Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

yetta

Ihan mielenkiinnosta. Jos joku vastaava aihe löytyy tai tämä on turha, niin lukitkaa tämä ja heivatkaa pois, puusilmä ei ainakaan löytänyt haulla vastaavaa..

Millaisia tiloja kasvattajilla, varsinkin suuremman hamsterimäärän omistavilla, on? Kuvia kehiin tai ainakin perusteellinen selvitys  ;)
 Ovatko hamsut ihmisten kanssa samoissa tiloissa vai onko niille oma huone, jopa oma rakennus? Asumukset ja niiden sisustus, millaisia hyllykköjä/tasoja asumuksille käytössä? Löytyykö hamsulasta jotain spesiaalia tai erilaista vrt.tavallinen yhden hamsun omistaja?

Lupaan yrittää kuvailla tuota meidän hamsu"seinää", mutta tähän nyt kuvailu. Hamsut ovat siis kt-kaksiomme eteiskäytävällä, keittiön ja eteisen erottavan väliseinän vierellä. Yksi iso duna, jossa asuu syyris, on tosin olkkarissamme. Asumukset ovat puuhyllyillä jotka ostettu Biltemasta. Purupaalu säilytetään parvekkeella puulaatikossa, toinen samanlainen on tekeillä jotta saisi jyväsäkinkin sinne- sen sijoittamista en sitten tiedä tuleeko sisälle vai ulos. Hamsterimäärä..tällä haavaa näitä on noin kolmisenkymmentä, mukaanlukien siis luovutusikäiset pennut ja hoitohamsterit.

mirilii

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, näin siis meillä. Hamsuhuonetta ei ole. Hamsterit majailee olkkarin nurkassa.

Goue

^ Wau! Hieno hyllykkö! Mikähän tuossa on noiden hyllylevyjen syvyysmitta? Kiinnostaa vaan siksi, että miten nuo asukkaiden majat pysyvät...? Toisaalta, minkä kokoiset nuo boksit ovat?

mirilii

Hyllyt on syvyydeltään noin 30cm ja flätit on hiukan vajaa 50cm. Kyllä ne siinä pysyy nätisti kun hylly on korkeudeltaan juuri flätin korkuinen.

Varjoyrtin

Eläinhuone löytyy jota asuttavat kanit ja jyrsijät.
Tämä on hieman vanha kuva (tämän vuoden alku puolella otettu?) jossa ei edes näy kaikkea, mutta meidän talvikot asustavat nykyään kaikki dunissa. Syyrialaisilla on häkit, joista tässä kuvassa ei yksikään näy. Voisin joku päivä ottaa uusia kuvia, tällä mennään väliaikaisesti.  8-)

Pilvi

Varjoyrtin kaksi hyllykköä ovat tosi kivan näköiset. :) Mistähän tommosia saa ja mitkä ovat mitat? Monissa hyllyköissä syvyys ei meinaa riittää, mutta noihin näyttää mahtuvan enemmänkin tavaraa.

Mileia

^Näyttävät nuo hyllyt suunnilleen samanlaisilta kuin meidän hamsuhylly. Se on Ikeasta ostettu joku Ivar tms. niminen puuhylly, joka oli vieläpä tosi halpa. Yksi lisähylly siihen piti ostaa niin tuli tuollainen kätevä 5-tasoinen, johon mahtuu meillä suurin osa dunista ja isot häkit. Lisäksi meillä on yksi iso lasiterra pöydällä ja sen päällä vielä yksi duna.

Niin ja erillisessä huoneessa ovat meillä hamsterit ja kani. Kyseessä on työhuoneemme, jossa on eläinten lisäksi myös kaksi työpöytää ja tietokoneet  :S

Yökyöpeli

Meillä on eläinhuone jota hamsujen lisäksi asuttaa linnut ja kanit. Asumuksina on flättejä, minidunia, lasiterroja, dunia ja häkkejä. Kunnon sekametelisoppa siis  :D
Tässä muutama kuva.

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Aya

Näin meillä:

Muutama terra puuttuu kuvasta, mutta aikalailla tältä meillä näyttää nykyäänkin. Erillistä eläinhuonetta meillä ei ole, vaan hamsut asustavat olohuoneessa.

Minnaw

Ei ole ajantasainen kuva, mutta näkeepähän nyt missä mein talvikot asustelee.

Jokainen asumus on kooltaan n. 50x50x30cm
Edessä pleksit, jotka liukuvat sivuille. Takana on verkkoseinä, jonka kautta ilma vaihtuu, terraariosto on n. 5cm irti seinästä ilmanvaihdon takia.

Lisäksi olisi suunnitelmissa hankkia hyllykkö, johon saisi minidunia ja flättejä.
Oxalis - talvikkokasvatus

AnsaLucia

Toi MinnaW:n terraariokerrostalo on kyllä ihan ehdoton. Saakos kysyä vielä mitä materiaalia on tuo itse hyllykkö? Onko sellaista mitä hamsut ovat yrittäneet jyrsiä? Hmm...tuollaista pitää kyllä ehdottomasti harkita jos näitä kavereita alkaa tulla lisää  ;)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Minnaw

Se on semmoista lastulevyä, jossa kova pinnoite (en oo ihan varma mitä se on).
Eivät oo hamsut (vielä) innostuneet sitä jyrsimään.
Oxalis - talvikkokasvatus

allysia

Oisko melamiinia?
Ei oo muuten kauhean kallista jostain vaneriliikkeestä ostettuna. Käytetään ihan huonekaluissa.

Mustikkamaan

Melamiinia joo.

Helsingin metallista ja raudasta (sijaitsee Tattarisuolla) saa ihan törkeen halvalla ;)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sarantha

Mites te joilla on hamsterit olohuoneessa tms, koetteko niiden koskaan häiritsevän ns. "normaalia" elämää (vaikka tietysti elo jyrsijälauman kanssa on sitä normaalielämää!)? Minulla oli ennen jyrsijät olohuoneessa, mutta tuntui siltä että puruja ym. oli aina pitkin lattioita, eikä kavereita viitsinyt juuri koskaan kutsua kylään kun kaikki vain kauhistelivat eläinlaumaani (ja dunia on sentään maksimissaankin ollu alle 10 kpl). Minusta myös tuntui, että olohuoneessa mahtunut juuri liikkumaankaan, kun dunat ja häkit veivät kaiken tilan. Nykyään sitten nukun olohuoneessa ja elukat asuvat ex-makuuhuoneessa. Mutta voi olla, että joskus vielä joudun muuttamaan yksiöön, ja siinä mielessä mietityttää miten dunat saisi sijoitettua niin, että ne eivät veisi ihan kaikkea tilaa, eikä koko aikaa olisi sellainen tunne, että asuu eläinkaupassa.

Ja vielä pari vuotta sitten minä haaveilin siitä, kuinka joskus vielä tulee olemaan kämppä täynnä eläimiä... :roll:

Kyllähän noiden kanssa puuhailu ja otusten tekemisten seurailu on todella antoisaa, tänäänkin meni pari tuntia eläinhuonetta siivoillessa ja paikkoja järjestäessä. Mutta kyllä minulla silti on muutakin elämää, enkä haluaisi jyrsijöitten valtaavan ihan koko kämppää.
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.