• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

GG Hyvinkää 24.11.12

Aloittaja Ella, 21.10.12 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Katitar

Lainaus käyttäjältä: jensku - 27.11.12 - klo:20:11
Ostin GG'stä tuon kalenterin ja on pakko kehua, että aivan sika magee.  :sydan: Äärettömän kauniita ja upeita kuvia.  :sydan:

kiva kalenteri on joo! ainoo nootti tulee siitä, ettei ole roboja (eikä kämpsyjä)! kyllä yhdistyksen kalenterissa tulis olla kaikkia lajeja - eiks je?  :mhappy: ens vuanna sit?
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

MirkkuH

^samat sanat; että olin pettynyt kun larasin kalenterin läpi, pariin otteeseen oikein: ei robon roboa  :icon_e_sad:
...muuten hieno kalenteri...ensi vuonna sitten kaikki lajit kalenteriin, muuten Mirkku-täti on niiiiin vihainen  :prll:

Ely

Tai sit vastapainoks pelkkä robo-campsy-kalenteri  :icon_cheesygrin: :icon_cheesygrin: :icon_cheesygrin:

Ei vaineskaan, Veera kyllä pitää varmasti huolen että seuraava kalenteri sisältää kaikki lajit  :juuu:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

jensku

#273
 Joo kattelin että oli aika talvikko voittoinen.  :icon_smile:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

S.D.G.

#274
Edeltäviin kalenteriviesteihin vastauksena, minä kun kalenterin koostin: sopii sitten lähettää kalenterikuvakilpailuun niitä hyviä campbelli- ja roborovskikuvia:icon_e_biggrin:
Olisin erittäin mieluusti niitä laittanut, mutta kämpsyjä ei tainnut olla lainkaan ja roboja muistaakseni vain yksi tai kaksi, mutta ne eivät olleet oikein kalenteritasoisia. Onneksi oli edes se yksi hyvä kiinarikuva, muuten olisi jäänyt ihan vain talvikoihin ja syrkkeihin. Kalenterista haluttiin tasokas, joten hyvät kuvat ajoivat luonnollisesti demokratian ja tasapuolisuuden ohi. Hankala laittaa muiden lajien kuvia kalenteriin, jollei niitä ole. ;) Eli ei siitä Veera, minä tai kukaan muukaan voi pitää huolta, ellei tule muiden lajien kuvia. Eikä kilpailun vuoksi ole myöskään mahdollista taikka reilua laittaa kaverille säpoa että heitäs ny pari robokuvaa mulle. Ens kerralla siis robo- ja kampelaihmiset eturintamaan!  :peukku:

---------------------


Ja sitten takaisin näyttelyn pariin! Mulla ainakin on mennyt monta päivää toipuessa. Uuh! Hoidin buffetia elämäni ensimmäistä kertaa ja vielä yssikseen. Kyllä ainakin kävi se selväksi, että jos jossain elämän vaiheessa haluaisi palkkatyön sijaan tehdä jotain muuta, niin kahvilan pitäminen ei ainakaan mitään downshiftausta ole. Mitkä ihmeen kuvitelmat mulla oli jostain leppoisasta kahvinkeitosta ja ihmisille jutustelusta? Serkkuni Lotta tuli piipahtamaan näyttelyssä ja hänelle olen siitä hyvin kiitollinen, olin aivan kuukahtamispisteessä kun hän tuli mutta vissiin näkemisen voimalla jaksoin päivän loppuun.  :yes:

Mutta kaiken kaikkiaan oli tosi mukavaa! Vedin pehmolelukisan ja se oli kyllä hirmu hauskaa! Ihana oli huomata, kuinka hienoja pehmoja oli paikalle tuotu. Sijoittaminen oli kieltämättä hankalaa, kaikki sijoittuneet olisivat ihan hyvin voineet olla kakkossijalla, mutta voittaja oli aivan ehdoton. Taidokkaasti itse tehtynä ja muutenkin sympaattisena tapauksena se jäi ehdottomasti mieleen!  :icon_smile:

Meiltä ei tällä kertaa liiemmin pärjäilty, parhaat eläimet olivat joko talviturkissa tai poikasilla, mutta olin hyvin iloinen kasvattini Regalis Ruth Embodymentin S2-sijoituksesta, onnittelut vielä hamsterille ja perheelle! Näyttelystä meille muutti kaksi Tarinaa, komea talvikkouros Mesikämmen eli Severi sekä vielä lempinimetön pörriäinen, pitkäkarvainen cremepoika Devoted To You. Aivan ihania molemmat!  :loov: Isa-hamsterin akva olikin liian pitkään tyhjillään.

