Hamsteri ja papukaija?

Aloittaja incc, 05.11.10 - klo:18:11

incc

Olen pitkään haaveillut hamsterin hankkimisesta, häkki ja tarvikkeetkin jo valmiina. Täs lähiaikoina meille muutti kaksi pientä papukaijaa, häkki sijaistee "aulassa", mutta lentelee päivisin paljon vapaana, tykkää olla mun huoneessa, johon siis hamsterinki häkki tulisi.
Onko siis ihan mahdoton ajatus hankkia hamsteria? =(

MirkkuH

En mä kyllä näkisi mitään estettä ottaa hamsteria, häkissähän se olelisi ja tuskin papukaijat sitä "sillä silmällä" katselisivat :)

incc

Juu siis papukaijat eivät syö lihaa, korkeintaan hyönteisiä. Ja kotipapukaijat nyt ei varmasti niitäkään osaa syödä kun ei ole tottuneet.
Eniten siis mietityttää se että stressaako hamsteri niistä. Nehän on saaliseläimiä ja eihän se hamsteri sit voi tietää että onko nää petolintuja. :pihalla:

Vevve

Hamsterit kiinnittävät aika vähän huomiota ympäröivään maailmaan, eivätkä ne ole kovin fiksuja eläimiä — meilläkin on kolme kissaa eivätkä hamsut tajua niistä mitään. Kuinka paljon papukaijat ovat vapaana? Voisihan hamsun viedä toiseen huoneeseen niiden vapaana ollessa.

incc

Papukaijat on päivässä vapaana about 5h. Aamulla pari tuntii ja illalla muutama. Mietin et jos niitä laittais nukkumaan jo puolen ysin maissa kun hamsteri suurinpiirtein alkaa heräilemään, että voi sitten olla hamsun kanssa rauhassa. Mut mitenköhän se uskaltaa sit nukkua kun samassa huoneessa on rääkkyviä papukaijoja. Tai no ei ne paljoa kyllä ääntä pidä, toinen enemmän puhuu ja sanoo tsirp, toinen huutaa välillä kimeesti piip ja välillä tsirp  :lol:
Mut joo. Toivottavasti hamtseri parka ei sitten stressaille näistä linnuista :roll:

lentsu

Hei, ei pienintäkään ongelmaa. Mulla ensin undulaatit ja sitten neitokakadut elivät sulassa sovussa ja nukkuivat/valvoivat samassa huoneessakin yli 20 vuotta. Siinä ajassa ehti olla montakin lintua ja tosi monta hamsteria. Nykyisin ei ole enää lintuja, hamsuja vain, kun tulivat nuo pedot (kissa ja koirat) lintuja häiritsemään. Mutta hamsut + linnut = 100 % ok.