• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nape

#225
Lainaus käyttäjältä: "Mai-Katti"Toivottavasti menee ohi pakkasten myötä. Hamsteri on kuitenkin siitäkin mukava lemmikki, ettei tarvitse heinää, eikä pöllytä purujakaan samaan malliin kuin vaikka kanit ja marsut. Aika pitkälle pystynee pelaamaan kuivikevalinnoilla ja siivoamalla. Joku huoneilmanputsarikin voisi ehkä auttaa.

Samaa mieltä. Uskon myös että jos hamsu on terrassa niin sieltä ei tule eläinpölyä niin paljon kuin häkistä.

jennu

#226
^Toivottavasti astma ei ala oireilla sen kummemmin, hirveän ikävä juttu kun vasta nelivuotiaalla on noin paha allergia :| Peukut pystyyn, että teilläkin pystyttäisiin hamsuilua jatkamaan!

Faunattaresta löytyi 9e puinen kulmamökki :) Kivasti päällystetty luonnonmateriaaleilla (kaarnalla ja halkaistuilla kepeillä). Sumulle sen ostin, kun papan mökki on alkanut vähän haisemaan (onhan se ollutkin käytössä jo melkein 2 vuotta), mutta pitäisi varmaan Viljamillekkin samanlainen käydä ostamassa, kun sillä on mökkinä nyt vain itse rakentamani tökerö ruokataso-mökki-mix.
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Sabat

#227
Voi että tänään lähti minun rakas tyttöni Zinnia paremmille hamstrausmaille.
Eilen illalla oli virkeä ja aikalailla oma itsensä,eilen kyllä huomasin että vettä se oli juonut enemmän mitä normaalisti.
Ajattelin vain että se on syönyt heinää tai jotain kuivaa niin paljon että on alkanut janottamaan.
Aamupäivästä menin sitten kurkkaamaan miten leidi voi niin se oli yhteen dunan nurkkaan tehnyt itselleen pesän ja siihen sitten nukahtanut.
Syytä emme tiedä (voiko olla jotain ollu munuaisissa en tiedä..) mutta olemme kuitenkin onnellisia sen suhteen että se kävi niin nopeasti ettei se ainakaan kauheasti joutunut kärsimään.
Ikävä on kova pientä vipeltäjää joka kokoajan liikkui ja oli kiltti tyttönen ja ihanaa tempperamenttiakin löytyi. Zinnia ehti olla mulla reilu 2kk joka oli mukavaa aikaa,suuri kiitos kuuluu Taikahamsulle jolta ostin näin hienon kultakimpaleen.
(anteeksi oli johonkin pakko purkaa tätä pakkaumaa kun mies ei oikein ymmärrä kun kaipaan ja ikävöin "jotain" hamsteria...)
Zinnia lähti luotamme pois 5kk ja 3vkon ikäisenä.;(

hamsuli98

#228
^ Voi kuinka ikävää!  :(

HamsterSailor

#229
Tuli äsken siivottua hamsujen virikelaatikko yms. hamsujen tavarat järjestykseen :) ZooPlus- tilauksenikin tuli eilen, harmi vaan, että sieltä puuttui yksi tilaamani virike... Pitää laittaa mailia asiakaspalveluun.

Ken_G

#230
Tuplasynttärit meillä  :)  Eilen I. Wall-E täytti 2 v ja tänään Safiina täyttää 1 v, lisäksi Salama on tasan 1½ v tänään  :sydan

Täytyy laittaa kuvia kunhan poika saa synttärikuvat siirrettyä järkkäristään koneelle.

Mustikkamaan

#231
Onnea I. Wall-E:lle kasvattajalta  :lov

Täti toi mulle eilen kaikenlaisia pahvipurnukoita hamstereille, kirosi kun ukkonsa oli edellisen satsin vienyt kiltisti pahvinkeräykseen :D Mun täytyiskin hamsujen järkkää muuttaa pikkusen käytännöllisemmäksi, jos sais huomenna aikaseks.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Meven

#232
"Täti toi mulle eilen kaikenlaisia pahvipurnukoita hamstereille"
Toispa joku mullekin! Oon yrittänyt säästää joulusta asti kaikkea (kun niitä pahvisia juttuja tuli ihan kivasti lahjoista), jotta saan puuhaboksin väkerrettyä, mutta lisärojut ei koskaan olisi pahitteeksi..

Ja sitten. En tiedä YHTÄÄN mihin tänne tunkisin tämän, mutta jos joku haluaa kokeilla, niin tein hamsteri aiheisen visan älypäähän. :D Kysymyksiä pitäisi vielä keksiä lisää (niitä on nyt n. 60) ja kuulisin mielelläni myös palautetta, jos joku nyt käy pelaamassa. Ai niin ja jos joku huomaa virheitä kysymyksissä, niin ilmottaa vaan, niin korjaan..