Lainaus käyttäjältä: viiru - 24.11.12 - klo:18:04
Olisi myös tietenkin ollut kiva, jos olisi tarjoiltu kahvia tmv. virvoketta (etenkin pöydälle jaetun limpparin ollessa vanhentunutta), kun eläinmäärät olivat sellaiset ettei itse oikein voinut välissä lähteä hakemaan, ja toisaalta aamulla kun olisin ennen arvosteluita sen kupposen teetä mieluusti ottanut, ei kahviossa ollut ketään paikalla...

Tämä on kyllä aivan totta. Ongelmana oli ehkä se, että buffetista vastasi ensikertalainen ilman perehdytystä ja muutenkin lieni vähän epäselvää, kuka huolehtii tuomareiden välipaloittamisesta. Olisin voinut nakittaa jonkun siihen, jos olisin muistanut koko asian.  :prll: Ja aamulla oli buffa kiinni sen takia, että hoidin alkuperäistä tehtävääni - palkintovastaavan duunia. Taidettiin kaikki olla vähän ylikuormitettuja lauantaina, mä en ainakaan ehtinyt kaikkea mitä olisi pitänyt.

Ja ai niin. Sen huomasin, että kylläpäs me suomalaiset juodaan kahvia!  :icon_cheesygrin:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Minnaw

Minäkin ostin oman kalenterin (pakkohan se oli!). Ja kyllä sieltä cämpsy löytyy helmikuun kohdalta (tai sitten on tosi cämpsymäinen talvikko). Roboja ei tosiaan ollut, ja niitä jäin minäkin kaipaamaan. Mutta kaikenkaikkiian ihana kalenteri!
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

P4tt4

En tiennyt koko kilpailusta, mutta ensi vuonna täytyy keksiä joku kiva idea, mistä tulis hieno kuva, että saatais mahdollisesti robo kalenteriin. mutta se nyt on ihan sama, mitä sitä kuukautta edustaa, mutta kun on syrkit, kiinarit, cämpsyt, robot ja talvikot, niin jokaiselle 2-3 koko olisi hyvä. ja sitten laatu/juttuvaatimukset :) tää on vaan mun idea, mutta näin jälkikäteen ei tulisi sitten mitään puheita.
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Eve87

Kyse nyt oli siitä, että kuvan tulee olla sellainen jonka pystyy kalenteriin painamaan. Kalenteri maksaa kuitenkin, ja pitäähän sen nyt olla tasokas  :peukku:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

S.D.G.

Minnaw, totta!

Just näin niin ku Eve sano! Nimenomaan painotekniikka vaikutti hyvin paljon kuvien valintaan - miltä se näyttää koko kuukauden just sun kotisi seinällä. Kuvien pitää olla yllättävän teräviä ja isokokoisia ja sitten vielä ne taustat - purutausta ei ole aina se kaikkein innostavin elementti hamsterikuvassa.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

P4tt4

ja jos sä laitat kuvan joulukuuhun missä hamsteri juoksee juoksupyörässä niin eihän siinä oo mitään fiilistä  :nuija: mutta taas kun vähän piparia ja joulukoristetta niin heti paljon hienompia. luovuutta, ystäväiset  :peukku:
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Ninde

