• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuinka "hiljentää" hamsteri..?

Aloittaja Oscar, 23.08.08 - klo:11:46

« edellinen - seuraava »

Oscar

Niin, eli kyse on nyt vain yksinkertaiseti siitä, että en pysty nukkumaan hamsterini kanssa samassa huoneessa, joten joudun se joka ikinen ilta kantamaan sen talon toisesta päästä (perähuoneesta) omaan huoneeseeni juoksentelemaan, ja sitten takaisin, koska eppu pitää niin kovaa meteliä.  :|
Silloin kun tämä hamsu meille tuli, niin tottakai se oli minun huoneessani, ja joka ikinen yö nukahdin vasta, kun olin kantanut sen kahdelta toiseen huoneeseen, koska en saanut unta. (ja nukkumaan menin viim. 11.)

Tulisi aivan varmasti enemmän puuhailtua hamsun kanssa, jos se voisi asustella huoneessani, koska nyt se vain käy siellä juoksentelemassa ja sitten menee omaan häkkiinsä. Se saa olla vapaana huoneessani joka ilta n. puoli tuntia, koska minunkin pitää silloin olla omassa huoneessani, enkä voi poistua, että eppu ei livahda oven rakosesta kissojen luo.
Saisiko hamsua mitenkään hiljaisemmaksi? Meteliä syntyy mm.
-Kaltereiden kolistelusta. (sitruunamehut ja virikkeet on jo kokeiltu)
-Vessan möyrimisestä(auttaisiko, jos hiekan vaihtaisi johonkin muuhun?)
-tavaroiden siirtelystä
-kaltereissa kiipeilemisestä

Roboni oli todella hiljainen tähän yksilöön verrattuna  ;)
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

eta

#1
Meillä kun syrkit tulivat ne myös jyrsivät kaltereita mutta meillä loppui siihen kun laitoin tavallisen paperin (kopiopaperi) siihen kohtaan missä jyrsittiin niin se loppui. Muutaman kerran ne vaihtoivat jyrsintä kohtaa mutta siirsin paperin ja taas loppui. Eikä sen koommin ole jyrsitty kaltereita.
Vajaassa viikossa oli kaltereiden jyrsintä loppunut.
Anni syrkki myös pääsi viikko sitten häkkiin ja mietinkin alkaako jyrsintä mutta ei alkanut, onneksi.

Elliska

#2
Hamsterit ovat yöeläimiä, jotka touhuilevat öisin. Jotkut kääpiöhamsterit saattavat heräillä myös päivisin, ja olla yöllä hiljempaa. ;)
Eli ei kannata ottaa yöeläintä, jos ei ole varautunut siihen että se myös meluaa yöllä.

Hyvä artikkeli Satumetsän sivuilta: //http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/hiljenna.html

blood.and.tears

#3
Kaltereiden puremiseen on todella helppo ja pysyvä ratkaisu - vaihda häkki terraarioon.
Tavarat kannattaa sijoittaa ennemmin keskelle kuin reunoille.
Myöskin jos häkki on pieni, niin kaltereiden pureminen ja tavaroiden siirtely on sitä ajanvietettä, ei se hamsteri nyt kuitenkaan paikallaan nökötä koko yötä.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

X-File's/JonnaMilaya

#4
Hah, terraarioissa noi vasta möykkää, ainakin täälläpäin. Harvoin nuo mun hampuusit metelöi, mutta itse olen aikoinaan keksinyt äänen jolla ne hiljentää. Tosin tähän ei kaikki pysty, sekku harjoitellu ties kuinka pitkään, eikä vieläkään osaa. Silti osaa eri äänenlaadut erittäin hyvin, musikaalinen kun on....Vaikea sitä ääntä on selittää.
~Solnechnyi Trusha~

Nilla

#5
Olen täysin samaa mieltä Ellipsin kanssa. Jos hankkii hamsun/hamsuja, kannattaa varautua siihen, ettei saakkaan enään nukkumaan mennessä unta  ;)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Minski

#6
Oscar: Olet kysynyt tätä samaa kysymystä tuolla asiantuntijat vastaavat-palstalla vajaa 3 viikkoa sitten, johon sinulle on jo vastattukin ;) Tässä edellinen kysymyksesi vastauksineen, mikäli et enää löytänyt sitä: viewtopic.php?f=37&t=2773

Tosin tuo eta:n kirjoittama vinkki on tähän tullut uutena ja itsekin olen sitä kokeillut joskus muinoin, kun noita kalterin jyrsijöitä oli enemmän ja hyvin toimi.