Mutta siis: http://alypaa.com/yhteisot/pelit/Hamsteritietous

Mustikkamaan

#233
^Uu, hauska idea tommoi visa Älypäähän! Eipä oo tullu mieleen että sinne voi semmosen laittaa. Täytyykin ehdottomasti jossain vaiheessa käydä kahtomassa  :)  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Lulukki ;)

#234
Mie rakentelin tänään meijän Lululle sellasen ison puuha boksin missä sillä on paljon virikkeitä purua joku 20cm kaivamista varten jne..  :p  On tykänny ja paljon kun on käynnyt siellä  ;)
Lulu Maailman Suloisin ihme ]

Nape

#235
Argh, yritän säilyttää hamsujen ruokia pakkasessa niin aina Pena kaivaa ne sieltä pois. Niinku sitä häiritsee pakastimen järjestys. Mutta sitte jos jotain kampetta lojuu lattioilla niin sitä ei häiritse ollenkaan :kieli

Ja Filipin karvat oli menny takkuun harjaamisesta ja hakkeesta huolimatta ja mä jouduin käyttämään saksia :x
Jotenki niin paksua höttöä ilmeisesti (vauva)karvat että paakkuuntuu helposti. Tympii.

Mutta nyt tuntuis ettei tuolla Veikolla tule hamsuista mitään allergiaoireita kun sen koirasta tulleen reaktion jälkeen ei ole mitään muuta ollut kuin ulkoillessa pari yskäisyä pakkasen takia.

Nöf

#236
Nape sun täytyy sanoa Penalle, että onko sitte kivaa ku on koko talo täynnä öttiäisiä mistä ei pääse millään eroon NII  :grin
Ja hyvä tuo Veikon juttu, se on inhottavaa jos on lapsena (taino miksei aikuisenakin) allerginen eläimille. Itellä tuli n. 6v eläinallergia ja en voinut senjälkeen muutamaan vuoteen olla lähelläkään esim. kissoja, koiria ja hevosia ilman että tuli oireita. Myös pikkuelukat aiheutti jotain oireita. Nyt lähes kymmenen vuotta myöhemmin ei onneksi tule kun vaan hevosista aivastelua ja kutinaa, muuten ei mitään :). Mutta inhottavaa kun jäi kiva harrastus, siis toi heppailu, allergian takia kokokaan väliin :(.
Talvikkotyttö Lilli <3

Jinny

#237
Mikä juttu tässä oikein on, että silloin kun kotona on kaikki hamsterinpaikat täynnä, on tyrkyllä vaikka mitä ihanuuksia, ja nyt, kun ihan aktiivisesti etsin uutta karvakorvaa, sellaista ei löydy mistään? Epistä! :kieli :)

Tekisi niiiiiiin kovasti mieli käydä vaan hakemassa eläinkaupasta ensimmäinen vastaantuleva syrkki, mutta eihän se nyt käy, kun kerrankin päätin että odotan ja etsin juuri sen täydellisen (= tiettyä sukupuolta, turkin pituutta ja väriä) hamsterin. Mutta ei tää odottaminen ookaan ihan niin helppoa... :D

EmmaTi

#238
Lainaus käyttäjältä: "Jinny"Mikä juttu tässä oikein on, että silloin kun kotona on kaikki hamsterinpaikat täynnä, on tyrkyllä vaikka mitä ihanuuksia, ja nyt, kun ihan aktiivisesti etsin uutta karvakorvaa, sellaista ei löydy mistään? Epistä! :kieli :)

Tekisi niiiiiiin kovasti mieli käydä vaan hakemassa eläinkaupasta ensimmäinen vastaantuleva syrkki, mutta eihän se nyt käy, kun kerrankin päätin että odotan ja etsin juuri sen täydellisen (= tiettyä sukupuolta, turkin pituutta ja väriä) hamsterin. Mutta ei tää odottaminen ookaan ihan niin helppoa... :D

Sama tilanne.. Oon "aina" haaveillu lk musta vkkk hamsusta ja nyt päätin että odotan kunnes se löytyy  :cry:
Millainen sulla haussa?

Jinny

#239
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Millainen sulla haussa?
Lyhytkarvainen naaras, mieluiten musta (saa olla kuviollinenkin) tai soopeli (myös soopelisuklaa tai hopeasoopeli käy). Oon aina haaveillut sellaisesta pienestä "pandasta" (musta vn laikukas), ja soopeli on sit se toinen rakkaus, johon oon iskenyt silmäni monia vuosia sitten.

Mut saa nähdä miten käy, kovasti oon yrittänyt jo vuosia hankkia lyhytkarvaista naarasta, ja mun kaksi edellistä syrkkiä on silti jostain syystä molemmat olleet pitkäkarvaisia uroksia :D Mutta ehkä tällä kerralla saisin jo sen sukupuolen ja karvanpituuden oikein, vaikka väri olisikin jotain muuta.