Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

Alkemistin

^Ivarit? Jotkin hyllyköt varmaan? Melkoinen hamsuvarasto  :icon_e_biggrin:

Työkaverini juuuri ehdotti, että muuttaisin ulkovarastomme lämmitettäväksi hamsuja varten, ja antoipa eristysohjeetkin. Katson kuitenkin ensin kuinka monta hamsua saan ujutettua lasten huoneisiin, ennen kuin nousevat kapinaan.  :yea:
Enhän mä pysty niiden kanssa nukkumaan.  :fruit:

Katitar

päivitelläämpä vähän tänne näitä hamsulahommia. tältä näyttää meidän hamsula nykyään.

vanhaan kuvaan verrattuna muutoksia ei ole paljoa, mutta vähän : avomies teki tuollaisen jakkaran noiden kahden tornin alle, jotta boksit eivät ole suoraan lattialla.  :sydan: lisäksi kun syrkkiä ei enää ole, niin seeprahiiret asuvat isossa terrassa.

EDIT / siis :
hamsula pitää sisällään 17 jalostusroboa (+poikaset) + yksi lemmikkikiinari ja yksi lemmikkirobo (lakillinen yksilö). terrassa seeprahiiret, minidunassa afrikkalainen kääpiöhiiri ja vasemmalla bokseissa selkärangattomat.

mediumdunat ovat ''rakkausdunia'', eli siis pennutusta varten. punapullollisessa boksissa veteraani kiinari Justus ja sinipullollisissa roboja. laput kertovat kuka missäkin on : vihreillä teksteillä olevat ovat uroksia ja oranssilla teksteillä naaraita ja pinkeillä teksteillä ovat ainoastaan lemmikinominaisuudessa meillä.

(+ oranssilla pohjalla oleva yksilö on poikanen, joka on myyty ja odottaa muuttoa omaan lopulliseen kotiinsa).

vuonna 2012 meidän hamsula:

ennen täysin valmista säilytyslaatikko-operaatiota:

tuon hyllykön ja dunien kanssa pelaaminen oli kyllä ihan sieltä jostain! dunia ei saanut pois hyllystä ilman kikkailuja ja duna piti tosiaan ''pujottaa'' hyllystä pois. plöäh! kyseinen hylly on kyllä edelleen käytössä! hyllyssä on purusäkki ja tyhjät asumukset/boksit ja muuta krääsää, joka liittyy aiheeseen.  :mhappy:

Unipallo

Kävin tänään Ikeassa tutkailemassa Samla-tarjontaa tähtäimessä samantyyppinen systeemi kun Evellä. Mietityttää vaan miten vois välttyä terrojen nostelulta. Jonkunlainen "räkki" pitäs hommaan taikoa. Kattelin juutuubista kun jenkit rakentelee rottaräkkejä jne, saisko niistä modattua jotain 130L samlaversiota. Mulla on yks Ivar-hylly täynnä FP dunia mutta mutta, en ole siihen oikein tyytyväinen.

jonna

Näin netissä kätsyn hyllyratkaisun, se oli tosin matelijoille mutta sovellettavissa hamsuillekin. Siinä oli Pax-hylly, jonka hyllylevyt oli laitettu siten että laatikko justjust mahtui väliin. Näin ei tarvinnut kansia ollenkaan, lootiin oli tehty ilmareiät sivulle. Tämmöisen tekisin itse, jos olisin nyt rakentamassa jotain. Kansien ja luukkujen aukominen vie tolkuttomasti aikaa kuten niiden nostelukin (johon hermostuin tosi äkkiä).

Nämä siis omia ajatuksia, jos jonkin näköistä sydeemiä on täällä koitettu niin hamsujen kuin marsujenkin kanssa ja voin vaan todeta että pidemmän päälle isommalla eläinmäärällä mikään pinoratkaisu ei ole kätevä ellei omaa miljoonametristä pinnaa, syöttäminen ja siivoaminen pitää olla mahd.helppoa.

Unipallo

Lainaus käyttäjältä: jonna - 08.02.13 - klo:20:45Toinen vaihtoehto jota olen miettinyt monasti on hyllykkö johon samlat saisi kuten vetolaatikot. Eli tehdä tavallaan kiskot joiden varassa laatikko roikkuu.
No totahan mäkin sillä "rottaräkillä" hain. Semmoseen rimasysteemiin oli ne muovilootat rotille rakenettu, kun youtubea selailee. Kokeilin tota tänään ostamaani Samlaa Ivar-hyllyyn, aika kapea on hylly muovilaatikolle, hyvä jos edes riittää. Ideaali ois jos sais Samlat rakennettua rimakehikkoon...

jonna

Joo no niinpä näkyy olevan tuossa linkissä :) tuollaista tosiaan suunnittelin ja jotenkin niin ettei tartte mitään kansia aukoa. Korkeassa samlassa onnistuisi kun leikkaisi keskelle kantta tuuletusreiän, ilman verkkoa, siitä olisi kätsy ruokkia. Kunhan huolehtii ettei sitten suoraan kolon alapuolelle kasaa virikkeitä  :icon_mrgreen:

sarsu

Meillä on Ikean Samlat Ivar-hyllyissä, ei ole kyllä mitään ongelmaa mahtumisen kanssa?  :woot:
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Unipallo

^ Mulla ottaa alimmaisella hyllyllä takana oleva metallinen X-tukisysteemi vastaan.

Ely

Meiän tilat tällä hetkellä  :icon_cheesygrin:

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Tinjau

Vähän siistit noi punapohjaiset häkit :) ! Mistä hankit ?

Unipallo

Ähs, hokasin justiinsa että Ivar-hyllyjä on eri kokosia. Mulla tietysti se missä syvyys pienempi, siksi ei mahdu kun nuo FP:t.  :dry:

Katitar

Ely, millanen on tuon valkoisen kaappiasumuksen pohja? siis tuon, jossa on pyörätkin alla. ilmeisesti ei kuitenkaan ole pelkkä vaneri siellä pohjalla.. pissa imeytyy kai aika nopeasti sellaiseen?

tosi hieno!  :icon_cool:

Ely

Lainaus käyttäjältä: Tinjau - 10.02.13 - klo:14:36
Vähän siistit noi punapohjaiset häkit :) ! Mistä hankit ?
Punapohjaiset häkit on zooplussan Alaska-häkkejä.

Lainaus käyttäjältä: Katitar - 10.02.13 - klo:14:52

tosi hieno!  :icon_cool:
Tuo kaappiasumus on täältä tilattu http://shop.nagerhuetten.de/ ei ole vaneria vaan tukevampaa kamaa  :icon_cheesygrin:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Katitar

^ aah! mä luulin että oot ite väkertänyt senkin. no ompas fiiniä!  :icon_cheesygrin: :sydan:

EmmaTi

Mäkin osti kokeeksi yhden tommosen Alaska-häkin joita Elyn kuvissa on.
Niissä on ainakin sellainen huono puoli että alkaa noi Ferplast Maryt näyttämään siinä vieressä pieniltä  :nuija:
Vaikka nekin sentään on 80x50cm.