• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

Oon minäkin joskus astuttanut sit uudelleen, en usko että voi toisia pentuja tulla. Tai onhan jotkut kirjoitelleet siementen säilömisestä, että tiiä sitten  :itqvinq:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Janzu - 28.12.12 - klo:16:33
Kiitoksia Sintturainen. Innostuinkin nyt sit soittelemaan kotiin ja nakithan siellä pesässä oli  :jiihaa: Eli yhdistelmä pk normaali laikukas - ps soopeli. Sit vaan jännäämään onko seassa sinisiä muksuja!

Täälläkin ollaan kovasti innoissaan näistä penskoista ja toivotaan sinisiä (Lulan isoisä on sinisoopeli)  :pilehile: Hienosti matami sai aikaan ekan poikueensa näin keskitalvella. Mietin kyllä, että täällä meillä Lulan terran lähellä on akvaario, jonka lamppu menee ajastimella päälle aamuisin ja sammuu iltamyöhään. Mahtaisko auttaa?

Vielä pieni korjaus, että Lulahan on pk soopeli  :mhappy:

Katitar

meilläkin on kohta kaksiviikkoiset I-lapset pesässä. roboja siis - tietenkin. kaikki normaaleja ja ainakin 7 niitä näyttu olevan.  :mhappy:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Janzu

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 28.12.12 - klo:19:32
Vielä pieni korjaus, että Lulahan on pk soopeli  :mhappy:

Oppista, no tietenkin innostuksissa kirjoitellessa pitää näppäilyvirheitäkin tulla. :D

Janzu

Hui kamala, meillähän on poikasbuumia!

Cämpsymamma Phoenix Anna meni pyöräyttämään kasan pikkusisaruksia pian kolmiviikkoisille lapsille. En sinänsä valita, edellinenkin satsi on niin kiva että näillä näkymin siitä olisi jäämässä kaikki neljä kotiin.  :icon_e_biggrin:

Toisen cämpsymamman yhdeksänpäisen kakaralauman pennut on taas noihin verrattuna ihan mielettömän pieniä, pari viikkoa täyttäneenä yhden punnitsin, ja 7g, kun taas toisen poikueen päivän-pari vanhempi lapsi oli 13-14g  :wassat:

Syrkkimamman pesässä näyttäisi olevan jotain sen suuntaista kuin yksi norre, neljä mustaa ja neljä (mustaa?) laikukasta ipanaa.  :loov:
(Marika// Pahoittelut, mun piti laitela sulle säpoon jo aiemmin kuvia muksuista, mutta enpä saa hotmailia edelleenkään toimimaan ja gmailia en osaa senkään vertaa käyttää...  :icon_confused: jospa vaikka huomenissa saisi jo tänne forkalle spämmittyä äklökamalia kakarakuvia)

Katitar

meilläkin on ihan kivasti poikaselämää täällä!  :mhappy:

H-poikue on reilu kuusiviikkoinen (1 uros ja 1 naaras), I-poikue reilu 2 viikkoinen (7 kersaa, joista 4 naaraita ja 3 uroksia) ja laikkunaaraskin teki parit poikaset. harmi vain että toinen niistä oli ilmeisesti jo syntyessään kuollut. sillä ei siis ole kuin vain yksi poikanen pesässä. tänään siis vuorokauden ikäinen (sormet ristissä että se selviää isoksi ja olisi laikku! :sydan:). lisäksi olisi yksi pariskunta yhdessä, mutta sieltä ei ole kuulunut vielä(kään) mitään.

tuossa H-poikueessa oli tosiaan alkujaan sen 4 poikasta, joista 2 oli jo ensimmäisellä tarkistuskerralla menehtyneenä. kahdella eloonjääneellä oli kummalliset silmät jonkin aikaa, tosin nyt ne näyttää jo ihan normaaleille. tästä olikin jo puhetta. silmät eivät olleet siis auki vielä kahden viikon iässä, vaan aukesivat hyvin kummallisin vaihein ja lopulta olivat kokonaan normaalisti auki n. 18 vrk iässä.

tässä I-poikueessa, jossa on sama uros (mutta aivan erisukuinen naaras), kuin H-poikueessa syntyi tosiaan kaikki 7 poikasta elossa, mutta sama silmäongelma oli kahdella yksilöllä. nyt ovat 16 vuorokauden ikäisiä ja omaavat kaikki ihan normaalit nätit simmut - sellaiset kuin kuuluukin. näillä kahdella yksilöllä toinen silmä oli normaalisti auki ja toinen avautui H-poikasten tapaan kummallisesti vähitellen.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Alkemistin

^^ ooo  :loov: Varsinkin nuo laikukkaat kuulostavat mielenkiintoisilta. Ällökuvat ois ihania! Mulla ei taidakaan olla gmail-osoitettasi. Jos viitsit, laita mulle joku testimeili sieltä. Laitan paluupostissa ohjemeilin, kun mulla on niitä valmiina  :icon_smile:

Katitar

^ jos toi kommentti oli mulle, en tajunnut nyt ollenkaan mitä tarkoitat.  :nuija:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Alkemistin

^ Ei vaan se oli Janzulle :tongu: Kirjoitimme samaan aikaan, ja sitten vain lisäsin tuollaisen toisen hakasen tekstin eteen, jos se merkkaisi jotakin :yes:

Mun piti pysyä pk:ssa ja yksivärisissä, mutta ei ole helppoa  :icon_e_wink:  Nyt yksi lk syrkki sitten tassuttelee tässä jalkojen päällä, ja vähän haikailen laikukasta pentua meille..

Katitar

laikkunaaraan ainokainen poikanen oli tänään kadonnut. voi että miten harmittaa! noh, uutta yritystä kehiin. josko ensikerralla olisi parempi onni.  :icon_frown:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Alkemistin

Voi rähmä! Nyt on paljon epäonnea liikkeellä :icon_confused:  Toivottavasti ensi kerralla menee kaikki putkeen!

Janzu

Meilläkin oli tänään syrkkitytön pesästä yksi laikkuvauva kadonnut.  :icon_cry: Tosin oli odotettavissakin, kun samainen vauva oli poikueen pieninkin ja eilen illalla näytti jo ihan luovuttaneelta kun sisarukset olivat taas innokkaasti kananmunan kimpussa.  :sydan:

Alkemistin

^Voiii... :icon_cry:  Se oli varmaan se hyvin pieni, jota kuvaketjussa ihmettelinkin. Tosi kurjaa silti, vaikkei yllättänytkään. Toivottavasti muut säästyvät. :icon_confused:

Janzu

^Sama lapsi. Kuinka mä olen ihan varma että poikasia oli syntyessään 9 kpl ja tuon laikukkaan katoamisen jälkeen 8kpl, tänään laskin pesästä 7kpl...  :wassat: voiko syrkkimamma ihan tosissaan syödä yli 1,5 viikkoisen lapsen luineen päivineen, vai olenko nähnyt koko ajan jonkun mustan kahtena?

Eilen taas tuosta yhdeksän lapsen cämpsypoikueesta pääsi kaksi urosta paremmille pähkinämaille, molemmilla oli vatsa kunnolla turvonnut ja häntä märkä, lienee sit ollutkin märkähäntää niillä? Samaisten poikien emolla taas näyttäisi maha pyöristyneen myös, toivottavasti olisi vaan hyvinsyönyt, ei lisää poikasiakaan tähän saumaan kiitos. :icon_rolleyes:

Alkemistin

#1124
^ Katsoin kuvan uudelleen. Kyllä siinä yhdeksän oli. :icon_sad: