• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Heli

#900
Olen useasti aiemminkin sanonut, mutta meillä poikasten kysyntä on ollut suurinta juuri kesäisin. Monet ovat lomien vuoksi pystyneet tulemaan kauempaakin hakemaan poikasia ym.
Destiny's hamsterit 2001-2009

eta

#901
Niin ja Menon poikaset ovatkin sitten kaikki poikia, sekin jota tyttönä pidin. Että se on vaikeaa välillä nuo sukupuolet. Meille jäädä poika asuu isänsä kanssa ja niillä menee tosi hyvin. Kumpa jatkossakin ettei riitoja tulisi.

Elzamariya

#902
Onko venäjänkääpiöhamsteri-uroksilla yläikärajaa astutuksessa? Helmiäisnormaali urokseni täyttää syksyllä 2 vuotta.
Roses are red, violets are blue, I\'m schitzophrenic and so am I.

Minnaw

#903
^Uros on kyllä valmis astumaan naaraan ihan hamaan hautaan saakka. Kannattaa kuitenkin käyttää järkeä uroksen käyttämisen kanssa, lähinnä siinä suhteessa, että uros on terve kaikinpuolin.
1½-vuotias uroshamsu ei ole vielä (minusta) mikään este poikasille.

p.s. Terveisiä muuten Kanelikaakulle, se olikin koko sen poikueen parhain helmiäisnormaali  :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

lentsu

#904
1 1/2 -vuotias uroshamsu on täysin jalostusiässä mun mielestäni. Tai sitten on suvussa jotain vialla, jos jo sen ikäisenä ovat ikäloppuja. Urokset nimenomaan. Ongelmallisempaa mun mielestäni on kovin nuorten urosten käyttäminen 3-4 kk jolloin hamsterista ei vielä tiedä, miten terve se jatkossa tulee olemaan.

GaneshaX

#905
Minä ainakin ajattelen omassa päässäni, että uros on ihan käyttökelpoinen ainakin siihen 18kk ikään.
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että sen jälkeen hedelmällisyys alkaa pikkuhiljaa hiipua ja jossain vaiheessa uros saattaa olla jo kokonaan hedelmätön?

Minäkään en näe mitään syytä käyttää kovin nuorta urosta. (alle 6kk)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Heli

#906
Jeps, ennemin minunkin mielestä jalostukseen iäkkäämpää kuin hyvin nuorta urosta. Urosten kohdalla kun kuitenkin voi hyvin odotella.
Destiny's hamsterit 2001-2009

ensy

#907
---

Minski

#908
^ On hyvä, kun mietit ja harkitset poikasten teettämistä joka kantilta etkä suinpäin ryhdy siihen :yes: Kysymykseen "kannattaako" on ulkopuolisen aika vaikea sanoa mitään tai en itse ainakaan halua päättää toisen puolesta. Jos naaras on sopivan ikäinen, terve, hyvinvoiva, hyväluonteinen, suorahäntäinen ja löydät sille sopivan värisen uroksen ja tiedät poikasille koteja niin miksei; vaikutat viestisi perusteella mielestäni hyvin vastuulliselta ja jos vielä se kasvattajan tukikin on sinulla olemassa :) Mutta ainahan asiat eivät mene ruusuisesti, vaikka kaikki nuo edellä mainitut asiat olisivatkin kunnossa (eteen voi tulla odottamattomia asioita kuten poikaskuolemia, emolle ongelmia synnytyksessä, poikasille ei löydykään koteja jne) ja sen vuoksi en itse uskalla sanoa kannattaako teettää poikasia vai ei, se täytyy jokaisen itse harkita.
Uroksia voi kysyä lainaan toisilta hamsuharrastajilta, jos omasta takaa ei ole sopivaa. Esim. tämän foorumin Vaihdetaan, annetaan tai etsitään- palstalle voi laittaa uroksen etsintä-ilmoituksen: viewforum.php?f=25 tai ottaa suoraan yhteyttä harrastajiin :)
Hamsteriton tätä nykyä

Alexia_

#909
Minkähän ikäinen saisi syrkkinaaras enintään olla jos poikasia meinaisi teettää?
[size=85]Viiksekkäät varpasvipeltäjäni, musta PK poika Chili ja musta kk Runo <3 [/size]

Elliska

#910
Lainaus käyttäjältä: "Alexia_"Minkähän ikäinen saisi syrkkinaaras enintään olla jos poikasia meinaisi teettää?
Jos kyse on naaraan ensimmäisistä poikasista, niin max. 10kk.

Nell_a

#911
^Onko talvikoilla myös sama ikä?
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Minnaw

#912
^Talvikkoemolla ensimmäiset poikaset 4-6kk iässä, maksimissaan puolivuotiaalla. Näin myös useimmilla muilla kääpiöillä.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Anonymous

#913
Onko mahdollista, että pk normaali vn x pk ruoste umborous yhdistelmästä tulisi cremeä ja minkkiä? Normaali vn:n sukutaulu ei tiedossa.

X-File's/JonnaMilaya

#914
Kyllä on mikäli kummatkin vanhemmat kantaa cremeä ja punasilmäisyyttä. Minkkihän on punasilmäinen creme umborous...
~Solnechnyi Trusha~