Kuitenkin paras ratkaisu on varmasti se, minkä tuolla edellisessä ketjussasikin annoin :P
Hamsteriton tätä nykyä

Oscar

#7
Juu, kiitos vastauksista (:
niin tässä ajoin takaa sitä, että ovatko muiden hamsut yhtä äänteleviä, vai olenko vain herkkä ?  ;)  
niin, jos laitan siihen jyrsintäkohtaan paperia, niin se jyrsii sitä  ;)

Ja appu asustaa dunassa, jossa on pieni osa kalteria. Mutta sen kalterin voi kyllä irroittaa, jolloin kyllä asumus on aivan liian pieni.

Niin, tiesin kyllä ne yö eläin- riskit, mutta siis tuon roboni jälkeen ajattelin, että eivät syrkitkään sen kummempaa ääntä pidä  xD
Mutta ei siitä sen kummempaa haittaa ole, ajattelin vain kysäistä, että olisiko keinoja saada eppu tuonne minun valtakunnan keskelle :D

Kiitos !  :)
(ja kiitos Minskille asiallisesta vastauksesta, yleensä ovat olleet aikas törkeitä tuolla asiantuntijat- puolella  :S )
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

Oscar

#8
Plajonkohan mahtaisi maksaa tuollainen terra, johon syrkki mahtuisi? ;)
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

Höyhen

#9
Lainaus käyttäjältä: "Oscar"niin tässä ajoin takaa sitä, että ovatko muiden hamsut yhtä äänteleviä, vai olenko vain herkkä ?  ;)  

No ainakin minulle se oli aivan painajaismaista silloin ekoina öinä kunnes sitten totuin vaan yhtäkkiä. Valvoin ekana yönä kolmeen asti kiroillen ja miettien että miten koskaan totun kattokaltereiden kalisteluun ja juoksupyörän kolinaan. Mutta niinpäs vaan nykyään nukun neljän hamsterin kanssa samassa huoneessa ja kolme niistä rämpyttää kaltereita ja juoksevat pyörissä eikä haittaa kumpaakaan (minua tai avovaimoa) :D
[size=85]syyrialaistytöt Välkky, Piani, Nöpö & Prinsessa<3[/size]
[size=85]talvikkopoika Vispilä<3[/size]

Nilla

#10
No tietysti ne kaikki aina vähän metelöi, kyllä siihen tottuu ajan myötä  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

tikkari

#11
mun hami on aivan erillainen sun hamsuus verrattuna! ;)

GaneshaX

#12
Ei meillä kääpiö paljon meteliä pitänyt, mutta syrkit kylläkin. Vanhemmasta päästä kyllä alkavat rauhoittua. Huli ei paljon meteliä pidä, Hero senkin edestä. Ainoa ratkaisu on pitää syrkit eri huoneessa kuin missä itse nukkuu. Ehkä itse voisi vielä tottua, mutta mies haluaa nukkua yönsä rauhassa. Asiasta on taidettu muutamana yönä vähän hermostua ;)
Eli ovi välistä kiinni ennen pehkuihin menoa :yes:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Piipari

#13
no piipari ei pahemmin kolistele, mutta ekana yönä kyllä pääsi ärräpäitä kun se juoksenteli pyörässään. tuhlasin rahat silent spinneriin ja silti siitä kuului hitonmoinen kolina. no kummiskin menin katsomaan ja huomasin että se hakkasi dunan seinää vasten. nykyään siirrän pyörän aina keskelle dunaa..
elämäni elimet: luppa ja piipari

Cris

#14
Mie ostin juoksy pyörän myös, eka yö meni meluisesti juoksu pyörä kolisi terran lasiseinää vasten...no kiva.
Väkersin vessapaperista stopparin ettei se kolisisi. menin nukkumaan valvoin kumminkin tunnin kuunnellessa Lilin touhuja.

Aamulla kun Lili taas juoksi pyörässä näin että se aina liuku sieltä ulos, paperi stoppari laitto sitä kallelleen.

Hömelolä en ollut tajunnut laittaa juoksupyörää sinne purujen alle jossa se
olisi tasapainossa.

Tänä yönä en taaskaan saannut unta!!....poikaystävä ei ainekaan mitään vikissyt nukku kuin tukki.

Se Saa****n :twisted:  pyörä vikisee kun sitä juoksee....yöllä sitten mietin miten oikeen öljyän sen ettei se vikisis, ja kun Lili tykkää nakertaa sitä pyörää ettei se myrkyttyis koko likka... laitoin rypsiöljyä.
Nyt se juoksupyörä luistaa paremmin ja toivottavasti ensi yönä saan unta.