Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Ana

Ei oo yläikärajaa. Kunhan sinusta tuntuu, että hamsu jaksaa koko näyttelypäivän ja on hyvässä kunnossa :)

Sintturainen

Onko Turun näyttelyn kohtalo vielä selvinnyt? Mikä se oli se päivämäärä, tietäs vähän muita menoja sopia...

Vevve

^ Samaa tietoa kaipaisin minäkin.

TiBe

Asiaa selvitetään ja yritetään saada paikka varattua sopivalle päivälle, nähtävästi näyttelytila on menossa remonttiin jossain vaiheessa syksyä, mutta sumplitaan sumplitaan.
Crystal\'s talvikot

GaneshaX

Minäkin pysyttelen kuulolla. Jos turkuun tulee näyttely, niin olisi tarkoitus osallistua myös. Pitkästä aikaa olisi niinkin lähellä, kuin vain tunnin ajomatkan päässä  :icon_cheesygrin:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Alkemistin

Noh, Turun näyttely tuli ja menikin jo  :icon_e_wink:
Käytän nyt tätä samaista pulinaketjua ehkä vähän toissijaiseen kysymykseen, mutta oletteko huomanneet hamsujenne käytöksen muuttuneen näytskän jälkeen?

Koitin haullakin etsiä, mutta en aivan sitä löytänyt mitä etsin. Meillä Naksu otti näyttelypäivän ihan rennosti, vaikka tytär sitä siellä välillä sylittelikin. Pääosin kuitenkin poju nukkui boksinsa pahvilootassa päivän ajan, miinus tuomarointiosuus.
Lula sen sijaan repi oman pahviasumuksensa heti niin tohjoksi, ettei se kelvannut enää pesäksi ja kaivautui sitten puruihin. Siellä se kyhjötti ja vaikutti jotenkin stressaantuneelta, ei luonteenomaisen uteliaalta kuten tavallisesti. Tuomaria ei sentään purrut  :dry: Eipä siinä mitään, pääsimme melko nopeasti kotiin kun kerran Turussa asumme.
Lulan käytös ei kuitenkaan ole palautunut normaaliksi vieläkään. Ensin hylkäsi möksänsä, ja kaivautui puruihin, vaikka on aina nukkunut mökissään. Olisi edes kaivautunut kunnon purukekoon, mutta pitää tuolla wc-lootassa maata  :icon_rolleyes: Neiti on myös paljon säikympi kuin ennen. Terra on olkkarissa ja ennen Lula patsasteli mielellään, vaikka ihmisiä oli siinä vieressä ja tuli uteliaana kuikuilemaan. Nyt jo mietin pitäisikö hamsu vaihtaa toiseen terraan (tuota isoa ei saa mahdutettua muuhun huoneeseen). Lula kuitenkin pitää asumuksestaan kovin, tai ainakin piti. Ainoastaan keittiössä vapaana ollessaan hamsu käyttäytyy lähes normaalisti.
Onko kukaan muu havainnut tällaista näyttelyn jälkeen ja miten kauan on kestänyt?

edit. Itse itseäni kommentoiden: Lulan "masis" kesti tasan 5 päivää. Eilisiltana neiti oli taas touhukas ja sosiaalinen oma itsensä <3

Ana

Mulla nuo saattaa joskus päivän olla väsyneenpi reissun jälkeen, mut ei muuta.

AnsaLucia

Niitä ens vuoden näyttelypäiviä alkaa vähän kerrassaan huudella mun kalenteri... Mahtaisko kohta saada niistä tietoa.
Terveisin nimimerkki hätähousu... :hauskaa:
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Sintturainen

Joo ihan totta, vuorotyöläisenä kun vois jo hyvissä ajoin yrittää järkäillä vapaaksi näyttelypäiviä...  :peukku:

viiru

Pahoittelut, että näyttelykalenteritiedottamisessa on kestänyt. Ongelmaksi muodostui yhdistyksen vuoden 2013 toimintasuunnitelman puuttuminen, sillä yhdistyksen ylimääräinen yleiskokous toimintasuunnitelman ja talousarvioehdotuksen esittelemiseksi on edelleen järjestämättä, mikä on vaikeuttanut tämän vuoden hallituksen orientoitumista.

Näyttelykalenterin alkuvuosi on kuitenkin pitkälti lukkoon lyöty, koska järjestelyt ovat niiden osalta aloitettu ja näin ollen päivämääriin ei pitäisi olla odotettavissa muutoksia. Toukokuisessa juhlanäyttelyssä huomionarvoista on, että kyseessä on poikkeuksellisesti sunnuntai ja kaiken kukkuraksi äitienpäivä. Tähän ratkaisuun päädyttiin Suomen Gerbiiliyhdistyksen tekemän yhteistyöaloitteen myötä, sillä voimamme yhdistämällä pääsemme hyödyntämään juhlanäyttelyssä ulkomaalaisten tuomareiden näkemystä. :)

Näyttelykalenteri 2013: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=11544.0
Cheersbigears-talvikkokasvatus

gimlixx

Varmaan tyhmä kysymys, mutta tarviiko syrkeille tehdä mitään ennen (pet)näyttelyä? Siis verraten kääpiöiden hiekkakylvetys ja kynsien leikkaaminen.

Marsuihmisenä tottunut marsujen näyttelyvalmisteluihin, jotka ovat vähän toista luokkaa.  :tongu:

Janika S.

Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Vevve

^Ei ole, mutta tuomarina en suosittele tuollaisen käyttöön. Se vie hurjan paljon tilaa ahtailla näyttelypöydillä, ja näyttelyboxissa olisi hyvä olla kansi jonka päälle hamsterin voi laskea arvostelun aikana.

zazo

Kiitos vastauksesta  :icon_e_biggrin: Tarkoituksena olisi kerran tulla ensin tuon vanhan boksin kanssa katsomaan näyttelytouhua ja sitten ostaa kunnon näyttelyboksi mikäli tuo oma hamsu on "näyttelytasoinen"