Lainaus käyttäjältä: S.D.G. - 28.11.12 - klo:14:52Ongelmana oli ehkä se, että buffetista vastasi ensikertalainen ilman perehdytystä ja muutenkin lieni vähän epäselvää, kuka huolehtii tuomareiden välipaloittamisesta. Olisin voinut nakittaa jonkun siihen, jos olisin muistanut koko asian.  :prll: Ja aamulla oli buffa kiinni sen takia, että hoidin alkuperäistä tehtävääni - palkintovastaavan duunia. Taidettiin kaikki olla vähän ylikuormitettuja lauantaina, mä en ainakaan ehtinyt kaikkea mitä olisi pitänyt.
Joinain vuosinahan on myös puffa/infoihmiset kysytty/hoidettu etukäteen (en tietenkään tiedä sitä miten hallituksen kesken olette asiat sopineet), eli toimihenkilövastaavan tulisi huolehtia myös siitä, että puffaan on tarpeeksi väkeä. Eli hallituksen ulkopuolisia apulaisia (myös niitä leivonta-apureita!) kannattaisi varmaan jatkossa kysellä myös etukäteen, ihan jo senkin takia, ettei yksi ihminen ole koko päivää vastuussa hommasta eikä pääse suunnilleen edes vessaan.  :yes:

Valeriana

Kiitos minunkin puolestani jälleen kerran hyvin järjestetyistä näyttelyistä yhdistykselle ja kaikille toimihenkilöille. Hyvinkään järjestötalo on ihan huippu näyttelypaikka kaikin puolin: hyvien kulkuyhteyksien päässä, sopivan lämmin, kerrankin riittävästi pöytätilaa, iso buffettitila ja jopa TV viihdykkeeksi, jos sattuu olemaan sellainen seuralainen tai kyyditsijä, joka ei niin jaksa seurata hamstereita koko päivää.

Tapojeni vastaisesti oltiin kerrankin niin ajoissa paikalla, että ehti kiireettä laputtaa boksit, laittaa eläimet pöydälle ja valmistautua assarointiin. Ihmettelen, miksen ole aikaisemmin tarjoutunut assariksi. Olen kai luullut, että siinä hommassa on niin kiinni, etti ehdi edes vessassa käymään. Ihan mukavasti siinä bokseja kanniskellessa aika kului, silti ehti hyvin myös syömään ja vähän seurustelemaan muiden näytteilleasettajienkin kanssa. Jatkossakin tarjoudun assariksi, ja miksen  kai voisi joskus sihteröidäkin.

Reissu muutenkin sujui ihan juohevasti, ainakin menomatkan osalta. Liki uneton yö ennen näyttelyjä ja järjestelyiden jääminen viime tippaan on ihan tuttu juttu. Ihmettelen vaan, miten pahin väsy iski vasta tiistaina, eli eilen. Paluumatkalla ei sitten junanvaihto Riihimäellä käsikynkkää talutettavan ikäihmisen ja ison hamsterikassin kanssa sujunutkaan ihan nappiin, kun vielä Hyvinkäältä lähtiessä juna oli 5 min myöhässä eikä jatkoyhteys odottanut lainkaan. Jäimme siis junasta kahden metrin verran. Onneksi seuraava juna lähti jo tunnin päästä ja asemahallikin oli auki, ettei tarvinnut taivasalla odotella. Kotiin sitten ehdimme ihan sopivasti Big Brotheria seuraamaan ja nautiskelemaan iltapalaksi maukasta lasagnea, jonka jämät sain buffasta edullisesti ostaa. Suurkiitos myös kokille!

Olin tässä ajatellut pitää hieman näyttelytaukoa, kun eläinmäärä on käynyt aika suppeaksi. Mutta kun kotiinviemiseksi oli kaikista ennakko-odotuksista huolimatta kaksi isoa ruusuketta, pokaali ja pähkinäpussi, niin saattaapi jo mieli muuttuakin. Varsinkin, kun uusimpien cämpsypentujen kasasta löytyi yllättäen sininen pentu, ensimmäinen laatuaan meillä! (Ei ollutkaan opal) Eikun helmikuun näytskää jo odottelemaan!

tiiahei-

Milloin mahtaa tulla loput tuloksista foorumille? :)

jensku

^ Itse samaa kyselen. :3
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

P4tt4

~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)