vaikka niiden reviiritietous sitten taas on vähän miinusta  :icon_redface:

Toisaalta aktiivisiin gerbiileihin tottuneena robot voisi sitten kuitenkin olla se mun juttu  :peukku:

Vili-syrkki on ihana ja niin leppoisa käsiteltävä, mutta herää niin tolkuttoman myöhään tai minä menen tolkuttoman aikaisin nukkumaan, eli tavataan tosi harvoin. Ja mä EN vaan voi sitä herätellä iltaisin, kun olen sitä mieltä, että sillä on rytminsä ja mulla omani  :icon_lol:

tänään oli terran siivouspäivä, joten Vilin unia häiriköity päivällä... Siivouksen jälkeen se kävi yläkerrasta hakemassa herkut puhdistettuun kotiinsa ja äsken kuului meteliä, kun se repi talouspaperia (jota olin työntänyt mökkiin palasina) pehmikkeekseen  :loov:
Minkä ikäinen hamsterisi on? Meillä ainakin Vili-syrkki (tullessaan 6vk ikäinen muistaakseni), sinkoili innoissaan sinne sun tänne ja kun asui pari päivää mini-dunassa, niin meni kattoritilöitä myöten pitkin dunaa  :icon_lol:.

Uusi asumus uusine hajuineen ja emosta/sisaruksista eroaminen (jos poikanen?) voi kyllä aiheuttaa levottomuutta, antaisin syrkkisi nyt olla ihan rauhassa muutamia päiviä, eiköhän se siitä rauhoitu  :peukku:
Jaahas, se taitaa alkaa olla Blues-talvikko (2v4kk) tiensä päässä... Liikkuminen on ollut melkoisen tutisevaa jo jonkun aikaa, mutta eilen illalla huomasin, että minidunan luiskan kävely ylös ei enää onnistunut (edellisenä yönä oli tasolla kyllä käyty syömässä herkkuja).  Laitoin ruoat purujen päälle alas  ja mm. basilikan lehden häipyivät poskipusseihin alta aikayksikön ja kävi vanhus vielä juoksupyörässäkin pyörähtämässä. Mutta kait se on nyt vaan luovutettava ja nyt olisi lopetuksen aika...?

En viitsisi lähteä piikittämään vanhusta, kun niin huonoja kokemuksia ihmisillä on, onkohan pääkaupunkiseudulla sellaista hiilidioksidipöntön omistajaa, jonka luokse voitais tulla tässä lähiaikoina? Itselläni ei ole autoa, asun Helsingin Viikissä, eli julkisilla tarttis päästä (ellen saa miestä kuskikseni).

Ota yhteyttä joko yv:llä,  s-postilla tai tekstiviesti 0400 363 522

Terkuin Mari