Alkaakohan tässä hamsuilu karata käsistä... :)

Aloittaja soihilne, 04.07.12 - klo:22:44

Viivi

Mä sain ekan hamsterin vuonna 2010 heinäkuussa. Se oli syyrialainen, Muru-Mikael.

Sain kauheen koirakuumeen tossa alkukeväästä, joka kesti kesäkuuhun asti. Kaiken olin suunnitellut jo valmiiksi ja ostanut pari kuppiakin valmiiksi. Mutten kuitenkaan voinut olla vastustamatta pupusiskoksia, jotka olivat syntyneet 18.6 (?). No, puput muttivat meille ja elämästä tuli aika hankalaa...Selvisi, että olen allerginen heinälle, puput sotkivat kaiken, puruja oli ympäri taloa ja ne olivat maalta eli todella villejä.
Puput saivat siis palata kasvattajalleen.

Elokuussa päätin ottaa toisen hamsterin. Lähetin viestiä Elylle, joka sanoi, että viikon vanhasta poikueesta liikenisi yksi poikanen. Vili tuli kotiin ja aloin haaveilemaan talvikosta.
Talvikko meille sitten muuttikin syyskuussa.

Cämpsykuume alkoi Gran Galassa viime kuussa, joten tästä seurasi tietenkin se, että meille on varattu Veeralta kaksi tuon lajista otusta. Kahden viikon päästä olenkin sitten viiden hamsterin omistaja.

Elokuusta vuoden loppuun meille onkin sitten kotiutunut neljä hamsteria...Mutta äiti pisti stopin hamsterimäärän lisääntymiselle (ei meillä olekkaan enää vara-asumuksia). Mutta viisi on ihan sopiva määrä kaksitoistavuotiaalle ihmiselle. (:

Janzu

Mulle muutti ensimmäinen talvikko eläinkaupasta tammikuussa 2010, vähän sen jälkeen muistan nähneeni eläinkaupassa ensimmäistä kertaa myös syrkin ja ajatelleeni että järkytys mikä ruma iso möhkö :D kesällä kuitenkin aloin syrkkikuumeilemaan ja tuli ostettua häkkikin. Siinä sit hyvän tovin etsiskelin pk-syrkkiä kunnes musta sellainen kaveri käveli vastaan ensimmäisenä elokuisena koulupäivänä koulun vieressä olleessa eläinkaupassa. Tämä pk musta tytteli menehtyi tammikuussa -11 rankan kamppailun päätteeksi karvaimeen, ja häkin jäädessä tyhjäksi taisi mulle vielä peräti saman viikon aikana muuttaa pieni lk creme Lavender's Chipper, joka menehtyi tässä juuri pari viikkoa sitten :'( Chipperiä kyseltiin pariin otteeseen keväällä -11 astutuslainaan, jonka innoittamana aloin itse opiskelemaan genetiikkaa ja aloinkin vielä samana keväänä etsimään jalostukseen soopelinaarasta. Sellaista ei tullut, mutta kivan poikueen löydettä meille muuttikin lk hopeanharmaa Picuskasvattitytteli. Sen jälkeen eläinmäärä onkin kasvanut nättiin tahtiin. Tällä hetkellä tuolla pyörii 17 syrkkiä, 7 cämpsyä, talvikko, robo, kinkki ja 2 kania. Ja nyt aletaan olla siinä pisteessä että tila, raha, ja energia ei salli juuri yhtään lisää eläimiä enää, määrä saa pysyäkin tuossa nyt.a